12 Reacties

2 jaar geleden

Doet hij dit altijd al? Mijn dochter at eerst wel echt goed mee maar de laatste 2 a 3 weken haalt ze alles uit haar mond en gooit het ook op de grond, zomaar ineens. Als ze daarna een door ons gemist stukje op de grond vindt eet ze het wel ineens. Ik denk dat het hier een fase is want ze is een echte veelvraat.

2 jaar geleden

Hier het tegenovergestelde, ze wil niets van potjes meer (ook niet die voor oudere kindjes) dus alleen maar stukjes en dan nog liefst uit mijn bord. Elk kind is anders en heeft fases zeker? Ik zou zeggen, profiteer er nog even van, potjes (ook al zijn het voor 6+ maanden) zijn gemakkelijk :D

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Doet hij dit altijd al? Mijn dochter at eerst wel echt goed mee maar de laa ...
Oooo hier hetzelfde, wanneer het op de grond ligt en ik het niet meteen heb weggehaald, eet hij alles van de grond. Maar in z'n handje geven ho maar 🤣

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Nee. Ik was er al vroeg bij met stukjes aanbieden en het 8 maanden potje. Hij moet er gewoon écht niks van weten. Maar moet ook zeggen dat de 6 maanden potjes en brood op het moment niet zo lekker gaan. Na 2 happen al genoeg gehad 😂 Ook sinds een week hier

2 jaar geleden

Mijn dochtertje van 1 jaar at voorheen ook wel met moeite eens wat brood, maar de laatste maanden nou ik denk sowieso wel 4 a 5, geen brood meer, sabbelt wel op de korst en dan hoppa de grond op. Als ik het in haar mond doe spuugt ze het uit of haalt ze het eruit, als ik het haar aanbied zodat ze zelf ermee kan doen, trekt ze het uit elkaar en slaat ze het van tafel. Avond eten met stukjes?! Ho maar. Macaroni en spaghetti gaan wel, maar rijstekorrels of stukjes grovere groente etc, helemaal niet. Dus ook maar terug gegaan naar 6 maanden potjes tot op heden helaas nog steeds. Idem dito met fruit, ze wilt niks heel of in stukjes als ik het haar aanbied. Zelfde geld met soep stengel, koekje, cracker etc. Stukjes fruit in een potje gaan dan weer wel😥 Ook hier ten einde raad want ze zit ook nog op 1 fles. Maar mevrouw heeft tussendoor niet echt trek op 1 of andere manier. Bij de kinderarts besproken; ochtend bordje pap(wilt ze ook niet) 20 minuten proberen, nee je wilt niet weg en helaas. Fruit aanbieden, doe ik dan nog wel uit potje, eet ze gelukkig op. Dan boterham en je raad het al nee hoor, dus na 20 minuten weg en helaas. Als tussendoortje 14.00/15.00 uur bakje yoghurt of knijpfruit en dat wilt ze dan wel. En bied haar meestal erna ook nog wel eens een lange vinger aan, soepstengel of iets dergelijks en dat gaat meestal weer direct de grond op. Komkommer sabbelen doet ze dan wel, maar niet echt eten. Dan het avond eten.. helaas toch potje 6 maanden, behalve macaroni of spaghetti. Avond eten altijd op.. en dan een fles voor naar bed en gaat ook op... Nu de ochtend doe ik pap maar uit fles, gaat niet van harte maar eerst maar weer proeven en doen, volgende week weer uit een bordje, en zo elke stap uitbreiden, wil ook weer aan de 8 of 12 maanden potjes beginnen en eet ze het niet helaas. En dat dan ook met fruit, brood etc.. elke keer na 20 minuten weg halen. Op een gegeven moment krijgen ze toch trek en denken ze nee ze haalt het anders weg. Het is echt super lastig even want je wilt als moeder alles doen zodat je kindje eet, maar als we ze het zo makkelijk blijven maken veranderd er ook niets.. diep van binnen huil ik als ze weer niet eet en zou ik haar het liefst iets anders aanbieden.. maar moeten er toch even doorheen. Sterkte en hoop dat bij jou het ook gauw beter gaat!

2 jaar geleden

Mijn dochter knijpt het ook graag fijn. Soms terug in de mond, soms op de grond. Je kan niks meer doen dan het blijven aanbieden. Is ook wat wennen al die texturen. Ik zou wel een half uurtje wachten met het potje als die geen stukjes eet. Ze leggen snel de link dat als ze weigeren, ze iets anders krijgen

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Haha ja hier ook. Op de grond is het wel lekker

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Mijn dochter knijpt het ook graag fijn. Soms terug in de mond, soms op de g ...
Ah, dat is een goeie! Zo slim is die van mij wel 🤣 Als ik hem daarna een 6mnd potje geeft weigert hij ook. Maar brood eet hij zo op

2 jaar geleden

Reactie op Stéphanie91

Mijn dochtertje van 1 jaar at voorheen ook wel met moeite eens wat brood, m ...
Lastig he? En vooral het laatste wat je zegt. Je wilt zo graag dat ze iets eten. Nou drinkt hij zijn 2 flessen prima, en eet hij brood/tussendoortjes. Maar zodra ik aankom met avondeten met stukjes… hij schudt al gelijk nee met zijn hoofd 🥲 Ik vind het verder prima dat hij nog 6maanden potjes eet, maar hij wordt bijna 1. Dan wordt het toch een beetje tijd voor meer structuur. Het komt langzaam aan vast wel goed 🍀

2 jaar geleden

Hier nog zo’n lekkere eigenwijs! Wij maken altijd zelf eten! Maar wel gepureerd! Gaat er in als koek! Maar stukjes ho maar! Wij bieden al een week aardappelen met boontjes aan. Door elkaar geprakt! Met een lepel, zelf laten voelen enz. Lekker “spelen” met eten! Niet te veel focussen op eten, maar gewoon belonen als hij het bij zijn mond brengt! (Goed zo! Lekker hè! Knapperd enz) Vandaag at hij zo waar bijna zijn bord leeg! Ineens uit het niets! Dus wij zetten gewoon weer door! Van de week boontjes vervangen voor een andere groente! Stapje voor stapjes komen we er wel! Wij bieden wel altijd een “toetje” aan. Dit is altijd fruit! Want ik ben van mening dat het voor hem ook elke dag weer een uitdaging is! En al is het 1 keer iets in zijn mond stoppen! Hij heeft het weer geprobeerd! Dit doen we al sinds hij ‘s avonds “mee” eet! Het rare, fruit gaat er in stukjes wel in! Van de week voor het eerst druif (in 4 stukjes) nou meneer had er geen moeite mee! En dan stiekem een Boontje er tussen! Die duwde hij weg ;) Het zijn lekkere eigenwijze mensjes aan het worden!! Succes! En onthoud wij zijn ook Groot geworden!

2 jaar geleden

Gewoon die van 6 maand geven en een tijdje later opnieuw proberen? Je kunt die van 8 maand ook nog prakken eventueel. Onze zoon wilde ook lang alles flink gemalen. Onze dochter die eet gewoon alles in stukjes. Elk kind is anders

2 jaar geleden

Avalyn doet dit als ze last heeft van doorkomende tandjes. En banaan vind ze dan niks maar zacht fruit uit de koelkast; meloen, mango of aardbei bunkert ze dan juist wel weer naar binnen