13 Reacties

2 jaar geleden

Hier heeft meneer een gigantische blauweplek/bult op zijn hoofd. Ik blijf r nu altijd bij. Zo zielig. Dit gebeurde dan tijdens kruipen maar ook tijdens t staan in de boks ben ik altijd aanwezig. Ben m aan t leren om naar achter op zn billen te vallen ipv naar voor…

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Hier heeft meneer een gigantische blauweplek/bult op zijn hoofd. Ik blijf r ...
Achossie wat zielig. Wat zul je geschrokken zijn. Gleed hij uit met het kruipen?

2 jaar geleden

Reactie op Catharinax

Achossie wat zielig. Wat zul je geschrokken zijn. Gleed hij uit met het kru ...
Ja vond t zo erg! Hij was zo blij en enthousiast aan t kruipen en toen zette hij zijn handje niet neer. Harde massieve houten vloer 🥲 gelukkig is hij opgewekt en blij!

2 jaar geleden

Achus. Arme vent Wij hebben een gymmat die het wat veiliger maakt. Op de mat of op zijn bed laat ik hem volledig zijn gang gaan, al zit ik wel in de buurt/in beeld. Daarbuiten blijft ik dichterbij. Wij hebben een gietvloer. So far so good 🤞

2 jaar geleden

Wij hebben hiervoor een grondbox aangeschaft... daarin liggen foamtegels.

2 jaar geleden

Ik laat hem gewoon alles ontdekken alleen bepaalde dingen zoals planten staan een omheining omheen.

2 jaar geleden

Ik snap je heel goed! Wij blijven ook bij hem, we zijn dan gewoon achter hem aanwezig, maar interacteren op sommige momenten niet wanneer hij iets aan het ontdekken is. Veiligheid gaat wat mij betreft voor! Nu is hij al iets steviger, dus kunnen we soms van een afstandje nabij genoeg zijn.

2 jaar geleden

ja ik had dit ook, mn tip is geen gladde sokken, pantoffels etc aan.. inmiddels heeft hij zichzelf alweer geleerd om een handje op de vloer te zetten en naar beneden te zakken maar er achteraan lopen is echt all the time nu, want bijv vandaag greep hij een verwarmingsbuis vast... brullen van de schrik, maar niet ernstig gelukkig en anders stopt ie wel weer vanalles in zn mond of gaat ie aan een snoer trekken etc

2 jaar geleden

Ik laat m wel gaan als hij zich optrekt aan de bank, of aan de buitenkant van de box, maar niet aan onze kleine tafel want anders valt die om (niet erg stabiel). Ook probeert hij t aan de eetstoelen en dat laat ik ook niet toe. Verder kruipt hij pas net 2 dagen dus ik hoef nog niet heeel erg achter m aan te rennen

2 jaar geleden

Ik zou denk ik balans zoeken in: valt hij op zn billen dan laten, en als je ziet van oke dit gaat echt een mega harde knal worden dan ingrijpen

2 jaar geleden

Ja mijn dochter doet dit ook ,ik hou het wel in de gaten. Maar ik laat haar het vaak ook eerst zelf uitzoeken. Zodat ze leert weer terug te gaan. Als ik denk dit gaat te hard loop ik er wel heen. Maar goed het hoort erbij... moet zeggen dit was hier maar een paar dagen nu kan ze redelijk goed zelf weer terug in zit houding of door de knieën ik denk altijd zelf even laten uitzoeken daar leren ze het snelst van

2 jaar geleden

Zodra ze op de grond speelt ga ik erbij zitten omdat ik vind dat ze nog te onstabiel staat en vaak idd nog valt. Als ik iets moet doen flesje, eten klaar maken, plassen etc dan zet ik haar gewoon even in de box. Daar heeft ze een zachte landing😅 ze kan prima zelf spelen hoor maar tis echt voor de veiligheid

2 jaar geleden

Ja.. je probeert het te voorkomen maar het gaat toch wel gebeuren. Moet zeggen dat het echte vallen van korte duur was. Hij snapt nu dat hij op zijn billen moet landen. Het is wel pijnlijk achterover vallen maar schijnbaar wel de beste plek om op het hoofd te vallen ( volgens de ha)