32 Reacties

2 jaar geleden

Aan dit berichtje heb je net niks maar ik zit in hetzelfde schuitje als jij.. werk als verpleegkundige aan het bed met de bijbehorende wisseldiensten. Kan de zorg fysiek prima aan maar de wisseldiensten vallen me zwaar. En zeker nu i.c.m. m'n zoon vind ik het nog vervelender soms s'avonds/ 'snachts/ weekenden en feestdagen er niet te zijn.. ik zit ook zo te dubben maar heel veel dingen die niet aan het bed zijn lijken mij of een beetje te saai of je moet hbo hebben.. lastig he. Succes!

2 jaar geleden

Ik werk in de gehandicaptenzorg, op het park hebben wij een verpleegkundig team die wij kunnen bellen. Dit is dan bijvoorbeeld voor stoma verwisselen of medicatievragen e.d.

2 jaar geleden

Ik weet niet op welke afdeling je werkt. Maar ik ben overgestapt naar de echocardiografie. Ik doe alleen echos, maar veel ziekenhuizen is ook ecg en fietstest erbij. Geen diensten meer etc etc je kunt altijd een keer meekijken of een open sollicitatie sturen. Ze komen overal dringend mensen hier tekort.. verder is het misschien ook nog een optie om bij bijvoorbeeld het bevolkingsonderzoek borstkanker te gaan werken. Ook geen diensten, heb er zelf ook jaren gewerkt.

2 jaar geleden

Ja ik, gehandicaptenzorg. 13 jaar weekenden, avonden en nachten gewerkt en nu ambulant gaan werken, vaste dagen en nooit meer een weekend, heerlijk!

2 jaar geleden

Ik werk wel in het ziekenhuis, maar als transferverpleegkundige. Enkel dagdiensten en 1x in de 2 maanden een zaterdag. Deze overstap heeft mij heel veel rust gegeven m.b.t. de regelmaat en toch ook blij nog in de hectiek van het ziekenhuis te werken.

2 jaar geleden

Ik ben verpleegkundige, maar werk met een vast contract als flexer in de thuiszorg sinds ik moeder ben, daarvoor vast in een team met vaste uren. Kan nu zelf bepalen hoeveel en wanneer ik werk echt ideaal. Als ik een weekje vrij wil zijn kan ik mezelf gewoon ook niet inplannen. Ben er echt heel blij mee

2 jaar geleden

Reactie op Melissa2711

Aan dit berichtje heb je net niks maar ik zit in hetzelfde schuitje als jij ...
Ja precies.. ik wil dan ook weer niet hele dag achter kantoor

2 jaar geleden

Reactie op Joanne🥰

Ik werk in de gehandicaptenzorg, op het park hebben wij een verpleegkundig ...
Oh ja leuk!

2 jaar geleden

Reactie op MommyofL

Ik werk wel in het ziekenhuis, maar als transferverpleegkundige. Enkel dagd ...
Heb je hier extra opleiding voor gevolgd?

2 jaar geleden

Ik snap je volledig, dat is voor mij de reden geweest de hbo-v te doen en nu een functie uit te voeren waarin ik enkel dagdiensten draai. Hoe veel uur werk je?

2 jaar geleden

Ik ben 30j, mama van 1 zoontje bijna 1. Ik werk als fulltime verpleegkundige op het operatiekwartier. En ik kan zeggen dat ik het ook echt uitputtend vind. Mijn energie s avonds is op bepaalde dagen onder nul door mentaal, fysiek helemaal op te zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Nb-

Ik snap je volledig, dat is voor mij de reden geweest de hbo-v te doen en n ...
Ik werk 24 uur, maar in oktober bijv heb ik een week van 5 diensten.. werk voor een flex pool dus is wel stuk beter te regelen als reguliere afdeling maar merk dat ik het soms echt zo zat ben

2 jaar geleden

Weet niet of je het onderwijs leuk vind? Maar je kan je altijd om laten scholen als docent. Ga je toekomstige verpleegkundige opleiden op een mbo bijvoorbeeld. Moet je een pedagogische didactisch getuigschrift halen. Mijn moeder werkt ook in de zorg. Die heeft toen wij klein waren via een uitzendbureau gewerkt. Nu werkt ze weer vast bij 1 werkgever. Maar ze werkt veel met uitzendkrachten. Voornamelijk jonge mamma’s die hun eigen tijd willen invullen/dienst kiezen. Misschien is dat iets?

2 jaar geleden

Ik heb bij het COA collega's die uit de zorg komen.

2 jaar geleden

En een chirurgisch dagziekenhuis? Daar heb ik voor gekozen. Zijn geen nachten en geen weekends. En da late shift is tot 6a7u. Ook geen gesleur van zware bedlegerige patiënten. Ik werk er ook op OK. Ik doe het wel halftijds. Ik weet echt niet hoe andere mama's een voltijds job weten te combineren met thuis. Zo vermoeiend allemaal!

2 jaar geleden

Reactie op nicci-nicolle

Weet niet of je het onderwijs leuk vind? Maar je kan je altijd om laten sch ...
Ik ben gestart aan die opleiding en na 1 jaar gestopt, onderwijs is nog steeds een droom maar ik merkte ook daar dat de werkdruk gigantisch is.. en 4 jarige opleiding naast werk nu met kleine lukt me denk ik niet..

2 jaar geleden

Ik doe kinderopvang 2 dagen in de week. In t begin wilde ik echt niet op de babygroep wantja thuis huilen op t werk huilen kon ik echt niet tegen ! Maar nu mijn zoontje 1 jar is en alles word makkelijker sta ik met plezier op de baby groep nu val ik niet van huilen in huilen in huilen dag en nacht 🤪

2 jaar geleden

Helaas geen ervaring, maar heel herkenbaar je verhaal, ik werk ook in het ziekenhuis als verpleegkundige. De onregelmatigheid en de fysieke belasting zorgen ervoor dat ik vaak helemaal op ben. Het zou lichamelijk heel goed voor me zijn om iets anders te zoeken en ook veel rust geven voor ons gezin. Ik vind m'n werk leuk, heb een fijn team en hou van de uitdaging, dus vind het dan soort lastig om zoiets ook te vinden alleen dan met dagdiensten bijvoorbeeld .. heb al veel opties bekeken; poli, consultatiebureau, flexbureau, dagbehandeling, les geven etc, maar voor sommige dingen moet je dan ook weer een opleiding volgen van 1-2 jaar .. blijf het heel lastig vinden en durf daarom de stap ook niet zo goed te zetten, want je weet wat je hebt en niet wat je krijgt, maar het zou wel beter zijn ..

2 jaar geleden

Ik werk als verpleegkundige bij Buurtzorg. Hele goede werkgever zou niet meer anders willen. Combi van aan bed en overstijgende taken doen. Ik werk 20 uur. Buurtzorg is alleen maar zelfsturende teams dus je beslist alles samen als team en krijgt geen dingen opgedragen vanaf hogerhand. Ik werk soms 8 uur overdag (ochtend en middagdienst). Soms alleen een ochtend. Of alleen een avond van 18:00 tot 22:00 a 23:00. Ben dan dus overdag gewoon thuis bij m’n zoontje. In het weekend ook bijvoorbeeld twee ochtenden van half 8 tot 12. Of een avonddienst. In ons team maken we door de weeks soms lange dagen. In het weekend alleen wat moet. Heb daardoor het gevoel dat ik niet het weekend bijvoorbeeld alleen maar aan het werken ben. Daarnaast ook tijd voor ons gezin. Doordat het soms halve dagen zijn hou ik energie over om daarnaast voor m’n zoontje te zorgen. Mocht ik zelf thuiszorg nodig zijn zou ik Buurtzorg willen, wat een fijne organisatie! Ik heb hiervoor in het ziekenhuis gewerkt maar daar was je maar een nummertje, werd je uitgebuit waar je bij stond en zoveel mogelijk gekort op alles. Enorm blij met deze overstap ik werk nu alweer bijna 3 jaar voor Buurtzorg.

2 jaar geleden

Reactie op Mi93

Ik werk als verpleegkundige bij Buurtzorg. Hele goede werkgever zou niet me ...
Er is geen hiërarchie. Als mbo verpleegkundige doe je hetzelfde als een hbo verpleegkundige. Doordat we alles zelf doen hebben we geen technisch team. Doen zelf de medische handelingen en dus ook pompen ed. Maakt het voor mij erg leuk en uitdagend. Veel mogelijkheden tot bijscholing of opleiden.