23 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou beginnen met het aantal cc af te bouwen. Zo is het bij ons uiteindelijk gelukt

2 jaar geleden

Oeps, te snel enter. Wij hadden ook vreselijke nachten en op den duur breekt het op. Weet echt hoe het voelt. Wij deden om de paar nachten 30 cc minder geven. Misschien kan je sowieso de nacht fles gelijk afbouwen maar 90 cc en van daar gelijk verder afbouwen? Super leuke foto trouwens!

2 jaar geleden

Slaapcoach! Die kan je ook helpen bij voeding afbouwen, slaapassociaties en dergelijke

2 jaar geleden

Hoeveel melk geven jullie hem per keer tijdens de nacht? Heeft jullie zoontje een speen? Gebruiken jullie whitenoise?

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Hoeveel melk geven jullie hem per keer tijdens de nacht? Heeft jullie zoont ...
Hij drinkt telkens 210 met 7 schepjes. Hij kan inderdaad ook niet slapen zonder tutje maar hij aanvaard het tutje enkel nadat hij heeft gedronken. En whitenoise hebben we geprobeerd maar niet echt effect

2 jaar geleden

Oeps, te snel enter. Wij hadden ook vreselijke nachten en op den duur breek ...
Dat klinkt inderdaad al veel beter dan abrupt alles te stoppen. Zeker het proberen waard! Bedankt!

2 jaar geleden

Wij zijn in 1x gestopt met voeding snachts. 1 rot week gehad maar slaapt nu elke nacht door. Ik kan dit aanraden ipv afbouwen. Is alleen maar verwarrend voor die kleine. Ff doorbijten en je bent er vanaf

2 jaar geleden

Eet hij overdag genoeg? Sinds dat de mijne overdag meer eet. Komt ze niet meer voor een nachtvoeding. Althans nu komt ze 1 keer rond 5 uur door sprong7 denk ik.. Fles geven hoort hier ook bij het slaapritueel helaas. Dus slaapzak aan in bed, flesje in bed en slapen. Ze krijgt dan ook voor haar eerste/tweede dutje en voor het slapen een fles. Ik denk dat ze honger heeft namelijk. Zo vaak wakker worden en alle flessen leeg drinken. Je zou overdag meer kunnen geven. Brood, met de avondeten rijst pasta?

2 jaar geleden

Reactie op September21Baby

Eet hij overdag genoeg? Sinds dat de mijne overdag meer eet. Komt ze niet m ...
Hij eet super veel zelfs! Fruit en groentenpap rond de 250 gram. Als ontbijt brood en in de avond wat hapjes van wat wij eten. Dus of het honger is weten we niet zo goed? Want 3 flesjes per nacht is wel echt heel veel :/

2 jaar geleden

Reactie op Cindytsyen

Hij eet super veel zelfs! Fruit en groentenpap rond de 250 gram. Als ontbij ...
Als ik kijk naar mijn zoontje van 10 maanden die ook nog ‘s nachts komt voor een bv rond 5 uur en die ook eet als een grote baby, denk ik dat je misschien overdag iets meer kan aanbieden. Zoontje eet ‘s ochtends brood en fruit of evt yoghurt. Tussen de middag brood en ‘s avonds echt een half bordje mee. Maar ook ik denk dat hij soms meer honger heeft en dan geven we hem iets extra’s. Meeste kindjes eten 2 maaltijden en 2 tussendoortjes, maar de onze zit wel op drie maaltijden. Ik zou gewoon proberen overdag iets vaker eten en drinken aan te bieden en de flessen langzaam afbouwen of idd in een keer doorbikkelen. Hier laat ik hem nu wel als hij een beetje moppert en mompelt ‘s nachts gewoon liggen en dan voed ik sowieso nog maar een of geen keer.

2 jaar geleden

Jeetje, dat is echt niet fijn. Voor jullie allebei niet :( Wat krijgt hij overdag te eten? Misschien overdag iets meer laten eten waardoor hij ‘s nachts lekker kan slapen? Kan het zijn dat hij in een sprong zit? Mijn zoontje is nu ook 10 maanden en zit midden in sprong 7. De nachten waren DRAMA! Hysterisch huilen, en niks was goed. Toen toch maar een aantal keer een fles gegeven. Of hem af en toe eventjes laten huilen. Dat hielp hier in ieder geval, al is laten huilen niet echt onze stijl. Jullie zullen vast al van alles geprobeerd hebben Succes!! 😘

2 jaar geleden

Oh, ik heb de vorige reacties niet gelezen. Ik zie dat hij overdag al super eet 😊

2 jaar geleden

Zoek een fijne slaapcoach! Die kijkt ook naar de voeding. Onze slaapcoach hielp ons er echt doorheen en was er echt voor ons. Heel veel succes! Je kunt het!

2 jaar geleden

Je kunt ook proberen de fles los te maken van de dutjes overdag en in de avond. Dus steeds wat langer voor het slapen geven. Als er meer dan 20 minuten tussen fles en slaap tijd zit, gaat de associatie er vanaf. In de nacht ontkom je er natuurlijk niet aan.

2 jaar geleden

Ik slaap samen met mijn zoontje en die drinkt zeker nog 4 a 5x per nacht (borstvoeding). Het is heel normaal voor kindjes om elke 3 ure wakker te worden. Hoe het zit qua kunstvoeding en belasting voor de nieren weet ik niet, maar het is in ieder geval geen raar ritme. Het is inderdaad super vermoeiend maar dat kindjes horen door te slapen is echt slaapcoach propaganda en niet vanuit wat biologisch gezien normaal baby gedrag is. Heb je van de kinderarts nog tips meegekregen om de flessen af te bouwen? Je zou kunnen kijken of je de slaap associatie van de fles kunt vervangen door iets anders (bijvoorbeeld wiegen, liedje zingen, op zijn rugje kloppen enz) dat doe je dan eerst tijdens het geven van de fles en als je de fles afbouwt dan blijf je deze andere slaap associaties uitvoeren. Zo kun je je zoontje hopelijk nog steeds in slaap helpen maar heeft hij hopelijk de fles er niet voor nodig. Mocht je het idee hebben dat hij echt nog honger heeft dan uiteraard wel geven, nachtvoedingen zijn namelijk nog heel normaal, hoe zwaar dat ook is. Heel veel sterkte! Mijn zoontje slaapt ook maximaal 3 uur achter elkaar (maar kan gerust elk uur wakker worden) dus ik weet hoe pittig het is!

2 jaar geleden

Hoe is het vannacht gegaan?

2 jaar geleden

Hoe is het vannacht gegaan?
Om 3u en om 6u is hij wakker gekomen. Dan ipv 210 ml heb ik 120 gegeven en daarmee viel hij ook meteen in slaap. Na 15 minuten lag ik al terug in bed! Liever op deze manier dan hem uren hysterisch te laten huilen denk ik dan. Deze nacht ga ik eens proberen met 90cc en zien wat dat geeft! Zou mooi zijn als ik het zo zou kunnen afbouwen

2 jaar geleden

Reactie op Cindytsyen

Om 3u en om 6u is hij wakker gekomen. Dan ipv 210 ml heb ik 120 gegeven en ...
Dat klinkt echt al super! Je kunt ook om de 2 of 3 nachten afbouwen als hij elke nacht te snel vind gaan. Maar als hij hier van in slaap valt, lijkt het toch een gewenning te zijn geworden voor hem. Daarmee een troost dat het dus niet altijd echte honger is en dus is af te bouwen! Ik had ook liever afbouwen dan krijsen! Vind huilen sowieso niet fijn en dit is voor iedereen rustiger. Hopelijk krijg jij snel je nachtrust terug. Hier was het bij de 30cc vrij snel klaar. Hij had door dat hij steeds minder kreeg dus ging ook slaap. Vanaf 30 cc kan je ook nog langzaam afbouwen, je moet dan alleen elke keer een beetje in je gootsteen gooien. Of je stapt over op water. Moet wel zeggen dat we hier sinds sprong 7 soms wel weer een hongerig kindje hebben en daar geven we ook aan toe. Het is niet elke nacht en ook niet dezelfde tijd. Ik kan dan wel vinden dat hij geen fles mag, maar het krijst de hele tent bij elkaar 😅

2 jaar geleden

Mijn zoontje komt toevallig precies dezelfde tijdstippen ook voor melk, maar dat komt wel omdat hij overdag niet zo goed vastvoeding eet/lust. Ik geef in de nacht dan een flesje van 180 maar ipv 6 schepjes doe ik maar 4 schepjes nutrilon. Dit probeer ik zo rustig af te bouwen en zijn maaltijden overdag juist op te bouwen.

2 jaar geleden

Hoi, mijn zoontje komt ook om de 3 a 4 uur, soms omdat hij echt honger heeft, vergeet niet dat kindjes in de nacht het hardst groeien en veel energie verbruiken, en soms omdat hij hulp nodig heeft om weer in slaap te vallen, dan geven we 6 water en 2 melk, zodat het water wel naar melk smaakt. Volgens de arts kunnen de nieren het water prima aan en is het niet schadelijk. (Te veel melk is inderdaad niet goed) Doorslapen is voor de meeste kinderen ( volwassen ) helemaal niet gebruikelijk, ze worden wakker door honger, kou, warmte, enge dromen, natte luier, ze hebben jou nodig voor zo veel verschillende redenen en voornamelijk om zich veilig te voelen zodat ze weer in slaap kunnen vallen, zuigen geeft ze een gevoel van veiligheid en werkt kalmerend, daarom werkt het in slaap voeden of een speen zo goed. Ook is het zo dat 54% van de kindjes van 9 maanden niet door slapen :) we moeten onze verwachtingen misschien wat bijstellen als ouders zijnde. Neemt niet weg dat het zwaar is natuurlijk! Je zou eens de podcast, liefde van een moeder kunnen luisteren, hier heb ik veel aan gehad. Succes!