24 Reacties

één jaar geleden

Misschien al zelf in slaap laten vallen zonder dat de fles een associatie is. Wellicht voelt hij daardoor dat hij savonds en snachts van iets of iemand afhankelijk is om in slaap te vallen.

één jaar geleden

Vroeger naar bed heeft vaak ook even nodig voor je wat merkt (net als de meeste veranderingen). Onze zoon gaat tussen 18.15 en 18.30 naar bed, een keertje wat later merken we bijvoorbeeld ook niks van ☺️. Je kunt kijken bij de slaaptipsvoorbabys, heeft voor ons heel goed gewerkt. Beste tip, als je een methode gevonden hebt waar jij je prettig bij voelt, neem een dag of drie vrij als je de mogelijkheid hebt en zet goed door. Ook als je heel moe bent die methode volgen. Dan ben je er vaak doorheen (maar kun je overdag nog wel even bijtanken). Sterkte!

één jaar geleden

Ik zou inderdaad ook proberen om hem in slaap te laten vallen zonder fles/jullie. Zefstandig in slaap vallen dus zodat als hij in de nacht wakker word zelfstandig ook weer in slaap weet te vallen🤷🏼‍♀️. Ik heb geen ervaring hiermee dus het is een idee wat ik me goed zou kunnen voorstellen maar of het echt zo werkt weet ik natuurlijk niet 🫣

één jaar geleden

https://liefdevaneenmoeder.nl/dreumes-peuter-slaap-18-maanden/ Deze kwam ik overigens in een ander topic tegen misschien heb je hier ook wat aan😊

één jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Misschien al zelf in slaap laten vallen zonder dat de fles een associatie i ...
Dank voor de tip! Wil ik zeker proberen maar wanneer zou jij dan die fles geven ? Of helemaal weg laten ?

één jaar geleden

Reactie op runningmom

Vroeger naar bed heeft vaak ook even nodig voor je wat merkt (net als de me ...
Ja dat is zeker waar misschien moet ik daar meer geduld mee hebben.. Mag ik vragen hoelaat jouw kindje ochtend wakker word als het zo optijd na bed gaat ? Slaapt hij middags ook ?

één jaar geleden

Reactie op Eline2811

https://liefdevaneenmoeder.nl/dreumes-peuter-slaap-18-maanden/ Deze kwam i ...
Dankjewel ga ik doornemen 😊

één jaar geleden

Reactie op mason29

Dank voor de tip! Wil ik zeker proberen maar wanneer zou jij dan die fles g ...
Wij doen onze dochter in bad,slaapzak aan. In haar stoel in de donkere slaapkamer de fles. En daarna naar de badkamer snel tandenpoetsen en dan in bed.. misschien werkt dit? Ipv met de fles in slaapvallen. Dan geef je toch de fles maar niet als slaapassociatie.

één jaar geleden

Onze dochter werd snachrs ook wel eens wakker hoor. Voor onze werkte het als mijn man met haar in haar slaapkamer ging zitten even uit bed in de stoel. Gewoon niks zeggen. Soms bleef ze nof even huilen maar vaak werkt dit wel. Als ze echt hysterisch is dan slaapt ze wel bij ons.

één jaar geleden

Reactie op mason29

Dank voor de tip! Wil ik zeker proberen maar wanneer zou jij dan die fles g ...
Hem gewoon eens weglaten misschien? Anders komt ie ergens anders weer tussen het ritueel. Soms denk je zelf dat je kindje het nog nodig geeft, maar mijn zoon laat me soms best verbazen. Ha ha. Zonder fles viel hij gewoon in slaap (terwijl ik dacht dat hij echt niet zonder kon slapen) Ik zou gewoon eens wat proberen. Kindjes zijn echt heel flexibel. De ouders zijn vaak het lastigst los te krijgen van wat je altijd al doet.. ;)

één jaar geleden

Tegen je partner zeggen dat als hij niet wil dat jullie kindje bij jullie slaapt (wat laten we wel wezen de meeste slaap voor iedereen oplevert) dat hij dan dus ook in de nacht eruit mag?

één jaar geleden

Wij geven beneden de fles (in pyama of kleren afhankelijk van of hij gedoucht heeft), dan naar boven tanden poetsen, boekje lezen, even gek doen, knuffelen en dan op bed.

één jaar geleden

Hey, ik herken er wel dingen uit hoor! Persoonlijk zou ik ook de fles achterwege laten zodat hij zelf in slaap valt, maar ik begrijp dat hij verder wel de nacht door slaapt, dus dat zou niet persé het probleem moeten zijn lijkt me. Dus dat even ter zijde... :) Toen ons zoontje een tijdje achter elkaar ziek was, hebben wij hem ook vaak tussenin gelegd als hij huilend wakker werd. Maar dit is een gewoonte geworden en ook daarna bleef hij daarom vragen. Dat was natuurlijk niet meer 'nodig', want hij was al lang weer beter. Wij hebben heb vanaf toen getroost terwijl hij nog in zijn eigen bedje was. Aaien, zachtjes praten, uitleggen dat het nog nacht is en moet gaan slapen, hem weer goed neerleggen met z'n knuffeltje (!) erbij en weer weg gaan. Dit ging niet vanzelf... Ik ben echt geen voorstander van laten huilen, maar we zijn elke zoveel minuten bij hem langs gegaan en hebben dan steeds hetzelfde uitgevoerd. Soms was hij stil als we de kamer uit gingen, soms niet. Dat vond ik heftig, maar het was nodig, anders kon ik de hele nacht op zijn kamer blijven zitten. De eerste nacht duurde het vrij lang voor hij sliep, de tweede nacht ging al beter en de 3e of 4e nacht had hij het wel door. Op het moment zelf ben ik 'boos' op mijn man dat hij voorstelt om hem te laten huilen/weg te lopen terwijl hij nog klaagt, maar achteraf ben ik heel dankbaar, want we hebben in korte tijd onze nachtrust weer terug; zowel mijn man, ik, als ons kleine ventje.

één jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Hem gewoon eens weglaten misschien? Anders komt ie ergens anders weer tusse ...
Dankje ik ga het vanavond meteen weg laten en kijken hoe dat gaat. Haha idd soms verbazen ze je echt. :)

één jaar geleden

Reactie op mason29

Ja dat is zeker waar misschien moet ik daar meer geduld mee hebben.. Mag ik ...
Zeker! Hij wordt doorgaans rond 6.45/7.00 wakker en slaapt verder: 9.00-9.30 (op de opvang niet meer, thuis nog wel) 13.00-14.00 of als we mazzel hebben 14.30 We hebben een tijdje geprobeerd om rond 19.00 naar bed te brengen omdat we soms nogal moesten haasten met nog even spelen, eten, yoghurt, potje, washandje over snoet etc maar toen werd hij gezellig om 6 uur wakker. Dat hielp voor hem dus niet echt haha

één jaar geleden

Geen tips, wel herkenning. Onze zoon van bijna 1,5 komt gemiddeld 3x per nacht nog. Hebben vanalles geprobeerd, ik weet het niet meer 🤷🏼‍♀️ gaat om 19 naar bed en is tegenwoordig tussen 6 en 6:30 weer wakker 🫠

één jaar geleden

Hey, ik herken er wel dingen uit hoor! Persoonlijk zou ik ook de fles achte ...
Hij slaapt de nacht door zodra die naast me ligt haha in ze eigen bedje is het drama.. Ik probeer het nu ook zoals jij aangeeft hij is vanavond al 2x wakker geweest en heb hem getroost in ze eigen bedje. Normaal pakte ik hem bij me knuffelde hem en dan wou ik hem weer in ze bedje leggen maar dan was die meteen weer overstuur. Nu heb ik getroost zoals jij aangeeft hem gewoon in ze bedje gelaten gesust, handje vast gehouden en geaaid. Nu slaapt hij weer dus ik ben benieuwd hoe dit gaat. Dankje :)

één jaar geleden

Reactie op runningmom

Zeker! Hij wordt doorgaans rond 6.45/7.00 wakker en slaapt verder: 9.00-9.3 ...
Oh wat heerlijk zeg!

één jaar geleden

Reactie op mason29

Dankje ik ga het vanavond meteen weg laten en kijken hoe dat gaat. Haha idd ...
Nog een extra tip. Let dan nog even op de zuivel inname. Max 300 ml zuivel (yochurt/kwark/melk) dus als je bijvoorbeeld 1 beker melk geeft tussen de middag dan kan je na het avond eten nog yochurt/ kwark aanbieden. Kan zijn dat je kindje daar nog wel trek in heeft. Er zijn verschillende manieren van zuivel geven maar dat kan je zelf invullen wat bij je kindje past. Hoop voor je dat de tips helpen🥰

één jaar geleden

Hihi, dit klinkt als ons verhaal. Onze zoon sliep tot 2.5 week geleden nog niet door tot 6 weken geleden zelfs nog nachtvoedingen en standaard vanaf halverwege de nacht in ons bed. Doodop was ik er van! 3 weken geleden was ik het zo beu. Ik heb een paar dagen op mn tandvlees gebeten. Oftewel als hij wakker werd niet opgepakt maar wel getroost gezegd dat hij een flinke jongen was en in zn eigen bedje moet slapen etc etc. Dan zelf in de buurt van zijn bed gaan zitten met een lampje aan zodat hij mij kon zien, elke keer wat verder richting onze kamer daarna lampen uit en we sliepen. Het was echt even pittig. De eerste nacht ben ik zeker 1.5 tot 2 uur bezig geweest met troosten terug neerleggen en mezelf richting bed verplaatsen. Maar elke dag werd het korter en na 5/6 dagen sliep hij door! Af en toe wordt hij nog wakker maar dan geven we zn tut en slaapt bij heerlijk verder. Dus hoe verschrikkelijk het ook klinkt you can do this! Hierna wordt het beter. Mocht je nog tips willen hoe wij het aangepakt hebben... Let me know!