19 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg

2 jaar geleden

Middag fles heb ik sinds kort laten vallen. Hij krijgt rond 15.00 tussendoortje, momenteel nog yoghurt met wat fruit er door heen. Groente krijgt hij rond 17.00, gaat vaak altijd op en fles rond 19.00 en die gaat ook helemaal op; dat is 210 met wat meer granen pap

2 jaar geleden

Ik volg ook. Deed het tot nu op gevoel, maar hij wordt vrijdag 6 maanden en zal dan ook vaker naar mijn zus gaan.

2 jaar geleden

Onze dochter is nu 7,5 maand en de fles van 3 uur is er af! Ze krijgt drie flessen tussen het moment de ze wakker wordt (meestal rond 7/half 8) en rond half 7 de laatste. En verder nog fruit, groente, broodje, en wat tussendoor!

2 jaar geleden

Middag fles heb ik laten vervallen, ik had het zelfde idee toen heb k het consultatiebureau gebeld die rade aan de fles van 16:00 te laten vervallen en die van het middag eten naar 100cc te doen, hun zeiden op een geven moment kan dan die fles ook gaan minderen 7:00/7:30 Fles 200cc 9:30 Fruit potje + water aanbieden 11:30 Snee Brood + fles 100cc 15:00 tusse doortje koekje of iets + water aanbieden 17:30Groente potje + water aanbieden 19:30 Fles 200cc + rijstebloem

2 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Middag fles heb ik laten vervallen, ik had het zelfde idee toen heb k het c ...
Opvolg melk mag je max 500cc per dag geven vertelde ze

2 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Dit klopt niet helemaal. De voeding van bijvoorbeeld de Jumbo die wij gebruiken mag gewoon 4x 180 gegeven worden.... Er zijn merken die aangeven niet meer dan 500ml te geven maar dan zouden veel kinderen vanaf 6 maanden die op 200ml of meer per fles zitten ineens nog maar 2 flessen en een beetje mogen bijvoorbeeld.... Lijkt mij niet dat die t pikken ineens naar 180ml te gaan met n flesje.... Hier geven we 4x 180+6 aan opvolg om ongeveer 7, 11, 15 en 18.30 uur. Wij geven in de ochtend fruit en in de middag rond 5 groenten met aardappel en soms wat vlees erbij (of een lekker maaltijdpotje) ze is er dol op maar n fles afbouwen pikte mevrouw niet dus we doen dit voorlopig nog even zo tot ze langzaam zelf de fles af gaat bouwen.

2 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Dit klopt niet helemaal. De voeding van bijvoorbeeld de Jumbo die wij gebru ...
Wauw jij hebt precies ons schema. Mag ik aan jou vragen hoe jij (als je het zelf maakt) jouw groente hapjes maakt met aardappels? Vries je die in of maak je die net van te voren klaar in mini beetjes?

2 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Huh echt waar, Las net ergens ook 600. Maar mijn dochter krijgt nog 4x 200+7. Vind nu ook alles teveel. Heb t idee dat ik alleen maar aan t voeden ben. Fles daarna fruit daarna fles. wil daarna broodje geven dat lukt niet vaak omdat zij dan slaapt. Daarna de fles dan avond eten dan weer de fles. Maar merk dat zij haat avond eten minder goed eet. Omdat zij rond 3 uur fles krijgt. Hangt er even vanaf hoelaat zij wakker is. En dan rond half 5 avond eten en 7 uur fles.

2 jaar geleden

Huh echt waar, Las net ergens ook 600. Maar mijn dochter krijgt nog 4x 200+ ...
Wij hadden dit precies het zelfde om die rede ben ik gaan bellen naar het consultatiebureau toen werd mij geadviseerd haal de fles van 16:00 uur eraf en toen ging het avond eten er als een speer in, zij vertelde ook dat max 500 melk genoeg is natuurlijk is elk kindje anders hier merk ik dat het eten stukke beter gaat, als je twijfels heb bel het consultatiebureau 😁

2 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Dit klopt niet helemaal. De voeding van bijvoorbeeld de Jumbo die wij gebru ...
Natuurlijk is elk kindje anders dit werd mij geadviseerd door het consultatiebureau, hier werkt het wel een stuk beter😁

2 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Wij hadden dit precies het zelfde om die rede ben ik gaan bellen naar het c ...
Ga ik straks even doen, Want vind dit ook niet prettig. Meisje word volgepropt. En wil dat zij ool vast voedsel gaat eten. Das uiteindelijk wel de bedoeling. Maar als zij steeds vol zit met melk. Ga het even overleggen straks.

2 jaar geleden

Met 6 maand middag fles gaan afbouwen waardoor hij rond 3/4 een tussendoortje krijgt en dan 5/half 6 zijn avondeten en eet alles heerlijk op

2 jaar geleden

Ik heb gister de fles van 15u gewoon helemaal weg gelaten en dit ging prima! Vandaag weer kijken of hij dit pikt, dank je wel allemaal voor jullie antwoorden 😁

2 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Wij hadden dit precies het zelfde om die rede ben ik gaan bellen naar het c ...
Dat heb ik ook een keer geprobeerd... minder geven om 15.00u. Boos dat ze was om 17.00u! Ze wilde totaal der groente niet en was alleen tevreden met de fles 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Dat heb ik ook een keer geprobeerd... minder geven om 15.00u. Boos dat ze w ...
Misschien een klein tussen door doen zoals cragotte

2 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Misschien een klein tussen door doen zoals cragotte
Ik had dus iets minder gedaan... ze is nogal een veelvraat de laatste dagen 🤣

2 jaar geleden

Ik had dus iets minder gedaan... ze is nogal een veelvraat de laatste dagen ...
Hihihi misschien wel een sprongetje

2 jaar geleden

Reactie op Debbyvrossum

Hihihi misschien wel een sprongetje
Daar is ze al even uit haha dan drinkt ze juist heel weinig dus ze zal t wel aan het inhalen zijn haha