12 Reacties
2 jaar geleden
Als ze niet huilt in bed laten. Anders geef ik altijd een klein flesje en meestal slaapt ze dan wel verder. En probeer te achterhalen waarom ze zo vroeg wakker wordt. Heeft ze honger? Slaapt ze overdag te veel of juist te weinig? Hoelaat gaat ze naar bed? Je zou de laatste dutje kunnen inkorten of de baby iets later in bed kunnen leggen.
2 jaar geleden
Reactie op Sneeuw
Hoeveel dutjes doen ze nog? Ik las dat opeens vroeg wakker worden een signa ...
Ja ze heeft er 2 per dag!
2 jaar geleden
Hier hetzelfde als t haar niet lukt om haar speen weer te pakken geef ik m weer aan haar en laat haar lekker even spelen met haar knuffeltje waarmee ze slaapt. Vaak valt ze na 15min weer in slaap en slaapt ze verder tot half 7/7uur. Als ze niet huilt en wakker is laat ik haar liggen tot half 7.
2 jaar geleden
Reactie op sarah322
Hier helpt het om overdag naar 2 slaapjes te gaan. Sindsdien gaan de nachte ...
Mag ik vragen hoe je dat aanpakt?. Want als zij zo vroeg wakker is. En slaapjes van 20 a 30 min hoe moet ik t dan aanpakken. vam de week is ze wel 2 keer 4 tot 5 uren wakker geweest. 1 keer tijdens bevrijdingsdag was in de stad. En nog eens toen ik lopend na een plein ging. Helaas viel ze noet in slaap. Maar hoe pak ik 2 slaapjes aan?. Als zij rond 8 of 9 slaapt hoe laat daarna?.
2 jaar geleden
Mag ik vragen hoe je dat aanpakt?. Want als zij zo vroeg wakker is. En slaa ...
Ligt er ook wel aan hoe lang haar slaapjes dan zijn. Wij gaan nu zo’n beetje over naar 2 slaapjes (8 maand), maar als ze 2x45 minuten slaapt redt ze dat niet. We kijken dus heel erg naar de dag en passen daarop aan. En dat is dan soms ook 3 slaapjes als de andere 2 kort zijn.
2 jaar geleden
Reactie op citrus1987
Ligt er ook wel aan hoe lang haar slaapjes dan zijn. Wij gaan nu zo’n beetj ...
Oke, Zij sliep van de week anderhalf uur. En daarna dus 5 uren wakker. Ik dacht komt omdat wij in de stad waren. Normaal slaapt ze dan wel. Helaas zijn de slaapjes hier echt omvoorspelbaar. Ene keer een uitschieter van 2 uren. Maar.laatste tijd was het vaal 20 25 soms 30. Denk door slaapregressie.
2 jaar geleden
Mag ik vragen hoe je dat aanpakt?. Want als zij zo vroeg wakker is. En slaa ...
Je kan het 2-3-4 ritme hiervoor gebruiken.
Als mijn dochter om half 7 wakker is ligt ze om 9u op bed voor haar ochtenddutje na 45min wordt ze ong wakker. Dan is ze weer 2.5u wakker soms langer soms korter ligt eraan hoe moe ze is. Daarna slaapt ze tot half 3/3uur meestal dan blijft ze op tot ze naar bed gaat. Ze slaapt dan rond 18.30u
2 jaar geleden
Reactie op Sneeuw
Hoeveel dutjes doen ze nog? Ik las dat opeens vroeg wakker worden een signa ...
Hier zat hij op 2 dutjes, maar heeft er inmiddels echt weer 3 nodig. Misschien maar eens proberen terug naar 2 te gaan
Maarja, in ons geval kan het ook genetisch zijn. Papa is ook een vroege vogel 🤷
Mama slaapt het liefste tot 11 😒 maarja dat doe ik al enkele jaren niet meer, dat snap je 😉