32 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op nicci-nicolle

Weet niet of je het onderwijs leuk vind? Maar je kan je altijd om laten sch ...
Precies waar ik ook aan dacht 😊

2 jaar geleden

Reactie op Mi93

Ik werk als verpleegkundige bij Buurtzorg. Hele goede werkgever zou niet me ...
Als je 20 uur of minder werkt is dit goed te doen. Als je meer werkt dan kan dit niet met die korte diensten, tenzij je 7 dagen per week met je werk bezig wilt zijn. Ik wil juist 8 uurs diensten draaien…

2 jaar geleden

Ik ben gestart aan die opleiding en na 1 jaar gestopt, onderwijs is nog ste ...
Oh ik vind de werkdruk op het beroepsonderwijs juist meevallen. Maar 4 jarige opleiding? Pdg is maar 2 jaar? Of heb je een andere lerarenopleiding gedaan?

2 jaar geleden

Reactie op Nb-

Als je 20 uur of minder werkt is dit goed te doen. Als je meer werkt dan ka ...
Staat erbij….. we hebben ook 8 uurs diensten of zelfs langer. Van half 8 tot 5. Met 24 uur is het ook goed te doen. Bij 28, 32 of 36 uur krijg je dubbele diensten wat voor mij niet is weg gelegd. Het is soms wel hollen of stil staan.

2 jaar geleden

Reactie op Mi93

Staat erbij….. we hebben ook 8 uurs diensten of zelfs langer. Van half 8 to ...
En je overstijgende taken plan je zelf in. Dan heb je bijvoorbeeld tot 12 of 1 uur cliënten. En daarna doe je op kantoor nog een aantal dingen wat uit je ochtend route is gekomen. Of andere taken.

2 jaar geleden

Reactie op nicci-nicolle

Oh ik vind de werkdruk op het beroepsonderwijs juist meevallen. Maar 4 jar ...
Ik deed HBO studie tot docent gezondheid zorg en welzijn dus om 2e graads bevoegdheid te behalen die is 4 jaar. De druk qua studie en combi werk was vooral voor mij te veel ( als verpleegkundige er naast werken met nachten etc) ik zit te kijken om de assosicate degree te doen die duurt 2 jaar

2 jaar geleden

Reactie op nicci-nicolle

Oh ik vind de werkdruk op het beroepsonderwijs juist meevallen. Maar 4 jar ...
Wat is pdg precies?

2 jaar geleden

Reactie op Mi93

En je overstijgende taken plan je zelf in. Dan heb je bijvoorbeeld tot 12 o ...
Dankje voor je mega fijne uitleg! Ik wil alleen echt niet meer ADL .. ook fysiek ben ik echt steeds slechter aan het worden nu al.. ik werkte in verpleegkundig team die de alarmeringen deed voor thuiszorg en wat je daar soms aantreft 😂

2 jaar geleden

Wat is pdg precies?
Oh ja die opleiding duurt inderdaad 4jaar. Deed je deeltijd? Snap dan goed dat dit te veel is. Pdg is een pedagogische didactische getuigschrift. Dit is alsware alleen je graad. Dan zou je bij de opleiding verpleegkunde lessen kunnen geven. Veel ROC’s bieden dit al zelf aan. Dus dan werk je al als docent en doe je je pdg tegelijkertijd. Weet niet waar je vandaan komt? Mocht dit rondom Utrecht zijn kan ik je misschien helpen aan een contract persoon.

2 jaar geleden

Reactie op nicci-nicolle

Oh ja die opleiding duurt inderdaad 4jaar. Deed je deeltijd? Snap dan goed ...
Oh dat is ook wel een goeie idd. Ik kom uit omgeving Amsterdam dus Utrecht is net iets te ver maar toch bedankt!

2 jaar geleden

Oh dat is ook wel een goeie idd. Ik kom uit omgeving Amsterdam dus Utrecht ...
Dat is inderdaad wat ver. Maar ROC van Amsterdam zal ook zulke trajecten aanbieden. Voordeel dat je de kennis al hebt om vakdocent te worden. Alleen de graad nodig hebt om les te geven. Succes, met maken van je keuze. Weet zeker dat er iets passend voor je tussen zit 😊