18 Reacties
2 jaar geleden
Als ik dit lees vind ik het niet heel gek 😅. Ons zoontje gooit niet altijd met spullen maar toch wel regelmatig. Lijkt me bij deze leeftijd nog een normale ontwikkeling (wat voor geluid maakt welk speelgoed als het op de grond valt etc). Hetzelfde met aan tafel zitten en de vork/beker/bord op de grond gooien. Ik probeer het te voorkomen door te zeggen geef maar aan mama dat lukt 9/10 keer maar als het dan niet goed gaat doe ik daar niet moeilijk over. Het is gewoon ontdekken hoe de wereld werkt en wat er gebeurt als je iets los laat 😊
2 jaar geleden
Die van mij gooit ook met blokken etc en gaat dan hard lachen. Ik ben met hem op muziek les gegaan, komt het goed van pas 😂 gooien en schudden met schudeitjes vind ie geweldig.
2 jaar geleden
Hoe oud is Jorrit, ook ongeveer een jaartje nu? Mijn zoontje ook en die begint wel steeds meer te spelen zoals wij vinden dat het hoort 😉 Maar herrie schoppen blijft leuk... kastjes leegklauwen, vormenstoof op z'n kop houden zodat alles eruit klettert, speelgoedpan en deksel tegen elkaar slaan, enz. Is niet ongewoon hoor. Maak je nog maar geen zorgen hoor!
2 jaar geleden
Blokken stapelen? Haha, zet je helm maar op! Alles vliegt door de kamer en hij heeft de grootste lol🤣 Daarnaast kan hij ook met een auto spelen (heen en weer rijden) en een knuffel knuffelen of hele verhalen vertellen. Ik lees weinig spannends, dat zij liever een rustig kind hebben is hun probleem😉
2 jaar geleden
Als hij echt alleen maar gooit met het speelgoed en eigenlijk nooit ermee speelt zoals het bedoeld is zou ik langs je huisarts gaan. In dat geval is de kans reëel dat je kindje ASS (autisme spectrum stoornis) heeft. Wisselt het gooien af met spelen dan behoort het tot de ontwikkeling. Het moet dus echt vrijwel alleen gooien zijn wil het zorgelijk zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Cooltjuh
Als hij echt alleen maar gooit met het speelgoed en eigenlijk nooit ermee s ...
Ik wil hier even op inhakken. Ikzelf heb autisme. Ookal is het met de beste intenties dat je dit benoemt (ga ik vanuit) moeten we toch oppassen met dit zeggen. Zeker het een “reële ”
Kans noemen. Haar kindje is erg jong, en de manier waarop hij speelt is niet meteen een diagnose voor hem. Hij is jong en dit kan met zoveel dingen te maken hebben zoals bijv gewoon karakter. Ik speelde namelijk
Als kind netjes “zoals het hoorde” en heb toch echt de diagnose.
2 jaar geleden
Ik wil hier even op inhakken. Ikzelf heb autisme. Ookal is het met de beste ...
Daar heb je zeker gelijk in. Ik had het anders moeten benoemen. Maar het is wel een van de vroege kenmerken volgens onze oud behandelaars. (Beide een vorm van ASS en ikzelf ook ADHD) ASS zit bij ons aan beide zijden in de familie.
2 jaar geleden
Mijn meisje begint nu het speelgoed te inspecteren (van alle kanten bekijken) maar gooit er ook nog mee. Het komt vanzelf. Lekker samen spelen, voordoen enzovoort. Maar niet drukmaken. Een kind moet kind zijn en alles lekker op zijn of haar eigen tempo doen
2 jaar geleden
Reactie op Mila69
Ja klopt, hij is net 1 geworden! Op 2 september. Waarmee speelt jouw zoontj ...
Hij doet 1 of 2 ringen op zo'n torentje weet je wel. Hij probeert soms een vormpje door de vormenstoof te doen. We hebben een hamerbankje om stokjes naar beneden te slaan, dat is uiteraard een hit ;-) Zo'n kralending schuift hij de kralen naar de andere kant. We doen het vaak voor, met hem op de grond ook inderdaad. Van de een op de andere dag ging hij ineens wat proberen. Inmiddels probeert hij een blokje op de stapeltoren te doen, dat is weer nieuw. Hopelijk begint het bij Jorrit ook snel te komen!
2 jaar geleden
Dan geven ze m toch n bal op het kdv😀 Als hij dat nu n leuk spelletje vindt. Mijn dochtertje timmert graag en kruipt ook graag achter speelgoed aan wat ze idd zelf weggooit 🤣Ik denk dat over max n maand weer iets nieuws hebben ontdekt. Wat n heerlijke foto trouwens ondeugd straalt ervan af💝
2 jaar geleden
Hier een meisje van 13 maanden en gooit ook het liefst met alles of stopt alles in haar mond. Kiept de vormenstoof in 1 x leeg en de lol is er van af, gaat naar het volgende, gooit alle ringen eraf en gaat aan het paaltje knagen, en dan weer naar het volgende.. heb haar ook nog nooit een poging zien doen tot blokje in de stoof of ringen stapelen of 1 voor 1 er af halen. Alles gooien en over heen kruipen, staan en zich weer laten vallen.. zeg altijd maar het komt vanzelf?! Ze kan zich op deze manier prima 1 tot 1,5 uur vermaken als ik op de bank zit🙈
2 jaar geleden
Hier ook. We hebben een balletje gekocht en wow, zot is er ervan! Ze houdt ervan om te lopen en in de ruimte zich voort te bewegen. Geen zittend gat, al zeker niet om blokjes te stapelen 😂
2 jaar geleden
Ik werk in de kinderopvang en mijn motto blijft ieder kind ontwikkeld op eigen manier en tempo ! Geen zorgen maken dus !😁