19 Reacties
2 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je nu weleens door zou willen slapen!
Toen wij begonnen met aardappel door de groente te mengen en een toetje (magere vruchten yoghurt) begon Mick door te slapen.
Zijn eet schema is:
180ml melk
Fruithap + 90ml melk
180ml melk
Groente met aardappel + toetje
180ml melk
Af en toe krijgt hij s'middags wat brood met pindakaas.
Heel soms word hij nog s'nachts wakker maar niet vaak gelukkig.
Succes!
2 jaar geleden
Komt hij echt voor een flesje, of is het even contact? Wat wij deden was proberen om hem te sussen met een speen of even met hem zitten, werkte dit niet dan kreeg hij een hele kleine fles, 90 cc max. Zo ging het een aantal dagen en we gaven steeds minder of wachte steeds langer.
Schijnt ook zo te zijn dat die granen of papfles niet persé zorgr voor doorslapen, te volle buik kan ook een oorzaak zijn van wakker worden.
Ik vond de nachten van het zitten en proberen met hem niet leuk maar het heeft hier wel gewerkt.
Valt hij ook wel eens gewoon weer in slaap als hij snachts wakker wordt? Geen slaap associatie geworden, fles om weer in slaap te vallen in de nacht?
2 jaar geleden
Ik zou proberen de nachtfles langzaam af te bouwen, elke keer een schepje minder. Dat heeft bij ons goed gewerkt. En als hij komt eerst proberen met speen als je dat niet allang gedaan hebt 😅
Ochtend en avondfles is bij ons 180 en de andere 2 flessen overdag 150. In de ochtend eet hij rustig een hele banaan weg, in de middag een boterham met pindakaas of boter en avond aard/groente/vlees. Rond 19 u laatste fles met 3 eetlepels fijne granen.
Ik snap dat je toe bent aan slaap! Hopelijk heb je hier iets aan. Succes!
2 jaar geleden
Misschien niet wat je wilt horen; maar het is heel normaal dat baby's op deze leeftijd nog een paar keer wakker worden per nacht. Een mechanisme wat onder andere beschermend werkt tegen wiegendood. Ook nachtvoedingen zijn nog heel normaal. Het afbouwen van nachtvoedingen wordt op zijn vroegst aangeraden als ze een jaar zijn, maar het liefst pas vanaf 18 maanden (tenzij ze het natuurlijk eerder zelf aangeven het niet meer nodig te hebben).
Aangezien je kindje de fles krijgt, kun je niet de nachten afwisselen met je partner? Dan kun je om en om een volle nacht slaap pakken (of wat voor ritme/schema voor jullie werkt uiteraard).
2 jaar geleden
Ik noem maar wat, wat in me opkomt om beetje verder te denken. Eet hij misschien voor het slapen te veel? Dat schijnt ook averechts te werken. We zijn geneigd om nog meer eten te geven als ze dan in de nacht wakker worden. Zou het werken om juist in de ochtend wat grotere fles te geven met eventueel de granen toegevoegd en in de avond gewone fles van 180ml en een groente hapje. Fles dan wat eerder voor hij gaat slapen. Kan het mis hebben hoor!
2 jaar geleden
Bij ons bleek het geen behoefte aan voeding te zijn. Ik heb 1 nacht vanaf dat ze kwam (van 00.00u tot 4.00u een serie gekeken) en ben 100x naar haar toe gelopen om een aai over haar hoofdje te doen en een kus te geven. De volgende nacht sliep ze door. Bij ons was het dus wel echt gewenning. Even doorbijten, maar bij ons hielp het. Door een serie te kijken raak je zelf niet zo geïrriteerd dat je niet kan slapen haha.
2 jaar geleden
Iedere nacht wat minder geven, en dan niks meer, even laten huilen en troosten met speentje. Heeft hier bij beide kids gewerkt, tot nu toe hebben we ze allebei nooit meer gehoord. (21mnd en 8 mnd zijn ze nu)
2 jaar geleden
Ons zoontje is 7 maanden en is heel recent van de nachtvoeding af.
Wij geven een laatste papfles om 23:00 (180 water, 6 scheppen Nutrilon + 3 scheppen fijne granen).
Hij meldt zich daarna tussen 6 en 7 voor een volgende papfles.
Door de dag heen krijgt hij 2x een normale fles 180cc, 2 stukken fruit, avond eten met kwark en eventueel als lunch brood als hij dat wil, maar hij vindt brood niet zo lekker 😅.
Maar goed deze schema heeft er bij ons voor gezorgd dat hij van de nachtvoeding af ging … geef het even de tijd (hij moest 3 weken aan deze schema wennen)
2 jaar geleden
Wij geven ‘savonds gepureerd 2 groentes, 1 aardappel en een stukje kip. Vult goed! Daarna om 18:45 nog een fles van 210+7 en slaapt sinds we dit doen door. Wellicht het groentjehapje iets verdikken met aardappel of pasta?
2 jaar geleden
Je zegt dat hij niet al zijn flessen leeg drinkt. Kan zijn dat hij misschien te vol zit. Is het misschien een idee om een fles af te bouwen, zodat hij in ieder geval zijn flessen overdag leeg drinkt.
Je zou ook de papfles in de ochtend kunnen geven
Het kan ook gewenning zijn en dan kan je de nachtfles afbouwen.
Zijn maar een paar tips, sommige zijn al genoemd, maar ik hoop dat je er iets aan hebt
2 jaar geleden
Slaaptips voor baby's heeft een stukje geschreven over slapen en voeding
2 jaar geleden
Ik wil niet ontmoedigend zijn, maar mijn zoontje krijgt al 2 maanden geen nacht of late avondfles meer en slaapt ook niet door 😬. Wij hebben de fles afgebouwd en gestopt op een gegeven moment. Paar dagen leek het nog alsof hij honger had, maar daarna stopte hij met die signalen.
Overdag zouden ze met vaste voeding voldoende eten binnen moeten kunnen krijgen. Als ze snachts echt honger hebben, krijgen ze overdag niet genoeg en halen ze snachts in. Snachts minder gaan geven, zodat ze overdag beter gaan eten.
2 jaar geleden
Ik lees mee. Mijn zoontje drinkt rustig 800-1000 cc in 24 uur (waarvan n deel s nachts). Met daarbij ook nog 2-3 boterhammen, n cracotte, 2-3 stuks fruit en n warme maaltijd overdag.
2 jaar geleden
Iedere baby is natuurlijk anders, maar zelfs nu bij de derde houden wij de rust,reinheid en regelmaat erin.
Ik pas mij aan voor zover mogelijk aan ons dochtertje, dus eerst slapen en dan pas bijv:op visite. Maar bij voedingen laat ik er niet meer tussen zitten dan 4.5 uur,zij krijgt 4 flesvoedingen (1 met pap) en 1x groente en 1xfruit.
Vd rest kijk ik of ze moe is overdag en leg haar dan in bedje,zij is een heel tevreden meisje en zo hebben wij dit ook altijd gedaan bij de andere dochters. Resultaat is nu dat ze nog steeds kunnen uitslapen , zelfs als ze niet naar school hoeven dan kan t gerust 8:30 worden.
Zij zijn er ook bij gebaat dat.. nu gaan we dit doen en straks dat , dat vinden ze fijn.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit alles is maar ik durf gerust te zeggen dat ik vermoed dat het enig effect heeft de 3 r's.