16 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochtertje is van 6 september 2021. ❤️ Van begin af aan zijn we eigenlijk bereverwend. Eten, drinken, slapen..alles gaat eigenlijk al sinds het begin super. Klimmen op de bank is op dit moment de grootste hobby. Ze loopt langs de meubels en aan de hand, maar los durft ze nog niet zo goed. Gelukkig nog niet echt ziek geweest op een oorontsteking en het leed dat tandjes krijgen heet na. (Vorige maand 4 kiezen door in 2 weken, dus dat was even een pittige). Ze slaapt van 19.00-8.00/8.30 en overdag 1 dutje van 2 uur.

één jaar geleden

Wat een leuk topic🥰 Onze zoon is van 26 augustus 2021 (Ik was 4 september uitgerend dus ben lekker in deze groep blijven zitten🤭) Hij is net het lopen aan het ontdekken en doet dus binnen niets anders meer. Buiten is het een ander verhaal en gaat hij nog snel zitten. Niet vaak ziek geweest op de welbekende tandjes na. Wel hebben wij hier al wat ongelukjes gehad helaas. Meneer is gebeten door de hond van mijn schoonouder. Gelukkig nu bijna niet meer van te zien. En afgelopen weet een brandwondje opgelopen omdat hij papa wilde helpen met koken. Een redelijk goede slaper 19:00/7:00 met soms nachtelijke avontuurtjes😊🤔

één jaar geleden

Reactie op Jacqvloenen

Wat een leuk topic🥰 Onze zoon is van 26 augustus 2021 (Ik was 4 septemb ...
Ohja en 2 uur slaap overdag🤭

één jaar geleden

Onze dochter is van 28 september. Ze is een heerlijk blij meisje. Ze loopt sinds ze een weekje 1 was los en begint te dansen zodra we muziek aan. Ze gebaart naar ons dat we dan ook moeten komen meedoen. Ik geef nog bv, maar ze eet ook prima (inmiddels). Boekjes vindt ze fantastisch, ze brabbelt lekker met steeds meer verstaanbare woordjes. Slapen is dan weer een drama. Ze valt heel slecht in slaap en slaapt ook absoluut niet door.

één jaar geleden

Onze dochter is van 2 oktober. Ze is een heerlijk ondernemend, lief en blij meisje. Ze vindt het heerlijk om lekker te lachen met mama en papa. Ze houdt van knuffelen en kusjes geven. Loopt en rent door het hele huis en begint steeds meer woordjes te zeggen. Overdag is het een heerlijk lief en makkelijk meisje. De nachten zijn een ander verhaal. Tot ongeveer 13 maanden een hele goede slaper. Maar vanaf 13 maanden compleet omgeslagen. Slaapt niet meer zelf in en slaapt niet meer door. Overdag gaan de slaapjes altijd heel erg goed. Dus dat is wel heel pittig. Maar overdag maakt veel goed 😍

één jaar geleden

Ohh wat leuk! Het gaat hier super goed met dochter van 12 september :) ze is blij, eigenwijs, soms een dramaqueen en haar favoriete woord is 'nee'. Ze loopt nog niet, maar beweegt zich voort op d'r knieën en door te kruipen, kan veel dierengeluiden nadoen en smeert d'r eigen boterham. Ze vraagt na iedere maaltijd om een toetje. Ze kijkt graag tv en protesteert bij de reclames. Ze gaat graag naar de opvang en naar opa en oma. Echt een heerlijk kind 🥰

één jaar geleden

Onze dochter van 18 september doet het wisselvallig op dit moment. Ze moest gister opgehaald worden van de opvang met koorts en vannacht was t echt een kachel van 40+ Ze slaapt al ruim n week bij ons in bed (voorbode voor t ziek zijn?🤷🏻‍♀️) En we krijgen haar niet de hele nacht in haar eigen bedje. Ze wordt tussen 11 en 2 wakker en kan dan niet in slaap vallen of is zo overstuur dat t troosten ook lang duurt🤷🏻‍♀️ Buiten dat ontwikkelt ze zich zo rap! Klimt en klautert overal op, heeft haar eigen mening en wil graag ook haar stemrecht in huis. Volop kletsen en al gerichtere woorden voor dingen beginnen te komen. Ze sjouwt de laatste dagen overal met der popje naar toe en geeft t eten en drinken, wil t verschonen en in bed leggen 😂 net een moedertje Kan genieten van deze tijd als ze niet gilt krijst en moppert haha

één jaar geleden

Ons zoontje is van 7 sept. 2021. Het is een vrolijk mannetje die het liefst buiten speelt (Zo graag dat hij ook steeds ontsnapt via het hondenluik🤣), en dan voornamelijk op zijn 3 wieler waarmee hij al heel de tuin door crossed. Hij kan heel goed zichzelf bezig houden, is een knuffelkont, slaapt heel goed, zingt veel en helpt ons graag mee met bv. boodschappen uitladen of vaatwasser uitruimen. Hij is wel veel echt vaak ziek geweest voorgaande maanden en krijgt 6 april buisjes, dus dat is wel even spannend en hopelijk gaat dat ook helpen. We vinden het echt fantastisch om te zien hoe hij zich ontwikkeld en zijn steeds weer verbaasd over wat hij weer kan, zegt of begrijpt en hoe rap het gaat! Blijft een wonder💙

één jaar geleden

Hier een heerlijk, dochtertje van 26 september🥰. Rent en klimt het hele huis door en wil alles ontdekken en proberen. Ze is snel en avontuurlijk. Is al meerdere keren hard gevallen, we zijn inmiddels bekenden bij de huisartsenpost. Ze is gek op alle soorten ritssluitingen, clipjes en deurtjes. Zegt allerlei woordjes, zoals auto, bal, opa/oma en konijn. Houdt de hele dag speeches, waar we dan weer weinig van verstaan. Ze vindt Juf Roos fantastisch en wordt boos op de reclames. Brood, banaan, havermout en lasagne worden naar binnen geschransd, veel andere gerechten met lange tanden van tafel geschoven. Slapen was tot 15 maanden een totaal drama. Sinds ze permanent in haar Deryan tent slaapt hebben we een ander kind. Slaapt nu van 20-6 en overdag 2/2,5 uur. Soms vind ik het moederschap pittig, maar oh wat zijn we trots op ons lieve meisje💕

één jaar geleden

Aah zo leuk dit topic! Vriendinnen zijn nog niet aan kinderen toe en vrienden van mijn man hebben allemaal kleintjes die nog een stuk jonger zijn, dus de ontwikkeling loopt nog enorm uiteen. Hier een ventje van 3 september. Loopt sinds een maandje, klimt al maanden (vooral gráág de trap op 😂) en is uiterst beweeglijk. Als we hem z’n gang laten gaan, stouwt hij met plezier zeven boterhammen weg, en toch blijft ie net onder de 0-lijn zweven. Avondeten ging een tijdje dramatisch, maar gaat nu weer met veel plezier en aan de lopende band ‘happy dances’. Sowieso een heel blij kind sinds een paar maanden. We zijn gezegend met een goede slaper, doorgaans 19-6.30 en overdag een uurtje of twee. Brabbelt de hele dag, heeft een redelijke hoeveelheid woordjes maar soms ook heel random dingen. Z’n schoenen noemt hij standaard appies 🤷🏼‍♀️. Passief wel een grote woordenschat, waar we elke dag wel iets nieuws in ontdekken en plezier van hebben. We hebben in z’n eerste jaar ongeveer elke drie dagen een ander virus gehad en dit jaar ook de waterpokken en zesde ziekte achter elkaar door gehad. Eigenlijk wel fijn, want hij wordt begin mei grote broer en dan hebben we de waterpokken iig alvast gehad voor hem 😅 We hebben maanden gehad dat we echt niet wisten wat we met z’n krijsbuien aanmoesten, maar tegenwoordig overheersen de lieve en blije momenten!

één jaar geleden

Wat een leuk topic! Onze zoon (7 sept 2021) doet het zo goed en is zo makkelijk! Heel anders dan zijn zus dat was een huil baby. Hij vind alles leuk en is super ondernemend vooral in de dingen die hij niet mag🤣 Loopt sinds dat hij 13 maanden was los, maar het kletsen wil nog niet zo lukken. Hij slaapt van 19.00 tot 7.30 ongeveer en smiddags ongeveer 2 uurtjes. Verder eet hij alles wat los en vast zit🤣

één jaar geleden

Hier een dametje van 3 september. Is een behoorlijk uitdagend persoontje. Na 2 redelijk rustige jongens is het wel even wennen om een pittig dametje in huis te hebben. Ze is dol op haar broers en zij zijn dol op haar. Ze loopt sinds 14 maanden los. Klimt ondertussen overal op. (En valt helaas soms ook wel eens) Eten gaat de ene dag beter als de andere. Met de pot mee-eten gaat steeds beter. Als ze het ergens niet mee eens is laat ze dat goed horen. Praten gaat ook heel snel. Sinds paar week komen er een hele boel woordjes bij. Het slapen mag nog wel wat beter. Vaak is het van 19 tot 5/5:30. Met beetje geluk wordt ze na 6 uur wakker. Overdag slaapt ze wel prima. De nachten zijn sinds paar weken ook moeilijker geworden. Sinds de 18 maanden regressie slaapt ze moeilijk in en wordt ze vaak snachts weer wakker. Al hoeven we steeds minder lang bij dr te zitten en hoef ik niet elke nacht meer bij haar te slapen. Maar verder is het een heerlijk dametje en genieten we elke dag van haar.

één jaar geleden

Onze zoon van 5 september is echt al een heel kereltje. Loopt al een klein halfjaar en nu is het rennen geblazen! Klimmen en klauteren zijn de favoriete bezigheid en het valt me op dat hij ondanks zijn avontuurlijke instelling wel heel voorzichtig is. Qua taal begrijpt hij bijna alles, maar zegt ie nog maar een paar woordjes: Papa, mama, aaien (de poes aaien), Harry (zijn knuffel) hoi, auto, op en klaar. We zijn gezegend met een kind dat - net als wij - graag en veel slaapt ;-), maar die tientallen verkoudsheidsvirussen die hij achter de rug heeft, pfff. Qua eten is het vooral fruit, yoghurt en boterhammen. Avondeten gaat de laatste tijd (sinds kiezen die doorkwamen) een stuk lastiger. Tv-kijken is zijn guilty pleasure en verder zijn Duplo-beestjes, ballen en auto’s favoriet. Ben zo benieuwd wat de komende 1,5 jaar hem weer brengt!

één jaar geleden

Elke nacht wakker van 03 uur tot 6:00 en om 8:00 moet ik op werk zijn. Ik heb wallen tot aan mijn knieën

één jaar geleden

Hier is het in de avond drama met slapen. Afgelopen nachten ieder uur krijsend wakker worden. Afgelopen nacht voor het eerst weer redelijk geslapen. Op alle vragen is het antwoord ‘nee’ 😅

één jaar geleden

Een woord: peuterpuberteit hahaha verder een heerlijk kind🥰