16 Reacties

één jaar geleden

Jup!! Zeker herkenbaar hoor. Mijn tweeling is bijna 16 maanden en ook erg pittig. Vooral de ene wat jij omschrijft veel huilen als ze haar zin niet krijgt. Ik ben thuisblijfmoeder en mijn man is iedere week 2 a 3 hele dagen in het buitenland. Ik vind de dagen meestal super zwaar haha en ben savonds niets meer waard. Mis soms de tijd voor mezelf en het niet continu moeten aanstaan. Denk dat bijna alle moeders dit gevoel wel herkennen? Hier gaan de vlaggen uit als ze naar school gaan hoor 🤣🤣

één jaar geleden

Heel herkenbaar hoor, het is een pittige periode en het is normaal om het soms even zat te zijn. Ook al voel ik me daar ook schuldig om op zo'n moment. Zonder mijn werk zou ik helemaal gek worden.

één jaar geleden

Reactie op RLY

Jup!! Zeker herkenbaar hoor. Mijn tweeling is bijna 16 maanden en ook erg p ...
Jeetje dat is helemaal pittig met een tweeling! Respect hoor dat je het allemaal alleen doet. Het is echt lastig soms met zo’n pittig karaktertje haha. Ik kan ook niet wachten tot ze naar school gaat 😂

één jaar geleden

Yep. Ik heb een burnout en daardoor kan ik bepaalde prikkels helemaal niet verdragen maar moet toch door omdat ik er vaak alleen voor sta🤷🏻‍♀️ Ik geniet van de momenten dat ik op de bak kan zitten en eigenlijk kan denken ik weet gewoon niet wat ik wil doen of kijken😂 Ik heb wel besloten vanaf januari (omdat t dan ook wat meer mogelijk wordt met t werk van mijn man) er regelmatiger alleen of met vriendinnen er op uit te gaan. Maar voel.ik me nu al af en toe daar schuldig over? Omdat ik dan denk ik ontloop gewoon dat gene waar ik juist voor moet zorgen (heeft ook deels te maken met mijn burnout ☹️) T is ff heel pittig hier maar ook hier komen we uit!

één jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Yep. Ik heb een burnout en daardoor kan ik bepaalde prikkels helemaal niet ...
Heel goed juist, leuke dingen doen als is een medicijn voor een burnout. En voel je niet schuldig als je voor jezelf zorgt! Dan kan je ook een leukere moeder zijn.

één jaar geleden

Hartstikke herkenbaar! Vind het heerlijk als mijn zoontje lekker slaapt zodat ik even kan opladen. Doet niets af aan hoeveel ik van hem hou! Dusss voel je niet alleen!

één jaar geleden

Ik lees dit jankend vanuit mn bed omdat ik mn zoontje (15mnd) heeeelemaal zat ben. Hij is al 3 uur aan het gillen en al weken slecht aan slapen. Ik ben zelf ziek dus trek het heel slecht. Ik snap er ook niks van tijdens z’n dutje kan die zichzelf prima in slaap brengen en in de nacht totaal niet.. voel me een vreselijke moeder maar trek t echt ff niet

één jaar geleden

Ik lees dit jankend vanuit mn bed omdat ik mn zoontje (15mnd) heeeelemaal z ...
Op dit moment maak ik precies hetzelfde mee met mijn dochtertje. Om 02:30 werd ze wakkker en ze slaapt nog steeds niet. In der bed is ze alleen maar aan het huilen en schreeuwen en als ik haar wieg kijkt ze vrolijk om haar heen, maar slapen? Nee. Denk dat het te maken heeft met sprong 9. Ben net even goed boos geworden omdat ik het even niet trek en daar schrok ze enorm van, nu voel ik me zo schuldig dat ik ook jankend in me bed zit, wiegend.

één jaar geleden

Herkenbaar, 6 weken zwanger en enorm moe. Ons meisje slaapt al 2 weken slrcht.. ene nacht redelijk in haar eigen bed en andere nacht nauwelijks tot niet. Ook bij ons in bed niet,gaat ze spelen. Pff ik ben zo moe en voel me enorm schuldig als ik naast haar zit te huilen.... Morgen werken en Kiki naar de opvang, maar ben bang dat dit de derde week op een rij wordt dat ik haar eerder op moet halen

één jaar geleden

Ik lees dit jankend vanuit mn bed omdat ik mn zoontje (15mnd) heeeelemaal z ...
Gaat het weer een beetje?

één jaar geleden

Ik herken het ook. Gisteren bij een stel bouwvakkers die bij de onderburen aan het klussen waren in huilen uitgebarsten omdat ik HELEMAAL klaar was met mijn zoontje. Hij was gisteren echt een draak, ik vond mijn sleutels niet en liet de boodschappen vallen. De bouwvakkers kwamen kijken en vroegen of het goed ging en genant genoeg had ik mezelf niet meer bijelkaar en barstte in huilen uit. Dus ja, heel erg herkenbaar. De bouwvakkers waren heel lief, ze brachten mijn boodschappen naar boven en zochten de sleutel.

één jaar geleden

Reactie op DS1610

Ik herken het ook. Gisteren bij een stel bouwvakkers die bij de onderburen ...
Zo lief! Ik stond ook een keer huilend van de stress bij een tankstation met krijsend kind in mijn armen. Kwam de vrouw achter de kassa vragen of het wel ging. De mensheid is zo slecht nog niet ❤️

één jaar geleden

Ik herken dit ook echt heel erg. De afgelopen weken gaan niet zo lekker, ze zit in een sprong en snachts slaapt ze ineens zo goed als niet. Overdag onwijs hangerig en de hele tijd zeurderig. Ik heb me de afgelopen dagen wel eens opgesloten in de wc of bijkeuken om even rust te hebben. Dan lette mijn man op. Het begint me een beetje op te breken, dit is een erg lastige fase; zou soms wel even mee willen janken met haar (doe ik soms ook hoor, helpt alleen niets).

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Gaat het weer een beetje?
Nou het ging ietsje beter maar vannacht sinds 00.30 wakker en schreeuwen / spelend/kletsend. Nu 04:10 voor de miljoenste keer neer gelegd na flesje weer en hopen dat hij nu wel blijft slapen.. ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet

één jaar geleden

Nou het ging ietsje beter maar vannacht sinds 00.30 wakker en schreeuwen / ...
Hi lieve Nurse123, wat ontzettend vervelend voor je! Dit moet slopend zijn voor jullie allemaal 💕. Bij ons zijn een paar factoren extreem van belang als het om de slaap van de kleine gaat (anders is het veel huilen en borstvoeding vragen en dat heb ik niet dus dan raakt hij vooral gefrustreerd). Ons zoontje heeft ontzettende last gehad van z’n oortjes. Nooit koorts of extreem huilen, dus geen enkel signaal van oorontsteking maar wel zeker 3x z’n trommelvlies gescheurd. Nu buisjes (operatie was echt vreselijk) maar resultaat is geweldig qua horen/praten/lopen! Pijn doet natuurlijk veel met een kindje. Overdag moet hij echt genoeg eten en zeker het avondeten. Ik maak een keer in de 2/3 weken een prutje van pompoen, tomaat, wat ui, wortel en pastinaak en dat is onze pastasaus en voor nood het eten van de kleine (met de ineens doorkomende kiezen wel fijn, soms heeft hij daar echt last van). We geven geen suikers meer in de avond. Dat heeft bij ons een averechts effect (wakker zijn Ipv richting rust). En de laatste en voor mij meest lastige.. hij moet voldoende slapen overdag. Wat is voldoende? Geen idee want hij wil vaak geen 2x slapen maar dat is soms wel nodig. Ik breng hem naar z’n bedje en wacht 5 minuten. Meestal is hij bij het verlaten van de slaapkamer al aan mompelen (bijten van z’n knuffel; een voor hem kenmerkend geluidje dat hij gaat slapen). Krijst hij ineens alles bij elkaar dan haal ik hem. Mag hij spelen beneden en probeer ik het later. Wij onderbreken niet 1 slaapje. Het kinderdagverblijf had dat laatst wel gedaan omdat het beter uitkwam voor hen en wij hadden de hele nacht een spookje. Dus al slaapt hij 3,5 uur. Dan slaapt hij dat en gaat hij soms wat later voor z’n avondslaapje naar bed. Misschien een keertje huisarts laten kijken naar de oortjes om dat uit te sluiten? En verder hoop ik dat je hier iets aan hebt.. sorry, wil het absoluut niet beter weten! Want ik ben heilig ervan overtuigd dat jij als mama het áltijd beter weet. Hopelijk kun je wat uitrusten en bijkomen. Voor alle mama’s veel sterkte ♥️.. en voor jou Nurse123, ik had het gevoel dat je echt even niet oké was. Laat je wat weten als we kunnen helpen? Of als je even gewoon een hart onder de riem nodig hebt?

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hi lieve Nurse123, wat ontzettend vervelend voor je! Dit moet slopend zijn ...
Hi, Wat een lief bericht dankjewel. Was het idd echt even zat omdat hij heel ziek is geweest afgelopen 2 weken en daardoor ook niet sliep en ik door moest werken. Maar goed het ging stuk beter tot gister.. hij is geopeeerd al aan zijn oren(buisjes) en neusamandelen. Ik denk idd wel dat ik beter op zijn voeding moet letten. Ik mis soms nog een beetje de structuur daarin. Overdag slaapt hij volledig zelfstandig al aantal maanden ( na veel trainen) ik leg hem neer en hij slaapt 2/3 uur. Daarom snap ik ook totaal niet waarom dat in de nacht niet lukt.. In de avond geven we hem een flesje lezen een boekje en wiegen we hem nog 10/15 min. Op een of andere manier accepteert hij het snachts niet als het gaat zoals overdag.. Dankjewel voor je berichtje❤️