21 Reacties

2 jaar geleden

Hey! Hier geen tip maar ik heb echt net hetzelfde, alleen dan dat het hier flesvoeding is…

2 jaar geleden

Ik lees graag mee!! Ik word altijd een beetje onzeker van alle verhalen van andere waarbij het al lukt om hele groente en fruit maaltijden weg te eten! Of als ik lees dat er al brood gegeten wordt.. Bij ons precies hetzelfde, wanneer er een lepel in haar mondje gaat duwt ze er alles met haar tong weer uit! De borstvoeding gaat er wel goed in!

2 jaar geleden

Ik ben al blij dat hij niet de enige is. Ik probeer alles op zijn tempo te doen. Ik word ook onzeker als ik lees wat al die andere kindjes eten.

2 jaar geleden

heel herkenbaar hier graan fruithapjes wel maar brood pap water of thee moet ze niks van hebben

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Ons zoontje word over een week 6 maanden. Hij weigert inmiddels zijn mond nog open te doen voor een lepel maar de borstvoeding is zeer geliefd. We zijn dit weekend begonnen met de rapley methode. Heb hem nu wat laten sabbelen op tomaat, appel, banaan en komkommer. Dat lijkt hem beter te bevallen en het appel partje was zowaar half op. Vergt wel veel tijd, ik zat een half uur met het stukje tomaat bij hem en probeer het hem niet op te dwingen. Gewoon spelenderwijs zelf laten happen/likken en proeven. Misschien dat dit ook voor jullie helpt?

2 jaar geleden

Reactie op X-M

Hier hetzelfde! Ons zoontje word over een week 6 maanden. Hij weigert inmid ...
Hier hetzelfde. Bij gepureerde groente gaat er 1 hapje in, daarna zet hij het op een krijsen. Nu krijgt hij tijdens ons eten gewoon een stukje komkommer/mango/peer/appel oid. Vooral die eerste 2 zijn een hit. Peer vond hij leuk tot hij een iets te groot stukje eraf beet. Appel moet hij tot nu toe nog niet veel van weten. Dat ik leuker om tussen je vuistje fijn te knijpen en op de grond te gooien. Maar op deze manier krijgt hij toch spelenderwijs wat groente en fruit binnen en proeft hij vooral de smaak/structuur van het product. Vooopig groeit hij prima op mijn voeding.

2 jaar geleden

Ok dan gaan we dat eens proberen. Bedankt voor de tip

2 jaar geleden

Hier ook, we zijn pas met 6 maanden begonnen. 95% of meer duwt hij eruit. Het heeft even tijd nodig denk ik

2 jaar geleden

Je zou rapley methode kunnen proberen. Gaat hier goed. Ze krijgt soms best wat binnen maar het belangrijkste: ze heeft de plezier in en vindt alles tot nu toe lekker

2 jaar geleden

Flesvoeding en borstvoeding is nog het belangrijkste tot 1 jaar. Ik geef met 6.5 maand alleen nog maar gepureerd fruit en groente 1 keer. Brood start ik pas als ze zelfstandig zit en dat doet ze nog niet. Gewoon wanneer de kleine er klaar voor is.

2 jaar geleden

Misschien wil je zoontje wel hele stukken fruit en groente eten. Op https://solidstarts.com/ staat veel informatie hierover. Ze hebben ook een handige app.

2 jaar geleden

Pap proberen, aangemaakt met moedermelk? Of wat stukjes groente/fruit/brood aanbieden via de Rapley methode?

2 jaar geleden

Wij doen ook volgens de rapleymethode en eet ook nog niet super veel. Merk ook dat wanneer ik hem iets aanbiedt hij sneller toch omdraait voor de borst. Ik denk dat het gewoon moet groeien en wennen. De meeste kindjes gaan pas tussen de 7-9 maanden meer eten en laten dan pas een voeding vallen. Toch best wel een compliment voor onze melk, dat moet wel heel goed spul zijn!

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Wij doen ook volgens de rapleymethode en eet ook nog niet super veel. Merk ...
Ik deed inderdaad ook moedermelk door de hapjes!

2 jaar geleden

Mijne vind warme maaltijden heel lekker. Ze krijgt dan bijvoorbeeld kippensoep met vermicelli. Voor ontbijt maak ik bijvoorbeeld pannenkoek van banaan. Of geklopte eieren. Je zou zoiets kunnen proberen.

2 jaar geleden

Melk is tot één jaar de hoofdvoeding, vast voedsel is bijvoeding. Wij doen ook de Rapley/kleintjes methode. Ze leert op een speelse manier smaken en texturen van eten ontdekken en ze heeft zelf de controle. Dan krijgt ze meestal ook niet veel binnen en dat hoeft dus ook niet.

2 jaar geleden

Hier was t ook heel lastig, na 2 hapjes wilde me zoontje niet meer. Daarna ervoor gezorgd dat hij echt honger had (4 uurtjes gewacht ipv max 3). Toen wilde hij ook niet, maar ik hield ff vol met niet aanbieden van kv. maar echt de hapjes. Toen begon hij wel echt zijn bordjes op te eten. Nu is mijn zoontje bijna 7 maanden en krijgt overdag 3 maaltijden hapjes en ‘s avond en ‘s nachts kv.

2 jaar geleden

Bedankt voor alle tips. We hebben vandaag met een stuk mango de rapley methode geprobeerd en hij vond dat wel leuk. Echt eten is het niet, maar hij bleef het wel in zijn mond steken en wat op zabberen 😊. We hebben ook borstvoeding geprobeerd met olavit rijstmeel en ook dat ging vlotjes binnen. Ik ga hem gewoon op zijn eigen tempo aan alles laten wennen. Misschien inderdaad wat meer tijd tussen de voeding, zodat hij meer honger heeft.

2 jaar geleden

Mijn dochter (inmiddels 11 jaar 😉) kreeg ook borstvoeding. Met 9 maanden maakte ze nog erg weinig van hapjes. Consultatiebureau wilde zelfs al fysio/diëtist mee laten kijken voor mond motoriek...( niet gedaan hoor) Met 12 maanden at ze met de pot mee. Dus kan opeens hard gaan. Ieder kind op zijne wijze!!

2 jaar geleden

Mijn zoontje deed in begin ook vrij moeilijk nu ineens een op de andere dag eet die heel potje gisteren we waren in shock het komt.met de tijd