Hallo allemaal,
Even een vraagje wat betreft beddengoed.. mijn dochter is nu precies 1 jaar, en slaapt in een pyjama met een slaapzak (TOG waarde afgestemd op de slaapkamer temperatuur). Nu slaapt ze de laatste tijd onrustig en zat me af te vragen of een dun dekentje wellicht geborgenheid kan geven..
Maar eigenlijk is dit niet de bedoeling ivm verstikkingsgevaar, toch?
Wie laat er zijn kindje van rond de 1 jaar ook alleen in een slaapzak slapen? Of maak ik me druk om niks en zijn er ook genoeg die hun kindje wel een deken geven?
Jens slaapt alleen in zijn pyjama, maar het is ook nog rond de 21/22 graden op zijn kamer 😅 Ik heb bij onze dochter toen wel gewoon een dekentje gebruikt, ze lag er 9 vd 10 keer niet onder, maar goed haha.
Ik geef mijn dochter sinds de geboorte al een dekentje. Maak ze goed vast aan t einde, niks aan de hand. Nu ze 1 is komt ze er ook echt niet onder, juist eerder eruit omdat ze vaak omhoog gaat in dr slaap
Romper met lange mouwen en een herfstslaapzak zonder mouwen. Het is iets van 18gr en hij slaapt zo prima.
Deken kruipt hij onderuit, krijgt het koud, wordt wakker, begint te roepen, ik wakker, deken recht, hij slaapt en overnieuw 😂
mijnes slaapt ook alleen in een slaapzak met romper en lange pyjama. In de winter wordt dat een lange romper en desnoods een zomerslaapzak eronder nog ofzo
Hier alleen dikke slaapzak. Die van ons ziet alle hoeken van het bed 😂 al moet ik zeggen dat hij wel steeds rustiger wordt in z’n slaap. Maar deken heeft echt geen zin. Laatst nog een keer geprobeerd maar eindigde er boven op 😂
Hier enkel een dikke slaapzak met een romper eronder. Ze beweegt zowel bij dutjes als in de nacht door het hele bed heen, dus hier heeft een deken geen zin.
Hier het winterslaapzak van de 4seizoenenslaapzak van puckababy (2.5tog) romper lange mouw en pyjamapakje. Slaapkamer temp tussen de 21 en 20 graden. Als het kouder wordt heb ik nog warmere velourse pyjama's en badstofsokken voor haar. Dekens lijkt me niet meer veilig. Die zal ze wsl lostrekken en ze kruipt er toch onderuit haha. Warmer aankleden en slaapkamer temp op temperatuur houden werkt hier prima voor onze koukleum 😆