19 Reacties

2 jaar geleden

https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling/baby-begrijpt-actie-reactie/ Ik had dit gevonden laatst!

2 jaar geleden

Ik corrigeer me kleine meid zeker wel, met dingen pakken op tafel, in het bad willen gaan staan, ze weet het dondersgoed d'r gezichtje spreekt boekdelen. Ik zeg heel rustig nee dat mag niet of nee.

2 jaar geleden

Ze begrijpen het echt wel al, je hebt er alleen maar profijt van als je er nu al mee begint kost bij sommige kindjes heel veel tijd en energie, die van ons luisterd niet zo goed😝

2 jaar geleden

Hier moeten wij wel regelmatig nee zeggen. Wij hebben een kat en ze vind t fantastisch om of zijn eten en drinken bakjes om te kiepien, maar ook de kattenbak heeft ze uitgevonden. We willen dit niet te veel hoog zetten omdat wij ook vinden dat ze moet leren dat die dingen gewoon niet voor haar als speelgoed zijn. Als wij nee zeggen kijkt ze om met een ondeugende blik dus ze snapt echt wel dat t niet mag maar gaat vaak gewoon door. Gebeurt ook regelmatig dat wij nee zeggen en dat ze dan een andere kant op kruipt😂

2 jaar geleden

Ja, ze weten best goed als iets niet mag. Onze dochter tijgert weleens naar de mediabox van de tv. Zodra ik nee zeg, begint ze te gillen en kruipt ze nog sneller naar de box haha. Tis nog een spelletje voor d'r maar ze weet heel goed dat het niet mag 😅

2 jaar geleden

Ze weten het heel goed. Wij corrigeren door 'nee' te zeggen. Hij weet heel goed dat het niet mag, probeert soms weleens uit en moet dan heel hard huilen als we consequent blijven 😂. Andere keren luistert hij wel gelijk en stopt hij gelijk bij 'nee'. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen hoor.

2 jaar geleden

Of het zin heeft weet ik niet maar hij heeft het wel door! Zodra ik zeg uh of neee kijkt hij me aan en grijnst heel ondeugend. Uiteindelijk lijkt hij het steeds beter begrijpen, meestal haal ik hem dan weg op die plek

2 jaar geleden

zeker wel ik zeg eerst nee en als hij toch ergend heen gaat weer neeeeeee en derde x grijp ik in door m te pakken en te verplaatsen

2 jaar geleden

Wij passen de prijs-negeermethode toe. De baby wil uiteindelijk reactie uitlokken. Wij geven dus uitbundige reactie als ze leuk aan het onderzoeken is of iets doen wat we leuk vinden en negeren gedrag dat we niet leuk vinden. Als er geen reactie komt, is het niet zo interessant

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Wij passen de prijs-negeermethode toe. De baby wil uiteindelijk reactie uit ...
Zolang het wel te negeren valt😅 als het onveilig is, grijpen we natuurlijk in

2 jaar geleden

Wij zeggen ook nee, mag niet of niet doen als hij iets doet wat niet kan/mag. En we stimuleren hem als hij de goede dingetjes doet. Hij kan nog steeds weinig aangeven, dus huilen, lachen, gillen, enz is dagelijkse kost. Als hij gilt om eten geven we aan dat hij even moet wachten en leggen het uit. Elke keer weer opnieuw. Uit bed halen en dan lachen/blij zijn, is een knuffel, kusje, praatje en weer terug in bed. Tenzij hij wil drinken natuurlijk. In ieder geval is het voor ons zelf zo wel duidelijk waar de grenzen liggen en ook voor mijn man en mij. Zoontje zal vanzelf meer begrijpen.

2 jaar geleden

Laatst las ik hier iets interessants over, maar ik weet niet meer waar en hoe het er exact stond. Het kwam er in ieder geval op neer dat je op deze leeftijd wel kunt beginnen met corrigeren door rustig te zeggen dat iets niet mag. Maar dat baby's je woorden nog niet begrijpen en kunnen onthouden en dat dit pas komt nadat je het bij wijze van 100x herhaald hebt. Dus dat ze niet bewust 'ongehoorzaam' zijn. Herhalen is belangrijk, zodat ze actie en reactie gaan koppelen. En als ze zo klein zijn, werkt afleiden ook heel goed.

2 jaar geleden

Ja absoluut, bij haren trekken, krabben of iets pakken want niet mag (billendoekjes i.v.m scherpe randjes), duidelijk NEE zeggen

2 jaar geleden

Wij doen dat zeker ook al. Babys van deze leeftijd 8/9 maand kunnen aan je intonatie merken hoe je iets bedoeld. Natuurlijk niet de eerste keer maar wel als je het herhaaldelijk blijft doen en volhouden. Uiteraard niks aan te doen als ze t niet snappen maar tsja jong geleerd oud gedaan 😅

2 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Ik corrigeer me kleine meid zeker wel, met dingen pakken op tafel, in het b ...
Ooh echt he.. en dan lachen en nog eens doen😇

2 jaar geleden

Reactie op Mayy26

Ooh echt he.. en dan lachen en nog eens doen😇
Ja hahaha maar we houden vol

2 jaar geleden

Ja hoor zeker corrigeer ik mijn dochter al. Dan kan ze er al vast aan wennen en valt het niet zo rauw op haar dak als je daar op latere leeftijd pas mee begint. Hier is de cactus plant of mijn bril favoriet om aan te zitten. Ik zeg duidelijk nee dat mag niet en haal het handje weg. Ze vindt het overigens een leuk spelletje 😂 maar ik ben van mening als je er nu al mee begint en consequent bent het vanzelf zijn vruchten af werpt.

2 jaar geleden

Ja dat doen we al een maand. Bijvoorbeeld de hondendrinkbak daar mag hij niet aan komen. Als hij aanstalten maakt om er heen te gaan zeg ik tegen hem dat is de drinkbak van hunter niet van jou. Als hij een paar extra bewegingen maakt naar de bak zeg ik nee die is van Hunter. Hij draait dan om en gaat ergens anders mee spelen. Het enige nadeel is dat het ritueel zich iedere dag herhaalt

2 jaar geleden

Ik benoem ook vooral wat ze wél mag doen. “Laat de sleutels maar liggen, laat mama haar haren maar los (😬)”. “Geef de telefoon maar aan mij, die is niet om te eten, jij mag een boekje lezen”.