14 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 7,5 maand en zit soms zelfstandig, maar in zijn enthousiasme valt hij ook al weer snel om. Kruipt ook nog niet, al probeert hij het wel.
Het ene kindje is het andere niet. De ene zal dus sneller gaan dan de ander. Maak je hier niet druk over! Ze gaan al veel te snel. Komt allemaal vanzelf goed! 🥰
2 jaar geleden
Ach je hebt nog tijd zat!
Ieder kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo! Beter ga je nog even genieten van dat die nog niet kan kruipen!
Miss slaat die het kruipen wel over! Of kan die straks ineens heel veel achter mekaar!
En het niet echt alleen kunnen spelen komt ook vanzelf hoor!
2 jaar geleden
Elk kindje is anders! Het ene kindje is veel sneller dan het andere kindje en je kindje vergelijken met andere kinderen kan je erg onzeker maken dus dat raad ik niet aan om te doen. Sommige kinderen slaan het kruipen over en gaan ineens lopen of zijn wat later dan wat er "gemiddeld" voor staat. Gewoon oefenen en blijven motiveren en aanmoedigen! Komt vanzelf goed geniet lekker van je zoontje en de rest komt vanzelf wel 😊😘
2 jaar geleden
Met 8 maanden zou ik me daar geen zorgen over maken hoor! En als je dat wel doet kun je natuurlijk altijd een afspraak bij het cb plannen, die willen vast met je mee kijken.
Ervaring met mijn oudste zoon is dat hij pas ging kruipen nadat hij ging staan en langs de meubels liep. Toen was hij al ruim een jaar, al die tijd er voor kwam hij al rollend overal.
2 jaar geleden
Oh hier ook niet hoor! 27ste 8 maanden maar ligt alleen nog maar op zijn buik. En draait om z'n eigen as. Maar dat is 't ook. Zitten doet hij ook nog niet.
Mijn oudste, ook een jongetje, was ook 'laat' met alles. Mijn tweede, een dochter, deed alles voor mijn gevoel juist heel snel!
2 jaar geleden
Ik herken dit zo!! Onze dochter is nu ook 7.5 maand en kan pas sinds 3 dagen rollen (van buik naar rug kon ze al een tijdje, maar nu pas van rug naar buik). Verder kan ze nog niets! 😅 (Niet overeind komen, doet geen aanstalten om te kruipen etc.)
Onze andere dochter van nu 2 kon al draaien toen ze 3 maanden was (ja, echt waar) en kruipen met 6 maanden . 😅 Ook heel verschil dus, maar ik laat het maar los. Elk kindje zijn/haar eigen tempo🥰
Het komt goed! 😁
2 jaar geleden
Hier ook geen kruipen, je bent niet alleen 🤷♀️😊
Het omrollen kon ze al paar maanden terug, maar het leek alsof ze er gewoon geen verdere interesse in had want nu doet ze dat ook eigenlijk nooit meer.
Ze kan wel heel goed zitten en dat vindt ze veel leuker. Ik vind het prima. Komt vanzelf en zo niet, dan niet.
Vandaag toevallig ook wel even nagekeken of dit nou kwaad kan, maar er zijn ook baby's die dit inderdaad overslaan.
https://www.goedgezind.be/babys/ontwikkeling-babys/mijn-kind-wil-niet-kruipen-moet-ik-mij-zorgen-maken/
Hier staat veel nuttige info :)
2 jaar geleden
Zelf was ik volgens mijn moeder en zussen 6 maanden toen ik door de box stapte. Onze zoon doet het allemaal wat rustiger aan. Tussen de handen stappen vind hij al vanaf 4 maanden wel grappig, maar omrollen kwam pas veel later en kruipen, wat is dat? Dat staat nog niet in zijn woordenboek hoor 🤣. Volgens mijn moeder waren mijn zussen en ik sneller dan mijn broers. Dus ach relax tijd zat joh. Voor je het weet gaat ie studeren en het huis uit 😱.
2 jaar geleden
Ik denk dat je te veel verwacht van je kind. De meeste baby's kruipen pas met een maand of 12
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 9,5 maand en tijgert alleen nog maar. Hij is nu zijn knieën aan het ontdekken maar snapt nog niet dat hij op handen en knieën kan zitten
2 jaar geleden
Onze dame gister 9 maand maar sinds afgelopen weekend het kruipen ontdekt en gaat nu door heel het huis heen en zelfs naar buiten! . Ze tijgerde niet echt maar schoof wel achteruit tot Ze klem zat. Nu gaat ze dan ook vanaf afgelopen weekend van lig houding naar zelf zitten. En de brabbels komen nu ook echt!