27 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb een koukleum van een dochter (net als der moeder 🤣). Ze draagt nu snachts pyjama met romper korte mouw en sokjes en een slaapzak 2.5e tog met nog het nunkilakentje. Doe ik dit niet zakt haar lichaamstemp naar 35.9 en wordt ze huilend wakker 🤷♀️ ze is eigenlijk nog nooit te warm geweest. Slaapkamer temp is 22.5 nu
2 jaar geleden
Wij hebben een romper korte mouwen, shortama en slaapzak van 0.5 tog. Kamer is 22gr volgens de babyfoon.
2 jaar geleden
Hier een romper met korte mouwen, daarover een shortama en een slaapzak tog 0,5. Ook een dekentje anders kan hij niet slapen, die houdt hij namelijk vast
2 jaar geleden
Ik hou dit schema aan en heb een warmte meter op de kamer gezet. Denk dat als je een andere slaapzak hebt er wel een beetje mee kan spelen kwa kleertjes die je dan aan doet. Je kan op buienradar wel zien hoe warm/ koud het in de nacht is.
2 jaar geleden
Reactie op Zij1989
Ja precies, leuke tips maar ik snap je, hier bij naar bed gaan warm en smor ...
Koude voeten wil niet altijd zeggen dat je het ook koud hebt hoor. Warmte verlaat het lichaam als eerste via handen en voeten, maar zegt niets over het warm of koud hebben.
2 jaar geleden
Dankjewel allemaal.
Ik kijk inderdaad ook naar de tog waardes in combinatie met de temperatuur op zijn kamertje/buiten. Maar 's avonds bij het naar bed gaan is het warmer, hij heeft de middag- en avondzon op z'n kamertje. Ik ontkom er denk ik niet aan om hem om te kleden. Bij het naar bed gaan is hij goed gekleed, maar wordt 's nachts huilend wakker omdat hij het koud heeft. een dekentje durf ik niet, want hij gaat 's nachts het hele ledikant door.
2 jaar geleden
Dankjewel allemaal.
Ik kijk inderdaad ook naar de tog waardes in combinati ...
En wat als je hem 's avonds dan al iets warmer kleedt? Of komt hij dan moeilijk in slaap omdat hij het te warm heeft?
2 jaar geleden
Ik heb doe meestal een romper met lange mouwen en een hydrofiele slaapzak voor overdag. En savonds een dikkere slaapzak met een romper met lange mouwen. Als het nog redelijk warm is in de kamer dan doe ik ook de dunne aan. Maar als ze wat langer stil liggen lijkt me dat na een tijdje toch te koud.
2 jaar geleden
Reactie op Roos Anne
Ik heb doe meestal een romper met lange mouwen en een hydrofiele slaapzak v ...
Mijn dochter heeft het heel snel te warm. Ik heb laatst bij de ter stal een hele fijne slaapzak gekocht die is niet zo extreem dik maar net dikker dan een hydrofiele slaapzak. Geen idee hoeveel tog. Maar ik kan het vaak wel voelen