12 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op moni-
Hier ook geen goeie slaper maar sinds kort wel stukken beter gelukkig! Pers ...
En dan om 7 uur naar bed?
2 jaar geleden
Als t nu al zo slecht is kan het niet veel slechter.. zou denk ik toch eens 1-2 weken proberen wat er gebeurd als je elke dag om 7u begint..
2 jaar geleden
Dat is wel wat ik destijds ben gaan doen toen ik dit had. Uiterlijk om 8u wakker (nog steeds zo) en dan gelijk de dag starten dus de wekker zetten. 2 a 2.5u later naar bed voor max 1 a 1.5u dan weer 3 a 3.5 uur wakker dan max 2 uur slapen en dan 3.5 a 4.5u wakker. Als ze wakker is heeft ze een vast ritme qua eten dus ze weer waar ze aan toe is en wanneer ze ongeveer wat krijgt. Dit heeft hier voor veel rust gezorgd en heeft ervoor gezorgd dat ze niet meer oververmoeid is en dus zo slecht slaapt! Wel zet ik er een max aan omdat ze anders snachts gaat spoken. Nu kan ze op de dag haar nacht niet compenseren dus moet ze wel slapen snachts.
Als ze ziek is mag ze overigens zoveel slapen als ze wil.
Voor het ritme, sliep ze echt bar en bar weinig. Niet in slaap te krijgen alleen maar huilen, vervelend doen etc dit was toen rond de 4 maanden en haar wakkertijd langer werd zeg maar toen ben ik ermee gestart.
Ik hoop dat je snel wat meer rust hebt en bij kan tanken!!
2 jaar geleden
Hier helpt het om echt een duidelijk bedtijd moment te hebben. Ik vond het altijd superstom klinken 🤣 maar het werkt wel!
Om 17.00/17.15 krijgt m'n zoontje warm eten
Om 18.20/18.30 krijgt ie z'n fles
En dan om 19.00 naar bed (met z'n white noise aan)
Overdag zit hij op 1 slaapje van 11/12 tot 13/14 uur.
Als je white noise numsy nog niet hebt geprobeerd zou je Dat kunnen doen, was voor ons echt een lifesaver!
Weet niet of je heel veel aan m'n verhaal hebt, maar misschien toch iets hahah. Succes iig 🍀
2 jaar geleden
De dag beginnen om 07.00 valt altijd te proberen. De reden dat ze laat wakker wordt zal zijn omdat ze snachts te weinig slaap krijgt.
Ik zou het gewoon eens een dag of 4 proberen :)
2 jaar geleden
Dat is wel wat ik destijds ben gaan doen toen ik dit had. Uiterlijk om 8u w ...
Dankje hoor je bericht! Hoe heb jij haar in slaap leren krijgen?
2 jaar geleden
Dankje hoor je bericht! Hoe heb jij haar in slaap leren krijgen?
Ik heb de put down down methode gebruikt. Hierbij troost je haar in bed. Deed ik toen met 1 handje op dr hoofd en 1 handje op dr buik. Haar hartslaggeluid aan en toen nog de projector. Werkt nu nog steeds als ze huilt en erg moe is als ze bijv ziek is en niet kan slapen.
Ze huilde als snel niet meer met in bed leggen, maar bleef er wel bij staan met mijn hand op de buikje tot ze sliep dit ben ik steeds verder gaan afbouwen met weglopen als ze rustig ligt maar nog wel wakker is. Nu geef ik haar nog een laatste kus als het licht uit is en loop meteen weg en dan valt ze zelfstandig in slaap.
Als ze soms snachts overstuur wat nog weleens gebeurt tijdens sprongetjes of slaapregressies dan check ik natuurlijk eerst of alles in orde is (luier honger, temp etc) en dan leg ik haar in bed gaat ze dan huilen dan pak ik de projector erbij enz dan wordt ze vaak gelijk vrolijk en zen. En blijf ik bij haar tot ze lekker slaapt.
2 jaar geleden
Je zit nu in een vicieuze cirkel die je moet gaan doorbreken denk ik. Probeer eens een paar dagen om 7 uur de wekker te zetten en dan het 2-3-4 ritme aan te houden. Dit heeft bij ons ook gewerkt dmv advies slaapcoach. Ik snap dat je gebroken bent door deze zware nachten. Heel veel succes.
2 jaar geleden
Reactie op Nadiamommy
Je zit nu in een vicieuze cirkel die je moet gaan doorbreken denk ik. Probe ...
Dankje voor je bericht. Hoelang zijn de slaapjes ongeveer?
2 jaar geleden
Dankje voor je bericht. Hoelang zijn de slaapjes ongeveer?
Sochtends een uurtje in de middag 2 uurtjes. En probeer haar dan ietsje eerder op bed te leggen 10min ofzo zodat ze niet oververmoeid raakt en daar weer niet van in slaap komt.
2 jaar geleden
Wat zwaar! Ik snap dat je nu wel uitgeput bent..
Hier hadden we ook echt een ritme nodig anders was hij ook niet te genieten! Dus volgende tijden:
Wordt wakker tussen 6 en 7 (maar maak hem niet wakker als hij een keer tot 8 blijft liggen geluk heb ik alleen nog niet gehad)
9.15 naar bed ongeveer 45min
13.00 naar bed meestal 1.5 uur maar soms wel eens 2 uur.
19.00 bed tijd met ritueel douchen of in bad flesje en naar bed.