39 Reacties

één jaar geleden

Niemand ???

één jaar geleden

Heeft ze dit altijd al gehad of ineens?

één jaar geleden

Hier ook zo eentje..! Ook 20 maanden en weigert al maanden avondeten. Sinds kort probeert ze af en toe een hapje, maar daar blijft het ook bij. Groente weigert ze bij voorbaat al. Het cb adviseerde ons er geen strijd van te maken, maar het wel aan te blijven bieden en dat het vanzelf komt. Sinds we dat doen is het aan tafel ook een stuk gezelliger 😅 patat, pannenkoek, pizza weigert ze gelukkig ook, dat geeft mij een gerust gevoel dat ze niet alleen voor het ‘lekkers’ gaat.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Heeft ze dit altijd al gehad of ineens?
Dit heeft ze al sinds ze denk ik 1 is

één jaar geleden

Reactie op Mommy070921

Hier ook zo eentje..! Ook 20 maanden en weigert al maanden avondeten. Sinds ...
Dat weigert ze hier ook 😂. Pannenkoek niet.. maar de rest wel 😅. Ben al zo lang bezig. Merk dat dat mij echt stress geeft b

één jaar geleden

Reactie op irinaperee

Dit heeft ze al sinds ze denk ik 1 is
Hier precies hetzelfde, ook sinds ons zoontje 1 is, hij word eind augustus 2. Eerst was het heel erg dat ie niks wou proeven, nu sinds afgelopen week proeft ie ook dingen maar ik juich niet te vroeg. Ik hoor van veel mensen om mij heen dat dit echt wel een bekende fase is. Heb niet echt tips, het enige wat ik merk wat bij ons ook helpt is niks anders aanbieden en geen strijd van het eten maken, dus als ie wil eten eet ie, zo niet eet ie niet 😅. Met sommige dingen eet ie 2 borden leeg en de andere keer 1 stukje en verder niks. Wel bieden wij elke dag altijd een toetje aan, ook al heeft ie zijn bordje niet leeg of niks gegeten.

één jaar geleden

Reactie op michelledd

Hier precies hetzelfde, ook sinds ons zoontje 1 is, hij word eind augustus ...
En wat ik hier nog aan toe wou voegen, wij doen heel overdreven zeggen dat we het eten lekker vinden, dit spoort hem blijkbaar vaker aan om toch te gaan proberen om iets te proeven 🤣. Misschien helpt het bij jou ook 😊

één jaar geleden

Mijn dochtertje van 19 maanden heeft nog nooit avondeten gegeten. Sinds kort durft ze soms wat in haar mond te stoppen en te proeven. (Waarschijnlijk door haar koemelkallergie angst voor eten) door kinderarts en diëtiste word aangeraden het gewoon iedere dag aan te bieden iedere dag en als ze niet eet prima. Eet ze wel ook prima. Zolang ze maar goed brood en fruit enzo eet verder op de dag is er geen probleem. Heb er dan ook nog nooit een probleem van gemaakt maar prijs haar wel als ze iets proeft

één jaar geleden

En inderdaad zoals hieronder staat we geven altijd wel een toetje. Niet straffen met eten.

één jaar geleden

Wat geef je haar te eten? Eigen gemaakt of potjes? Onze wil enkel potjes eten, eigen gemaakt is hier vaak (niet altijd) kokhalzen en krijgen we het woordje Neh met een veel vies trekkend gezicht. Vaak al zonder dat hij het geproefd heeft. Wat bij ons ook heeft geholpen is, het toetje(vla, yoghurt oid) in hetzelfde bord/schaaltje doen als waar hij ook zijn eten in krijgt. Liet hij wat staan, ging de vla erover heen. Nu zit hij enthousiast zijn eten op te eten en toetje toetje te roepen als hij het eten op heeft. Zo op de foto lijken de stukjes ook best groot, misschien kleinere stukjes? Geeft dan een andere structuur, misschien dat ze dat fijner vindt? Onze zoon vindt doperwten heerlijk zolang ze maar kapot zijn , een hele doperwt is Neh!🤦🏼‍♀️🤯.. Het zijn geen gegarandeerde tips of tricks, maar bij ons werkte het. 🤪 We bieden wel altijd nog eerst eigen eten aan natuurlijk. Lust hij het, eet hij met de pot mee. Anders krijgt hij lekker zijn eigen potje. Succes en hopelijk gaat het snel beter! 🍀🍽️

één jaar geleden

Reactie op irinaperee

Dat weigert ze hier ook 😂. Pannenkoek niet.. maar de rest wel 😅. Ben al z ...
De enige tip die ik je kan geven is probeer er rust van te hebben en als ze niet wil eten dan is dat ook prima. Wij geven sowieso altijd yoghurt als toetje, dat gebruiken we niet als onderhandeling maar krijgt ze gewoon altijd als wij klaar zijn met eten. Soms eet ze dat zelfs niet helemaal op. Ik vertrouw erop dat als ze honger heeft, ze echt wel eet. Ik ben wel multivitamine gaan geven, gewoon voor het gevoel dat ze nog iets aan vitamine binnenkrijgt🙈😋

één jaar geleden

Reactie op michelledd

Hier precies hetzelfde, ook sinds ons zoontje 1 is, hij word eind augustus ...
Oke! Ja wat bij ons wel heel lastig is, is dat mijn man erg laat (8uur) thuis is dus onze kleine meid niet het zelfde zal eten als ons. Dus om elke avond te gaan verzinnen wat ik haar moet gaan geven geeft mij veel stress

één jaar geleden

Reactie op hannacb

En inderdaad zoals hieronder staat we geven altijd wel een toetje. Niet str ...
Maar ja.. gaat ze dan niet denken "ach, ik hoef niet te eten maar ik krijg toch wel een toetje" ? Want zo wijs is onze meid namelijk wel 😅

één jaar geleden

Reactie op Ah13

Wat geef je haar te eten? Eigen gemaakt of potjes? Onze wil enkel potjes et ...
Wat handig! 🤍 nee potjes bij voorbaat niet. Als zij ze al ziet dan begint ze te schreeuwen en zelf gemaakt eten wilt ze ook niet. Enige wat hier helpt is pasta penne en dan zelf de eigen tomatensaus maken. Door de tomatensaus allerlei groentes te gooien die ik in de kast heb liggen. Dat gaat er gegoten in 😂. Maar om 7 dagen in de week pasta te geven is iets te enthousiast.. 😂😂 Jaa.. op de foto heb ik niet goed geprakt haha 🙈 maar denk dat het door structuur is offfff omdat ze pas 2 tanden heeft 🙈🙈

één jaar geleden

Reactie op Mommy070921

De enige tip die ik je kan geven is probeer er rust van te hebben en als ze ...
Jaa precies, ze krijgt nu alleen vitamine D in de ochtend. Maar de rest van de dag eet ze echt super goed. Het is alleen de avond..

één jaar geleden

Onze dochter heeft ook nooit een warme maaltijd gegeten. Toetje eet ze ook niet.. Elke dag bieden we een heel klein beetje aan. Alles los van elkaar. Sinds kort eet ze een paar worteltjes uit haar vuistje, wat rode biet geraspt met appel, en een paar hapjes pompoen!! Ik maak dus voor 2 dagen. Ik zou dan gewoon elke dag een paar stukjes pasta erbij leggen. Dan is er iets vertrouwd, en misschien vindt ze dan het vertrouwen om later te gaan proeven. Verder lekker dat toetje blijven geven! En laat haar met het eten spelen. Het geeft wat troep maar wel belangrijk.

één jaar geleden

Eettipsvoorbabys! Deze volg ik al heel lang op Instagram en laatst heeft zij een consult gedaan in groepsvorm waar je vragen kon stellen en gaf ook allemaal boekjes en dergelijke om te proberen om de kleine beter te leren eten. Maud is gewoon een goeie eter met vlees maar minder met groenten. T voordeel wat wij nu hebben is dat ze op de opvang warme maaltijden krijgen en daardoor meer leert eten. Bij Maud werkt t namelijk in de avond niet om nieuwe dingen te laten proberen als ze moe is, heeft ze een goeie slaap gehad tussen de middag dan wel. Wij zijn bijvoorbeeld begonnen met het eten in buffet vorm aan te bieden, dus schaaltjes met t eten. 1 bakje vlees, 2 bakjes groenten waarvan 1 veilige groenten die ze kent en eet, 1 bakje met aardappelen of rijst en dan deed ik 1 bakje met wat fruit. Ook een nee bedankt bakje waar eerst wat eten in ging om t daarna weer lekker op te smullen. Dat heeft hier ook wel is geholpen!

één jaar geleden

Reactie op irinaperee

Jaa precies, ze krijgt nu alleen vitamine D in de ochtend. Maar de rest van ...
Misschien helpt het om na 3en bijvoorbeeld niks meer te geven qua eten? Ze eet bij ons beter sinds we de namiddag tussendoortjes weg lieten zodat ze gewoon echt goede trek had. Zodra ze beter ging avond eten, bouwde ik dit weer een beetje op.

één jaar geleden

Hier eet mijn zoon alles van mij bord. Zijn eigen eten weigert hij terwijl het het zelfde is. Nu schep ik bij mij gewoon meer op en mag hij van mijn bord pikken

één jaar geleden

Reactie op Love3

Onze dochter heeft ook nooit een warme maaltijd gegeten. Toetje eet ze ook ...
Jaa! Maar ze gaat eten wat ze kent en lekker vind en de rest speelt ze mee of eet ze niet / raakt ze niet aan