27 Reacties

2 jaar geleden

Onze kleine ligt in een temperatuur van 22 graden in een hemdje met sokjes in een zomer slaapzak. Laat hem de gehele nacht gewoon liggen mocht tie t koud hebben wordt tie wel wakker

2 jaar geleden

Loop hier ook mee te strugglen. Heb hem nu paar dagen korte mouwen romper aan gehad met tog 2,5 slaapzak en dat was wel prima eigenlijk

2 jaar geleden

Ik doe hem een normale slaapzak aan met mouwen. Romper korte mouwen eronder. En lakentje over. Als we zelf naar bed gaan savonds doe ik hem nog een dekentje over. Gaat prima. Zomer slaapzak en romper met lange mouwen is ook nog een optie. Denk dat dat prima kan.

2 jaar geleden

Zomerslaapzak, een rompertje met korte mouwen en een pyjama shirt met lange mouwen. Het was dan 24 graden gisteravond en vanochtend 22 graden. Maar ons zoontje heeft het niet snel koud.

2 jaar geleden

Ik heb een koukleum van een dochter (net als der moeder 🤣). Ze draagt nu snachts pyjama met romper korte mouw en sokjes en een slaapzak 2.5e tog met nog het nunkilakentje. Doe ik dit niet zakt haar lichaamstemp naar 35.9 en wordt ze huilend wakker 🤷‍♀️ ze is eigenlijk nog nooit te warm geweest. Slaapkamer temp is 22.5 nu

2 jaar geleden

Wij hebben een romper korte mouwen, shortama en slaapzak van 0.5 tog. Kamer is 22gr volgens de babyfoon.

2 jaar geleden

Hier alleen korte romper en zomerslaapzak hema waar ik de mouwtje vanaf heb gehaald.

2 jaar geleden

Hier een romper met korte mouwen, daarover een shortama en een slaapzak tog 0,5. Ook een dekentje anders kan hij niet slapen, die houdt hij namelijk vast

2 jaar geleden

Ik hou dit schema aan en heb een warmte meter op de kamer gezet. Denk dat als je een andere slaapzak hebt er wel een beetje mee kan spelen kwa kleertjes die je dan aan doet. Je kan op buienradar wel zien hoe warm/ koud het in de nacht is.

2 jaar geleden

Ja precies, leuke tips maar ik snap je, hier bij naar bed gaan warm en smorgens heeft ie nu koude benen en voeten maar een deken kan niet want hij slaapt zo wild. Dus dunne slaapzak is nu te weinig maar bij naar bed gaan genoeg...

2 jaar geleden

Reactie op Zij1989

Ja precies, leuke tips maar ik snap je, hier bij naar bed gaan warm en smor ...
Koude voeten wil niet altijd zeggen dat je het ook koud hebt hoor. Warmte verlaat het lichaam als eerste via handen en voeten, maar zegt niets over het warm of koud hebben.

2 jaar geleden

Dankjewel allemaal. Ik kijk inderdaad ook naar de tog waardes in combinatie met de temperatuur op zijn kamertje/buiten. Maar 's avonds bij het naar bed gaan is het warmer, hij heeft de middag- en avondzon op z'n kamertje. Ik ontkom er denk ik niet aan om hem om te kleden. Bij het naar bed gaan is hij goed gekleed, maar wordt 's nachts huilend wakker omdat hij het koud heeft. een dekentje durf ik niet, want hij gaat 's nachts het hele ledikant door.

2 jaar geleden

Zomerslaapzak met romper of met romper en pyjama. Ligt beetje aan hoe warm het nog is. Ook het raam op een kier

2 jaar geleden

Loop hier ook tegen aan. Wij doen nu bij temperatuur rond de 22 graden een korte mouwen romper met slaapzak 2.5 toch zonder mouwen.

2 jaar geleden

Dankjewel allemaal. Ik kijk inderdaad ook naar de tog waardes in combinati ...
En wat als je hem 's avonds dan al iets warmer kleedt? Of komt hij dan moeilijk in slaap omdat hij het te warm heeft?

2 jaar geleden

Dan ligt hij te zweten. Haartjes nat en nekje helemaal klammig.

2 jaar geleden

Wij doen een romper met korte mouwen en een lang pyjama shirtje.

2 jaar geleden

Is een extra slaapzak aandoen als je zelf naar bed gaat geen idee? Die heb je waarschijnlijk zo over de andere aan.

2 jaar geleden

Ik heb doe meestal een romper met lange mouwen en een hydrofiele slaapzak voor overdag. En savonds een dikkere slaapzak met een romper met lange mouwen. Als het nog redelijk warm is in de kamer dan doe ik ook de dunne aan. Maar als ze wat langer stil liggen lijkt me dat na een tijdje toch te koud.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik heb doe meestal een romper met lange mouwen en een hydrofiele slaapzak v ...
Mijn dochter heeft het heel snel te warm. Ik heb laatst bij de ter stal een hele fijne slaapzak gekocht die is niet zo extreem dik maar net dikker dan een hydrofiele slaapzak. Geen idee hoeveel tog. Maar ik kan het vaak wel voelen