Mijn dochter wordt bijna 1 jaar 🥳 en krijgt nog 2x per dag borstvoeding. Meestal live uit de borst, soms kolf ik wat af en voeg ik granen toe en drinkt ze uit de fles. Ik merk dat mijn productie terug loopt en er een einde komt aan het borstvoeding geven.
Nu wil ik starten met het geven van pap zonder kunstvoeding of ‘echte 😄’ melk. Mijn dochter heeft hele erge eczeem gehad en het bleek dat zij & ik lactose intolerant zijn. Op welke manier kan ik het beste een voedzame pap aan haar geven?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/ tips!
Hier geven we pap d.m.v. havermelk of cocosmelk. Kreeg wel van de diëtist te horen dat we ook nog verder moeten gaan met de opvolgmelk (pepti) ivm de eiwitten.
Even afhankelijk of het koemelk allergie is of lactose intolerantie. Lactose intolerantie komt overigens maar heel zelden voor bij baby's, maar een paar in heel Nederland. Ik heb zelf lactose intolerantie en verdraag de lactosevrije melk erg goed, deze vind ik persoonlijk lekkerder dan soja of haver. Havermelk en kokosmelk wordt vaak afgeraden ivm suikers. Je hebt ook soya yoghurt want lekker smaakt als bijvoorbeeld toetje of tussendoortje.
Mag ik vragen wat de reden is van pap? Ik ben wel benieuwd ik heb mijn doch ...
Wij geven vaak pap, omdat hij het lekker vind, het er makkelijk in gaat. En het vult goed
Verder is er voor zo ver ik weet, niet echt een reden.
Als die er wel is, dan wil ik die ook wel weten 😊
Bedankt voor jullie reacties! De reden waarom ik af en toe pap geef is dat ik zie dat ze nog niet verzadigd is, dan maak ik een pap van mijn bv.
Ik zou haar ook alleen soja of havermelk kunnen geven natuurlijk
Ben je lactose intolerant dan kun je dit met plantaardige melk of lactofree koemelk van Arla doen (zelfde als gewone melk alleen zonder de melksuiker (lactose)). Water kan ook maar dit bevat dan minder voedingsstoffen.
Bedoeling is inderdaad bij ons in de ochtend.
Maar het is nog het enige wat hij echt goed eet.
Dus hij krijgt het soms ook als extra hapje bij de lunch en avond eten. Dan eet hij gewoon mee, maar krijgt ook pap
Klopt, in de ochtend als ze wakker word krijgt ze live bv maar in de avond soms afgekolft melk met granen, daar maak ik dan een papje van.
Maar omdat mn bv op raakt was ik op zoek naar zuivelvrije alternatieven voor het maken van de pap
Ik maak sinds een paar dagen in de ochtend havermout met banaan en water voor mijn dochter. Dit eet ik zelf ook. Maakte eerst pap van Olvarit maar daar zit 10% verhitte honing (dus wel veilig blijkbaar voor onder de 1) in kwam ik achter. Vond dat wel erg ver gaan. Terwijl banaan het veel zoeter maakt.