17 Reacties

2 jaar geleden

In begin dat die van mij kon staan in bed duurde het wel een half uur voor dat die ging slapen. Maar de laatste tijd ongeveer 10 a15 minuten

2 jaar geleden

Onze zoon valt vrijwel gelijk in slaap. We leggen hem ook pas in bed als hij moe is.

2 jaar geleden

Heb trouwens geen laken. Want die trekt mijn kleine jochie over zijn hoofd heen. Dus hij heeft een trappelzak aan.

2 jaar geleden

Hier 5 a 10 minuten ongeveer. Slaapt nu sinds een aantal maanden zonder het nunkilakentje. Wat miss kan helpen is haar slaapzak aan de onderkant instoppen? Dan kan ze niet meer zo gemakkelijk naar haar buik draaien. Hoe donker is haar slaapkamer? Hoe meer ze kan zien, hoe meer het uitnodigd om te spelen 😅 hier is t pikkedonker dus ze ziet ook niks gaan zitten en staan is dus ook kansloos voor dr haha

2 jaar geleden

Hier 5 a 10 minuten ongeveer. Slaapt nu sinds een aantal maanden zonder het ...
Wauw Haar kamer is helemaal donker. Ik zal het proberen met de slaapzak!

2 jaar geleden

Meestal binnen een kwartier. Soms zijn we drie kwartier bezig 😶

2 jaar geleden

Meestal slaapt ze binnen 5 minuutjes. Hopen dat het zo blijft 🤞🏼

2 jaar geleden

Reactie op Sneeuw

Meestal binnen een kwartier. Soms zijn we drie kwartier bezig 😶
Mag ik vragen wat je dan doet als hij/zij niet binnen een kwartier in slaap valt. Misschien heb je nog een goede tip voor me 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Vlam

Mag ik vragen wat je dan doet als hij/zij niet binnen een kwartier in slaap ...
Nou ja.. Alles :-p. Als ze niet huilt dan liggen we ernaast (vloerbed). Ik laat haar even spelen of rondkruipen en als ze een beetje uitgeraasd lijkt leg ik haar weer terug. Soms dan houd ik haar slaapzak vast zodat ze kalmeert, tenzij ze daar hard tegen protesteert. We gebruiken ook vaak een flesje als we denken dat ze honger heeft. Als ze wel huilt dan pakken we haar op en sjouwen we rond tot ze weer rustig is of slaapt. En dan weer neerleggen. Zingen werkt vaak ook. Wel alléén "op een grote paddenstoel". En soms proberen we het gewoon later nog een keer. Vooral bij dutjes overdag.

2 jaar geleden

Reactie op Sneeuw

Nou ja.. Alles :-p. Als ze niet huilt dan liggen we ernaast (vloerbed). Ik ...
Slaapzak vasthouden>> als onze dochter erg onrustis is dan nemen we haar vaak ik een soort van “houtgreep” zodat ze niet meer zo wild kan bewegen. Eerst wordt ze dan woest maar al vrij snel zie je haar kalmeren. En accepteert ze speentje en knuffel weer. Dan kwestie van of rustig in bed leggen (op hoop van zegen” of in slaap wiegen

2 jaar geleden

Hier heeft het een hele periode bijna elk slaapje een halfuur tot uur geduurd (vooral toen ze net ging optrekken/staan). Inmiddels kan ze iets beter de rust vinden en valt ze meestal in slaap binnen een kwartier, al zijn er nog steeds wel 'uitschieters' bij waarbij het een stuk langer duurt.

2 jaar geleden

Ze begint nu ook met optrekken en staan. Maar ze heeft dus alleen een matras op de grond, dus er valt nergens aan op te trekken 🤓

2 jaar geleden

Meestal binnen 5 min. Max 10 min. Leg hem weg en draait naar z’n zij of buik en gaat slapen.

2 jaar geleden

Meestal hier binnen een paar minuutjes. Soms wat langer dan gaat hij nog even weer zitten en met zijn knuffeltje spelen maar daarna valt hij al gauw in slaap. Als hij wel langer wakker is gooit hij zijn knuffeltjes wel is uit bed 🙄 meestal wacht ik dan even (ik kan alles mooi zien op de babyfoon🤭) en leg ik hem even later weer neer met zijn knuffeltjes en dan is het goed en gaat hij slapen.

2 jaar geleden

Ene keer 10min en andere keer een uur 🤷 Maar als het een uur is slaapt hij meestal wel, maar dan super licht. Hij wordt dan wakker zodra ik dreig weg te gaan en begint dan gelijk te huilen / protesteren. Wij blijven er bij tot bij slaapt. Alleen in bed leggen en weglopen is complete paniek. Komt nog weg

2 jaar geleden

Enorm verschillend. Ene keer draait hij zich letterlijk op zijn buik en slaapt gelijk een soms duurt het een half uur... En ik kan niet altijd zeggen waardoor het komt. Soms is het te voorspellen en soms echt niet.

2 jaar geleden

Hier (1 jaar) meestal binnen de 10 minuten, maar soms ook eens totaal niet. Vaak als we zelf ook niet rustig zijn. Als hij echt blijft spelen gaan wij na 2,4,8,16 minuten terug. Wij blijven nooit tot hij slaapt, zo is de situatie als hij in slaap valt dezelfde als hij weer wakker wordt. Een andere truc die ik soms doe is het slaapliedje van zijn avondritueel zingen om hem te kalmeren. Succes 😉