Hoe poetsen jullie de tanden van jullie kleintjes? Ik heb hier al weken gigantische strijd met tandenpoetsen… ik heb al van alles geprobeerd. liggend, zittend, zingend, met tandenpoetsliedjes, gewone tandenborstel, vingerborstel, filmpjes erbij…. Ik weet het echt niet meer. Wie heeft de houden tip?!
Ze speelde al met haar tandenborstel voordat ze tanden had. En zelf wil ze ook best “tanden poetsen”, maar ik mag niet met de tandenborstel in de buurt komen. Zelf kauwt ze er lekker op, maar daar hebben die voortanden niets aan 😜
Hier helpt een elektrische tandenborstel. Hij heeft zijn eerste tanden sinds 4 maanden. En een maand was poetsen oke, dus ook al een half jaar strijd. Tandenpoetsen moet gewoon van ons, dus dan was het houdgreep en even poetsen. Een gaatje doet uiteindelijk meer pijn.
ik geef de borstel met Franse aardbeienbabytandenpasta en ik ga zelf ook mn tanden poetsen en dan mag hij met mijn borstelmijn tanden poetsen en borstel ik gauw die drie tandjes van hem (sinds 11 mnd pas)
Bij ons heeft de kleine ook lol in de elektrische tandenborstel. En hij vind het leuk als ik zelf meedoe en hij mijn tanden mag poetsen terwijl ik de zijne poets
Ik ben ook wel van het doorzetten maar met kaken stijf op elkaar en hard bi ...
Hahaha ja dat snap ik. Die gebeurt hier niet. Hier is het huilen en gillen, maar goed dan heeft hij zijn mond ieder geval even open. Maar nu elektrisch is het leed over
Tip die ik kreeg en die hier goed werkt: voor de spiegel doen, zodat hij/zij mee kan kijken :-) Maar mijn dochter vindt tanden poetsen sowieso wel prima en zelfs grappig, dus heb makkelijk praten wat dit betreft haha
Hier vond ze het altijd super leuk maar sinds een week niet meer. Wij hebben een elektrische en ik hou der armen vast en zing een liedje en m’n man doet haar tandjes.. vandaag was ze voor t eerst weer wat rustiger.. mja leuk is anders
We proberen eerst zelf een beetje te poetsen en dan mag hij zelf poetsen. Dat laatste vind hij wel leuk, al wordt er vooral op gebeten. Samen tandenpoetsen vind hij ook leuk, of dat hij mijn tanden poetst... Als hij het niet leuk vind als ik z'n tanden poets, dan stop ik meteen en mag hij zelf poetsen, zodat hij het wel leuk blijft vinden. Dan probeer ik het daarna nog een keer om het af te maken. Verder hebben we kindertandpasta met frambozensmaak ofzo, misschien kan je een andere smaak proberen? Weet niet of je er iets aan hebt, maar goed 🤷🏼♀️