9 Reacties

één jaar geleden

Nee is nee toch? Als jij het niet wil wie is je schoonmoeder dan? Gewoon hard in zijn hoor. Jouw kind 🤷‍♀️

één jaar geleden

Ja ik zou toch 1 op 1 met partner en schoonmoeder gaan praten. Vertel wat en waarom heel specifiek waarom je dit niet wilt en daar zal ze zich bij nee moeten leggen. Het is jou kind en nee is nee. Zolang je het doet voor de veiligheid van je dochter kan en mag niemand daar iets over zeggen. Hard en lastig maar wees duidelijk en blijf sterk in je schoenen staan. Succes!

één jaar geleden

Weet je zo waar het slechte zicht vandaan komt? Ik kan je dan wat gerichter advies geven🙂

één jaar geleden

Reactie op Rupsje nooitgenoeg

Weet je zo waar het slechte zicht vandaan komt? Ik kan je dan wat gerichter ...
Het gaat om deze ziekte: retinitis pigmentosa

één jaar geleden

Reactie op Happymom211

Het gaat om deze ziekte: retinitis pigmentosa
Ik denk dat het voor jou schoonmoeder lastig toegeven is aan dat ze slechter gaat zien. Ik denk wel dat je er goed aan doet om bij je standpunt te blijven. Als je er zelf alles aan gedaan wil hebben voordat je nee zegt dan kan je nog eens contact opnemen met visio of bartimeus. Je kan ook met je schoonmoeder er heen te gaan om te kijken wat ze wel kan en mag met haar zicht.

één jaar geleden

Maar als er verkeer van de verkeerde kant komt kan ze dat dus missen. Het gaat ook niet zozeer om dat zij niet kan fietsen, maar dat het verkeer er geen rekening houdt met haar visuele beperking (wat het is). Een ongeluk zal ze zelf niet snel veroorzaken maar het kan zijn dat ze het ook niet kan voorkomen omdat ze het letterlijk niet ziet aankomen. Voor haar al vervelend maar voor je kindje mogelijk levensveranderend. Het gaat niet om haar niet vertrouwen, maar om anderen niet vertrouwen. Als je het zo insteekt, kan je dan wel op bijval van je man rekening? Want het helpt enorm als hij het met je eens is.

één jaar geleden

Lastig ja, maar ik ben het echt met je eens

één jaar geleden

Is dit het zicht zonder bril / lenzen? En hoe goed is het zicht te corrigeren? Is ze verziend? Ik heb een grote sterkte en cilinder maar ben verziend. Zou prima kunnen en durven fietsen zonder bril op. Met dezelfde sterkte en bijziendheid zou dat levensgevaarlijk zijn :-p. En ik heb 1 lui oog. Daardoor zie ik vooral minder diepte. Zodra je daaraan gewend bent mag je daarmee in het verkeer. Als het andere oog bijna helemaal gecorrigeerd kan worden met bril kan je inderdaad prima fietsen.

één jaar geleden

Pfoe lastige situatie, maar ik zou dat ook niet prettig vinden. Mijn schoonmoeder fietst veel en heeft laatst voor t eerst met mijn dochter achterop gefietst. Zelfs dat vond ik heel spannend.