37 Reacties

2 jaar geleden

Ik had vanmiddag Griekse yoghurt met geprakte linzen gegeven (linzen waren nog over van gisterenavond) en ze heeft geen fles nodig gehad. Wel ook wat water erbij gegeven.

2 jaar geleden

Reactie op LauBaby

Welke yoghurt is geschikt?
Volle yoghurt, ik pak van die kuipjes Griekse yoghurt 10%

2 jaar geleden

Tandjes zijn niet echt nodig. Kauwen met de kaken is iets wat baby’s ook prima kunnen!

2 jaar geleden

Reactie op LauBaby

Welke yoghurt is geschikt?
Ik geef naturel halfvolle yoghurt.

2 jaar geleden

Roeryoghurt geef ik

2 jaar geleden

Hier nog een boy die 150+5 met gemak drinkt en dan nog een paar maisvingers rond 4 uur

2 jaar geleden

Soms zijn ze er gewoon nog niet aan toe om zolang zonder fles te doen. Ik z ...
ik zie hier ook dat hele maaltijden gewoon weer 1 op 1 worden uitgepoept 🙈 dat lijfje kan nog niet alle voedingsstoffen zo opnemen als wij dat doen melk is echt de hoofdvoeding in t eerste jaar

2 jaar geleden

maar anyway ik geef eigenlijk geen snackjes gewoon een mini-maaltje en dan kijkt hij maar wat hij ervan op wil eten (met begeleiding uiteraard) regel die ik aanhoud is geen fruit na 12en (ivbm laxerende werking fruit)

2 jaar geleden

Pannenkoekje van alleen banaan en ei gaan er hier heel goed in als tussendoortje!

2 jaar geleden

Meestal 'makkelijk' een cracotte, mais vingers, plantaardig yoghurt. Soms wat meer voedzaams zoals zelfgemaakte zoete aardappel koekje met notenpasta en dadel (instagram van kleinebuikjesvullen) of inderdaad pannekoekjes met banaan erin.

2 jaar geleden

Reactie op kkeller

Ik geef mijne een kwart avocado of een cracotte maar dan is hij om 4u chagr ...
Hoe laat geef je dan de 2e fles? Wij doen nu eerst rond half 12/12 uur brood en daarna rond 1 uur/half 2 een fles sinds we de 3e fles hebben laten vallen. Dan is de tijd tussen de flessen wat beter verdeeld.

2 jaar geleden

Kwark met gepureerd fruit is hier een succes als tussendoortje, vult ook goed!

2 jaar geleden

Reactie op JDSL

Hier nog een boy die 150+5 met gemak drinkt en dan nog een paar maisvingers ...
Ik geef mijn zoontje van 8,5 maand om 15.00u ook nog een fles van 150+5 en ben nog niet van plan om die af te bouwen. Hij wordt niet per se chagrijnig als ik hem deze fles niet geef, maar hij vindt het wel ontzettend lekker. Al z'n flessen gaan altijd op. En daarnaast drinkt hij ook nog niet zo veel thee of water.

2 jaar geleden

Wij geven oa. Een stukje komkommer, rijstewafel, soepstengels of een stukje fruit.

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Tandjes zijn niet echt nodig. Kauwen met de kaken is iets wat baby’s ook pr ...
Dan is mijn dochter een uitzondering, ze krijgt het niet voor elkaar haha 😅

2 jaar geleden

Ik heb vandaag een ijsje gemaakt van vers fruit met water vond ze wel een beetje gek maar wel leuk

2 jaar geleden

Dan is mijn dochter een uitzondering, ze krijgt het niet voor elkaar haha � ...
Nee precies mijn dochter dan ook. Ik geloof toch wel dat we tanden hebben met een reden.