5 Reacties
2 jaar geleden
Tijd voor een serieus gesprek met je partner waarin je je helemaal gaat blootstellen en alles hardop gaat zeggen wat je dwars zit. Vaak hebben wij vrouwen de neiging om een hint te geven of een grapje te maken zodat onze mannen er iets uit gaan halen. But they dont get it 🤣.
Ik voel je! Ik heb ook een tijdje in zo'n situatie gezeten. Heftige opstart en ging door tot de 4.5 maand met de kleine en mn man die veel werkt en weinig deed. op een gegeven werd ik alles beu en ben ik een serieus gesprek met hem aangegaan en afspraken gemaakt. Hem ook wat verantwoordelijkheden gegeven en toen viel het kwartje en is hij helemaal gedraaid. Nu ik ook weer werk blijft hy met onze dochter thuis dus maakt hij zelf mee hoe pittig het soms kan zijn.
Betreft een cadeau of iets. Beloon jezelf!! Ga lekker shoppen of doe een dagje uit en koop een cadeau voor jezelf. Cause you deserve it!! Ik kreeg laatst onverwachts een pushpresent van m' man en geeft wel weer een flinke waardering aan.
2 jaar geleden
Lieve mama,
Ik snap zo goed je gevoel!!! Ik herken het ook wel een beetje. Ik ervaar dat ook wel eens bij mijn partner. Wij hebben dat wel een geregistreerd partnerschap maar ik mis ook wel de erkenning soms. Wat ik doe als ik dat echt heel erg ervaar is om écht met hem te praten. Dus niet even een grapje of opmerking maar écht noemen hoe lastig ik het vind en ook noemen dat ik geen vertrouwen heb in zijn initiatief. Dit helpt bij ons wel.
Aan de andere kant bedenk ik ook dat mijn vriend het wrs echt niet expres niet ziet.
Succes!! En ik hoop dat het je lukt om het er met hem over te hebben!
😘
2 jaar geleden
Lieve Maddie,
Wat vervelend dat je je zo voelt. Vooral het stukje serieus genomen worden en gezien voelen is heel belangrijk in je relatie. Als je dat niet zo ervaart dan zou je voor jezelf moeten opkomen! Sommige mensen hebben het gewoon niet door, of denken dat ze genoeg doen! Zij weten het alleen pas wanneer de ander het echt aangeeft. Je schrijft “het laten vallen”/grapte, dat klinkt alsof je wilt dat het ander uit zichzelf gaat doen. En dan teleurgesteld zijn als het niet gebeurd. Bel die notaris op, plan een datum en zeg tegen je vent: dan gaan we langs en regelen we het. Knap je babykamer op en stuur hem een tikkie. En zeg tegen hem: als jij de master hebt gehaald, gaan we het weekend erop een weekend weg! En dan laat je hem jouw bericht lezen, hopelijk is er dan meer ruimte in zijn hoofd voor jullie!
(Tenminste zo zou ik ermee omgaan) ik vind dus dat je je niet aanstelt, maar duidelijker moet zijn! X
2 jaar geleden
Reactie op mariekdepiek
Lieve Maddie,
Wat vervelend dat je je zo voelt. Vooral het stukje serieus ...
Dankjewel voor je berichtje :) ja, het klopt dat ik dan hoop dat hij het zelf gaat oppakken. Maar dat komt ook meer omdat ik dat ook al een paar keer heb aangekaart dat ik het jammer vind dat zijn kamer nog steeds niet af is en dat ik dat samen wil doen. Ik ben gewoon een beetje moe om alles te moeten initiëren ook. De verbouwing van het huis, de aannemer, die gasten over de vloer de hele dag door. Dat heb ik allemaal geïnitieerd en in banen geleid omdat mijn partner alles op z’n beloop laat en het dus niet regelt. Hij zegt dat hij het gaat doen. Maar doet het gewoon niet. Uiteindelijk ben ik dus dan degene die het voortouw neemt. Dat maakt dus ook dat ik het gevoel krijg dat het geen prioriteit voor hem is; omdat hij andere zaken, die in mijn ogen minder belangrijk zijn, wel initiatief voor kan nemen.