357 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wat goed dat ze hem nog kunnen draaien! Maar als hij zoveel kleiner is mag ...
Vandaag 35 weken! Kleine ligt diagonaal. Weegt ongeveer 2200 gram. Over een week of 3 ga ik bevallen! Bedje moet nog vast, commode en kinderwagen zijn er nog niet, geboortekaartje hebben we nog niet... Kids hebben de eerste week vakantie nu. Hoe is 't met jou??

3 jaar geleden

Reactie op Raeven

Vandaag 35 weken! Kleine ligt diagonaal. Weegt ongeveer 2200 gram. Over een ...
Gefeliciteerd!! We zijn zowaar alweer wat weken verder! Ik ben trots op je kleintje, dat hebben jullie toch maar knap samen gedaan! Oeps diagonaal is niet zo handig.. kan nog draaien of niet meer? Ik lees verschillende berichten erover maar ervaring heb ik niet. Gaat de eigen groeicurve van de baby daarmee nog steeds goed met 2200 gram? Helpt de rust ook een beetje voor je? Verwacht je je spulletjes binnenkort? Komt vast helemaal goed. Geboortekaartje heb ik ook nog niet 😂 maar ik zit op 33+1 dus ik loop wat achter op jou maar wat een crime vind ik dat zeg. Al die keuze.. en ik vind het vaak heel serieuze kaarten, kan ook een trouwaankondiging zijn. Ik weet het dus echt niet maar ach ik doe geregeld alsof ik nog 20 weken heb (niet heel handig maar ach). Hoe gaat het fysiek met je nu de kinderen vrij zijn en je eigenlijk best al veel hebt moeten rusten? Gaat het goed met de andere kinderen? Natuurlijk blij dat het vakantie is ☺️. Ze hebben zelfs straks nog even echt family time voordat ze naar school moeten als de baby over 3 weekjes komt of niet? Met mij gaat het goed. Al slaap ik echt úren op een dag... Overdag doe ik niet zoveel meer dus denk dat ik een klein beetje te veel energie heb opgemaakt tijdens de verhuizing. Of de baby groeit nu ineens heel hard (eerder in de zwangerschap had ik vaak vermoeidheidsklachten rond een groeispurt zei de verloskundige). Ik ben echt super blij om te lezen dat je al 35 weken bent en de baby nog veilig in je buik zit!! Echt een kleine doorzetter is het 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Mila69

Vandaag de laatste groeiecho gehad. Ventje weegt nu 2750 gram en wordt gesc ...
Is 2750 gram dan eigenlijk ook goed (gemiddeld)? Mooi zeg dat hij nu al is ingedaald! Gewoon helemaal klaar om geboren te worden ☺️. Schattige foto trouwens 🥰

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Is 2750 gram dan eigenlijk ook goed (gemiddeld)? Mooi zeg dat hij nu al is ...
Het is iets aan de grote kant! Als ze op basis van deze metingen uitgaan ben ik ook op 1 september uitgerekend in plaats van 5 september. Het buikje zat namelijk op P90. Maar hij groeit prima in zijn eigen curve! Mijn vriend en ik zijn beide ook lang, dus ze vond het niet gek ☺ Ja, hij ligt er klaar voor! Dankjewel hihi. Elke keer met zijn handje ervoor... deze is van een paar weken terug daar zie je zijn gezichtje echt goed. Smelt 🥰 Hoe gaat het met jou en de groei?

3 jaar geleden

Reactie op Mila69

Het is iets aan de grote kant! Als ze op basis van deze metingen uitgaan be ...
Oké maar die paar daagjes doen ze vast niet moeilijk over toch? Misschien heeft hij gewoon even een kleine groeispurt gehad ☺️. Gelukkig groeit hij in z’n eigen curve! Heel fijn! En nog meer fijn dat ze het ook relativeren omdat jullie beiden lang zijn. Lijkt mij evident dat de baby dan ook een grotere kans heeft 😉. Wat lief! Gewoon klaar om de laatste fase van de zwangerschap in te gaan. Beter blijft hij nog even zitten maar het duurt sowieso niet lang meer. Te schattig! Mooi gezichtje 🥰! Bij ons gaat het denk ik goed. Maandag hebben we de volgende groeiecho. De laatste is van 12 juli. Toen liep hij 3 dagen achter in de groei (daarvoor steeds 4 dagen) dus wij vonden het helemaal goed en de echoscopiste ook. Hij was ook éindelijk gedraaid, de hele zwangerschap lag hij namelijk al in onvolkomen stuit 😬. Maandag weten we meer. Als alles dan goed is met de kleine zien we hem een paar weken later pas bij de geboorte. Mochten ze toch nog twijfelen dan hebben we eind augustus nog een groeiecho. Grappig trouwens dat jij het gezichtje zo goed kunt zien! Wij hebben alleen de normale echo’s bij de controle. Meestal ook snel klaar (al snap ik dat andere papa’s en mama’s hun kindje ook graag willen zien, kan slecht de hele dag naar het beeld blijven kijken 🤣)..

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Oké maar die paar daagjes doen ze vast niet moeilijk over toch? Misschien h ...
Oh, bij onze controle echo's brengen ze ook altijd het gezichtje even in een 3d beeld! Ik mag morgen weer, ben benieuwd hoe die gegroeid is 😄

3 jaar geleden

Oh, bij onze controle echo's brengen ze ook altijd het gezichtje even in ee ...
Wat grappig! Helaas bij ons niet, hoe het gezichtje echt uit ziet weten we dus nog niet ☺️.. wat leuk! Veel plezier alvast voor morgen!!

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wat grappig! Helaas bij ons niet, hoe het gezichtje echt uit ziet weten we ...
Onze baby laat zich nooit vanaf de voorkant zien zonder hand ervoor, dus we weten alleen hoe ie er van de zijkant uit ziet 😅

3 jaar geleden

Onze baby laat zich nooit vanaf de voorkant zien zonder hand ervoor, dus we ...
😂😂😂 oeps.. morgen een nieuwe poging! Hopelijk laat de kleine dan wel het gezichtje zien.

3 jaar geleden

Onze baby laat zich nooit vanaf de voorkant zien zonder hand ervoor, dus we ...
🤣🤣 dat lijkt die van ons wel eerst met zijn hand er elke keer voor later met zijn voet. Hij denkt vast jullie wachten nog maar, even met mij te zien. Met de echo van 34+5 was die 2750gram

3 jaar geleden

Hier net de eerste groeiecho gehad. Kindje loopt ongeveer anderhalve week voor op de groei 🙈 maar naar verwachting zal dat wel iets bijtrekken gaf de VK aan. Heb iedere keer dat ie net een groeispurt heeft bij de echo's en dan daarna loopt ie weer mooi normaal met de Curve mee. Zo bijzonder om weer te zien hoe die kleine gegroeid is aangezien ongeveer 10 weken geleden de laatste echo was🥰😂

3 jaar geleden

Reactie op wianne

🤣🤣 dat lijkt die van ons wel eerst met zijn hand er elke keer voor later ...
Bij ons echt exact hetzelfde gewicht met dezelfde termijn! Wat zeiden ze er bij jou verder over? 💙

3 jaar geleden

Reactie op Mila69

Bij ons echt exact hetzelfde gewicht met dezelfde termijn! Wat zeiden ze er ...
Hij loopt voor maar, hij groeit mooi in zijn eigen groei lijn. Vanaf begin liep die elke keer al voor. Opzich vondt ze het ook niet raar wij zijn beide lang en ik was ook 8pond bij de geboorte. Ik ben 1 september uitgerekend maar, volgens de metingen zou het 27augustus zijn. Ik heb geen zwangerschapsdiabetes .

3 jaar geleden

Reactie op wianne

Hij loopt voor maar, hij groeit mooi in zijn eigen groei lijn. Vanaf begin ...
Zelfde verhaal hier! Groeit mooi in eigen curve. En wij zijn beiden ook lang en flinke baby's bij geboorte. Ik ben ook iets teruggezet volgens de metingen (4 dagen). Spannend ... ☺🤞

3 jaar geleden

Reactie op Mila69

Zelfde verhaal hier! Groeit mooi in eigen curve. En wij zijn beiden ook lan ...
Inderdaad spannend. Hij was al wel ingedaald ik weet dat niks zegt maar, ben toch wel benieuwd of hij augustus komt of toch september🥰 succes met de laatste loodjes en ben benieuwd laat je weten als je kleine geboren is

3 jaar geleden

Reactie op wianne

Inderdaad spannend. Hij was al wel ingedaald ik weet dat niks zegt maar, be ...
Ja hier ook ingedaald! Yes doe ik, ik denk dat er ook nog wel een geboorte topic wordt geopend over een paar weekjes. Bizar he, echt aftellen nu ...

3 jaar geleden

Net terug van de echo, baby groeit lekker verder, is nu ongeveer 2700 gram geschat. Hij is iets harder gegroeid de laatste weken dan gemiddeld (kilo zwaarder in 4.3 weken). Als hij zo doorgroeit is hij rond 3800 gram geschat bij de geboorte (mits ie op 40 weken komt). Zit een marge van 400 gram in volgens het apparaat en ik hoop nu dat ie dan 400 gram lichter is 😅

3 jaar geleden

Net groeiecho gehad, was allemaal goed. Hoofdomtrek op de groene lijn, buikomtrek er een stukje boven, maar goed binnen de lijnen. Bij de 20-weken echo lag ze overal een stuk dichterbij de bovenste rode lijn. Ze is ongeveer 2kg nu (31+6). Ben vooral blij dat haar hoofd gemiddeld is, moet er toch als eerste uit 😂.

3 jaar geleden

Ik had maandag ook een extra groei echo en de baby bleek aan de grote kant (zit nu in week 34 al)! Moest gisteren toch nog een GTT (suikertest) doen. Erg spannend! Zelf ben ik super slank.. Ook erg benieuwd wat de oorzaak kan zijn van de snelle groei van de baby.

3 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Gefeliciteerd!! We zijn zowaar alweer wat weken verder! Ik ben trots op je ...
Thanks! Kleintje kan nog draaien en dat doet hij ook zeer regelmatig! Hij groeit netjes op zijn eigen lijn. Heeft al wat vetjes aan z'n ribben en behoorlijk wat haar hahaha. Zo grappig. Hij was in 3 weken 500 gram ongeveer aangekomen, dus dat is best veel. Best trots op. Commode is al heel vaak uitgesteld. Dus ben benieuwd. Geboortekaartjes, zoveel keuze, maar echt iets leuks naar je zin is toch lastig hahaha. Wij willen graag een kaartje met vosje, past bij achternaam. Kids hebben idd nog 2 weken vakantie als de baby er is. Op zich wel fijn. Dat moe zijn is herkenbaar! Heeft idd ook te maken met groeispurt. Was hier dus ook afgelopen weken. Jij ook nog even volhouden!