209 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op ellenn91
Ik weet niet of jullie dit hebben, maar nadat ik een bedbumper heb gekocht, ...
Mag dit wel vanwege wiegendood? Welke hebben jullie? Misschien wel een idee om te proberen
2 jaar geleden
Reactie op ellenn91
Jazeker! Het is belangrijk dat de stof luchtdoorlatend is, dus het moet get ...
Ik heb een andere kleur, maar wel deze:
https://www.kidsdeco.nl/bedbumper-wieg-nude-nobodinoz/?gclid=CjwKCAjwp7eUBhBeEiwAZbHwkaGqp1SEgoe6sOmwYn28F0cl2MpFSDwORDavdUPm-O9PiZyx23I5rhoC1V8QAvD_BwE
Destijds in de aanbieding gekocht.
2 jaar geleden
Reactie op MickyML
Volgens mij wordt alles afgeraden. In de VS mogen ze sinds kort zelfs niet ...
De VS zou ik persoonlijk niet perse als maatstaf nemen voor mijn keuzes (woewoe, kindersuprises zijn megadodelijk en dat verbannen we uit ons land, maar vooral neem dit semi-automatische wapen want dat is superveilig 🙈). Dat gezegd hebbende, geeft de consumentenbond in dit geval wel een vergelijkbaar negatief advies over bedbumpers: https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/hoofdbeschermer
2 jaar geleden
Reactie op Zij1989
Iemand nog tips tegen verlatingsangst in de nacht???
Wat ik wel eens heb gelezen wat kan helpen..is iets waar jouw eigen geur op zit, in het bedje. Zodat ze jou ruiken. (Maar toch bang dat t weer te groot is) Bij m'n oudste in 2017 gedaan, vond hij fijn. Nu bij m'n jongste nog niet gedaan
2 jaar geleden
Reactie op Zij1989
Erbij gaan liggen? Als tussen variant zou je nog iets met je geur aan kunnen trekken of bij je kindje kunnen leggen. Als veilige optie zou je met de slaapzak van je kindje een nacht kunnen slaap of een groot T-shirt wat je vervolgens om het matras heen doet zodat je kindje er niet onder kan komen te liggen.
2 jaar geleden
Reactie op Zij1989
Ik blijf lekker bij hem tot hij diep slaapt (dit zeg ik ook altijd) en als hij wakker wordt en roept/huilt sta ik op en laat ik horen dat ik er aan kom. Dit helpt en maakt hem al rustiger.
Altijd zelfde volgorde: binnenkomen, zachtjes hoi zeggen, ben je wakker geworden? Heb je honger? (Zoiets), daarna klein lampje aan, de deur dicht, naar hem toe, gaan zitten, oppakken, knuffelen (soms is dit genoeg) en aanleggen bij honger.
Tevens heeft Flint een slaaptutje. Hij heeft er 3 en die zijn afwisselend in de was, bij mama in bed en bij hem in bed. Hij houdt hem vast en gooit hem vaak van zich af, maar zoekt hem ook weer op als hij half wakker is.
Ja ik doe (ondanks mijn eigen werk) volledig de nachten, dit ivm bv. Flint komt bijna alleen maar als hij honger heeft of echt geschrokken is en dan biedt papa niet snel genoeg troost en raakt hij nog meer in paniek.
'Grappig' is, bij echte pijn moet hij papa hebben.
2 jaar geleden
Reactie op Zij1989
Misschien heel 'fout', maar bij ons komt ze vaak halverwege de nacht tussen ons in te liggen als ze onrustig wordt (en geen honger heeft oid). Moet ik erbij zeggen dat onze nachten standaard best wel gebroken zijn en we daarom veel waarde hechten aan alle beetjes slaap die we kunnen krijgen 🙈.
2 jaar geleden
Reactie op Mara21
Misschien heel 'fout', maar bij ons komt ze vaak halverwege de nacht tussen ...
Waarom is dit fout? Waarschijnlijk heeft je kindje je nodig als ze zo onrustig is.
Ik ben er wel achter dat kindjes maar snel in hun eigen bedje moeten slapen, maar waarom???? Ze zijn nog zo klein. Als mijn zoontje zich niet goed voelt en veel huilt in de nacht, gaat mijn vriend naar de bank zodat de kleine bij mij in bed kan liggen
2 jaar geleden
Waarom is dit fout? Waarschijnlijk heeft je kindje je nodig als ze zo onrus ...
Ik vind het zelf ook helemaal niet fout hoor (vandaar de aanhalingstekens), maar ik heb soms het idee dat dit in onze westerse cultuur soms wel zo wordt gezien als je vertelt dat je dat doet. Ze is nog zo jong en kwetsbaar dat het heel logisch en natuurlijk is dat ze ons dichtbij wil hebben, denk ik dan. Dus we waren ook zeker niet van plan dit voorlopig te veranderen 😅. Als zij geborgenheid zoekt, zal ze dat altijd van ons krijgen 😊.
2 jaar geleden
Reactie op Mara21
Ik vind het zelf ook helemaal niet fout hoor (vandaar de aanhalingstekens), ...
Ja de westerse cultuur... heb ik de laatste maanden zo mijn bedenkingen bij 😅. Zo wil ik mijn zoontje vaker gaan dragen en kreeg als reactie van mijn moeder 'Dat doe je toch niet, hij is al bijna 9 maanden'.
Had het er laatste met een collega over (werk in de kinderopvang). In bijvoorbeeld Afrika worden de kindjes zo lang gedragen en zijn ze altijd bij mama. Daar zijn zelfs geen hechtingsstoornissen.
Ik denk dat het alleen maar beter is om je kindje vaak bij je te hebben 😁