19 Reacties

2 jaar geleden

Hier geven we pap d.m.v. havermelk of cocosmelk. Kreeg wel van de diëtist te horen dat we ook nog verder moeten gaan met de opvolgmelk (pepti) ivm de eiwitten.

2 jaar geleden

Sojamelk of amandelmelk adviseerde de kinderarts en cb hier. Mijn dochter heeft kma 😊

2 jaar geleden

Even afhankelijk of het koemelk allergie is of lactose intolerantie. Lactose intolerantie komt overigens maar heel zelden voor bij baby's, maar een paar in heel Nederland. Ik heb zelf lactose intolerantie en verdraag de lactosevrije melk erg goed, deze vind ik persoonlijk lekkerder dan soja of haver. Havermelk en kokosmelk wordt vaak afgeraden ivm suikers. Je hebt ook soya yoghurt want lekker smaakt als bijvoorbeeld toetje of tussendoortje.

2 jaar geleden

Je hebt ook suikervrije havermelk! Maar er zitten niet zo veel voedingsstoffen in, ik zou dan idd ook sojamelk ongezoet aanraden.

2 jaar geleden

Mag ik vragen wat de reden is van pap? Ik ben wel benieuwd ik heb mijn dochter nog nooit pap gegeven ik zie er nooit de reden van in.

2 jaar geleden

Ik doe soms pap, een geprakte banaan en dan water. Gaat er prima in

2 jaar geleden

Mocht je trouwens sojamelk willen proberen, test het dan wel even 😅 hier namelijk ook een allergie ervoor bij de kleine.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Mag ik vragen wat de reden is van pap? Ik ben wel benieuwd ik heb mijn doch ...
Wij geven vaak pap, omdat hij het lekker vind, het er makkelijk in gaat. En het vult goed Verder is er voor zo ver ik weet, niet echt een reden. Als die er wel is, dan wil ik die ook wel weten 😊

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! De reden waarom ik af en toe pap geef is dat ik zie dat ze nog niet verzadigd is, dan maak ik een pap van mijn bv. Ik zou haar ook alleen soja of havermelk kunnen geven natuurlijk

2 jaar geleden

Reactie op Amandy

Bedankt voor jullie reacties! De reden waarom ik af en toe pap geef is dat ...
Oke, je bedoelt niet verzadigd naast het eten of van bv? Grootste gedeelte op deze leeftijd is toch vaak vaste voeding?

2 jaar geleden

Reactie op cristinaa

Wij geven vaak pap, omdat hij het lekker vind, het er makkelijk in gaat. En ...
Oke en dan vaak de ochtend dan of?

2 jaar geleden

Ben je lactose intolerant dan kun je dit met plantaardige melk of lactofree koemelk van Arla doen (zelfde als gewone melk alleen zonder de melksuiker (lactose)). Water kan ook maar dit bevat dan minder voedingsstoffen.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Oke en dan vaak de ochtend dan of?
Bedoeling is inderdaad bij ons in de ochtend. Maar het is nog het enige wat hij echt goed eet. Dus hij krijgt het soms ook als extra hapje bij de lunch en avond eten. Dan eet hij gewoon mee, maar krijgt ook pap

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Mag ik vragen wat de reden is van pap? Ik ben wel benieuwd ik heb mijn doch ...
Onze reden is dat meneer nauwelijks brood wil eten, dus via de pap toch zijn granen binnen 😅. Zodoende ook goede stoelgang.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Oke, je bedoelt niet verzadigd naast het eten of van bv? Grootste gedeelte ...
Nee onverzadigd van de bv. Vaste voeding gaat heel goed!

2 jaar geleden

Reactie op Amandy

Nee onverzadigd van de bv. Vaste voeding gaat heel goed!
Oke ,en dan bedoel je in de avond pap ofso ?

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Onze reden is dat meneer nauwelijks brood wil eten, dus via de pap toch zij ...
Ohja dat snap ik, ja mijn dochter eet ook niet graag brood. Maar vaak wel een cracker ofso nooit gedacht aan pap maar ik snap het zo wel 😄

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Oke ,en dan bedoel je in de avond pap ofso ?
Klopt, in de ochtend als ze wakker word krijgt ze live bv maar in de avond soms afgekolft melk met granen, daar maak ik dan een papje van. Maar omdat mn bv op raakt was ik op zoek naar zuivelvrije alternatieven voor het maken van de pap

2 jaar geleden

Ik maak sinds een paar dagen in de ochtend havermout met banaan en water voor mijn dochter. Dit eet ik zelf ook. Maakte eerst pap van Olvarit maar daar zit 10% verhitte honing (dus wel veilig blijkbaar voor onder de 1) in kwam ik achter. Vond dat wel erg ver gaan. Terwijl banaan het veel zoeter maakt.