9 Reacties

één jaar geleden

Ik leer mijn zoontje dingen af door hem in de box te doen na hem gewaarschuwd te hebben. Hier houd ik hem in en vertel hem waarom hij niet aan de spullen mag zitten. Daarna geef ik hem een knuffel en probeer ik t nog een keer. Hij heeft op deze manier al veel dingen afgeleerd.

één jaar geleden

Hihi herkenbaar, ik pak nu het handje van mijn dochter zachtjes vast en zeg: wat is het leuk om ergens op te slaan hè? Probeer het hier maar eens op.. en dan pak ik iets waar ze wel op kan slaan (een trommel bijvoorbeeld).. succes!!

één jaar geleden

Me dochter sloeg ook op de tv na 100x herhalen heb ik een tik op d'r vingers gegeven derna niet meer gedaan

één jaar geleden

Oh mijn zoontje deed dit ook. Totdat we een nieuwe tv kregen, toen zijn we er naast gaan zitten en als hij alleen al aan de verkeerde kant van de salontafel stond hebben we hem weg gehaald en bij zijn speelgoed neergezet, verteld dat hij daar kan spelen. Dit ongeveer een dag moeten doen en nu komt hij geeneens meer in de buurt. 😃 Scheelt ook dat zijn broer en zus er ook niet meer in de buurt komen en hem ook hebben afgeleid van de tv. :) Veel geduld hebben... Succes.

één jaar geleden

De box terug als veilige ruimte is helemaal niet zo gek. Zolang het maar een paar seconden duurt. Langer heeft geen zin. En of je daar dan de box voor terug wilt zetten 🤷 Hier staat de koffietafel ervoor. Bij mijn ouders ook. Is niet anders 🤷 hij probeert dan even, lukt het niet ? Dan is de lol er zo vanaf

één jaar geleden

Ik vind het echt lastig deze fase😅 hier is het niet de tv... maar de kastjes in de keuken opentrekken (daar komen kinderslotjes op!), schors uit de bloempot halen en gooien, op de salontafels klimmen, op het nachtkastje de kabels eraf trekken. Het lijkt op dit moment of er een dikke vette magneet zit op alles wat vooral NIET mag of wat 'gevaarlijk' is (vooral een klimfanaat hiero!) 😭 Hoe doen jullie dit!? 🙈

één jaar geleden

Wij zeggen meestal z'n naam, nee of uhuh en dan vooral wat hij wel mag doen (ga maar lekker met de panda spelen, of waar is de panda? en dan gaat ie zoeken) en dan en complimenteren het gewenste gedrag heel erg! Ook als we zien dat hij zich inhoudt. Verder lijden we hem af, gaan even samen iets doen of doen wat aan de oorzaak van z'n gedrag (bijvoorbeeld gaan slapen omdat hij moe is en zich dan minder in kan houden).

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Wij zeggen meestal z'n naam, nee of uhuh en dan vooral wat hij wel mag doen ...
En inderdaad wat Ekoens zegt 🙂 Als hij een bepaald iets wil doen, dan bieden we hem iets aan waarmee dat wel kan. Hij had een poos dat hij op alle boekjes beet en dan gaven we hem een bijtring en vertelden dat boekjes om te lezen zijn en dat hij op de bijtring mag bijten.

één jaar geleden

Ik zet hem idd ook in de box en geef duidelijk aan wil je in de box !? Meestal zegt ie nee en dan zeg ik dat hij moet ophouden en als ie dat niet doet zeg ik oke dan ga je in de box en dan laat ik hem even mopperen en dan loop ik er heen en vraag ik wil je met mama praten zegt ie ja en dan zeg ik oke zeg maar sorry en dan zegt ie sorry en dan knuffelt ie en kust ie me en dan doet ie t nie meer haha heb een bijdehandje voor een 1,5 jarige 🤣