357 Reacties

3 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap had ik hogebloeddruk en zwangerschapsvergiftiging mijn dochter was 33+4 en 1500gram. daarom heb ik extra groeiecho's..

3 jaar geleden

Me to! Bij 23 weken al, ivm tweeling! Zoiezo elke 2 weken echo /controle!

3 jaar geleden

Ja hier! Eentje extra rond de 24-25 weken en eentje extra rond 34 weken door medische 20 weken echo. Nu wordt de kleine even extra goed in groei in de gaten gehouden.

3 jaar geleden

Mijn kleintje loopt ongeveer 2 weken achter in groei. Donderdag weer een echo. Hij zal sowieso en stuk kleiner en minder zwaar zijn als mijn andere kids. Die waren tussen de 3,5 en 4 kg.

3 jaar geleden

Ik heb nog 2 groeiecho's, 1 wordt gecombineerd met controle placentaligging. Placenta lag met 20 weken echo te laag. En vanwege mijn gewicht kreeg ik sowieso al 2 groeiecho's extra

3 jaar geleden

Ik heb nog 2 groeiecho's, 1 wordt gecombineerd met controle placentaligging ...
Ik heb met 32 weken ook de placenta lokalisatie echo. En de groeiecho's. Hopelijk wordt de groeiachterstand niet groter.

3 jaar geleden

Wij hebben volgende week donderdag de eerste groeiecho ik ben benieuwd of die nog steeds vóór loopt of dat het nu minder dan 2weken is.

3 jaar geleden

Ik mag met 30 en 36 weken

3 jaar geleden

Vandaag 28 weken zwanger. Kleintje is 25w4d en weegt nu 962 gram.

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Vandaag 28 weken zwanger. Kleintje is 25w4d en weegt nu 962 gram.
Hoe groot is de baby dan? Of kunnen ze niet meer zo makkelijk meten? 962 gram hoort bij 27 weken toch of vergis ik me? Zijn gewoon vragen hè, ik probeer een beetje te volgen hoe ze aan de berekening komen van weken en dagen (bij jou dus nu 25w4d). Is de baby verder wel helemaal in orde? En jij ook? Wij hebben volgende week de eerste en daarna nog 3 staan. Eigenlijk voor m’n gewicht (al vond m’n verloskundige dat overdreven omdat ik net een verhoogd bmi had aldus haar) maar er loopt medisch bij mezelf zoveel door de zwangerschap dat ze extra controles in hebben gepland.

3 jaar geleden

Vandaag de eerste groei echo gehad meneertje loopt voor ik ben 28weken en hij zit op 28+5 en is 1260gram.

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hoe groot is de baby dan? Of kunnen ze niet meer zo makkelijk meten? 962 gr ...
Ze meten buikje, hoofdje en bovenbeen. Daar komt een termijn uit. Bij mij dus 25w4d terwijl ik 28w ben. Baby zou met 28 weken ongeveer 1200 gram moeten wegen; onze baby weegt 962 gram. Hij is dus kleiner en lichter. Hopelijk volgt hij gewoon 'n eigen groeilijn. Heb wel veel vruchtwater, want ook dat meten ze op 4 punten. Hij ligt ook nog eens in stuit hahaha.

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Ze meten buikje, hoofdje en bovenbeen. Daar komt een termijn uit. Bij mij d ...
Hm dat is Inderdaad dan best wel wat lichter. Baby is verder helemaal in orde? Oeps, hopelijk draait de kleine toch nog even! Ik hoop dat je toch kan genieten van de zwangerschap en dat de kleine inderdaad z’n eigen groeipijn volgt. Dankjewel voor je uitleg trouwens, lief!

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hm dat is Inderdaad dan best wel wat lichter. Baby is verder helemaal in or ...
Baby is helemaal in orde! Is druk, beweegt veel. Heeft veel ruimte want het is mn 7e hahaha.

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Baby is helemaal in orde! Is druk, beweegt veel. Heeft veel ruimte want het ...
Oooo Gelukkig dan is het gewoon vast van al die oefeningen al in de buik dat het wat lichter is 😉. Ben je er zelf ook wat rustiger onder doordat het je 7e kindje is?

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Oooo Gelukkig dan is het gewoon vast van al die oefeningen al in de buik da ...
Hahaha, zou best kunnen. Ik merk dat ik mezelf best zorgen maak. Vooral omdat ik het van mijn andere kids helemaal niet ken. Die waren tussen de 3,5 en 4 kg.

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Hahaha, zou best kunnen. Ik merk dat ik mezelf best zorgen maak. Vooral o ...
O dat vind ik echt heel vervelend om te horen! Sorry ik heb geen opbeurende woorden voor je uit ervaring maar hoop dat je kleintje bij de volgende echo laat zien dat het allemaal goed gaat en dat het gewoon alleen wat kleiner is 😘

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

O dat vind ik echt heel vervelend om te horen! Sorry ik heb geen opbeurende ...
Da's lief, dank je wel!!

3 jaar geleden

Hm, nu maak ik me nóg meer zorgen. Moet naar de gynaecoloog omdat de baby toch echt wel te klein is. In vergelijking met de 20 weken echo is de baby te weinig gegroeid. Wanneer ik de baby minder voel moet ik meteen aan de bel trekken.

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Hm, nu maak ik me nóg meer zorgen. Moet naar de gynaecoloog omdat de baby t ...
Dat is vervelend en kan me voorstellen dat je daar wel zorgen van krijgt. Hopelijk voel je de baby gewoon lekker steeds bewegen en valt het mee bij de gynaecoloog