52 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Boysmom97

Wij betalen voor 2 dagen na aftrek van de belasting €245. Ik werk 24 uur en ...
Wij ook dit ongeveer ja 😁

één jaar geleden

Wij betalen voor 1 kind, twee dagen in de week, regio Amsterdam: € 940 Toeslag: € 632 (gebaseerd op een gezamenlijk inkomen van denk ongeveer 80/90K per jaar) Netto: € 308 Mijn man zijn onderneming is alleen ineens keihard gaan lopen (dankzij God🙏🏼) en heeft hiermee in de laatste 3 maanden van 2022 even veel verdient als het hele jaar 2022 bij (toen nog) zijn vaste baan dus ik denk dat we een groot gedeelte moeten gaan terug betalen 🫠

één jaar geleden

Onze kleine man gaat 1,5 dag Wij betalen €711 pm En krijgen van de belasting €459 Ik moet dus maandelijks €252 zelf betalen.

één jaar geleden

Eerste jaar zat mn dochter 3 volle dagen op de opvang, betaalde we 1200 en kregen 360 terug. Toen ben ik maar gestopt met werken bij de makro. En nu 2 ochtende in de week betalen we 440 per maand voor. We krijgen 120 euro terug, zelf betalen we 320 euro.. Het ligt aan je inkomen, wij krijgen bijvoorbeeld veel minder terug dan vrienden van ons omdat we een eigen bedrijf hebben.

één jaar geleden

Voor 1 dag opvang €475 Krijg €0 terug van de belastingdienst Vanaf juni gaat ons dochter 2 dagen naar de gast voor €640. Ook dan weer €0 terug.

één jaar geleden

Mijn zoontje gaat 1 dag in de week, kost €465 en we krijgen €175 terug

één jaar geleden

1 kindje gaat 2 dagen per week. Betalen zelf 300 euro. Luiers zitten niet inbegrepen

één jaar geleden

Reactie op Amandy

Voor 1 dag opvang €475 Krijg €0 terug van de belastingdienst Vanaf juni ga ...
Dat klopt niet want iedereen krijgt minimaal 33 % terug van de belastingdienst, ongeacht hoe veel je verdient.

één jaar geleden

Reactie op Nb-

Dat klopt niet want iedereen krijgt minimaal 33 % terug van de belastingdie ...
175/465*100 = 37%, ze krijgt net iets meer dan 33% terug :)

één jaar geleden

Reactie op Nb-

Dat klopt niet want iedereen krijgt minimaal 33 % terug van de belastingdie ...
Dat klopt niet 😉 je kent de voorwaarden daarom heen blijkbaar niet

één jaar geleden

Reactie op Amandy

Dat klopt niet 😉 je kent de voorwaarden daarom heen blijkbaar niet
Nee hoor zeker niet. Wij krijgen ook echt geen 33% (laat staan 37%) terug omdat we teveel verdienen. Vriendin van mij zit in de ww en die krijgt helemaal niks terug.

één jaar geleden

Wat een geld zeg, ik ben me niet bewust van de kosten. We maken er geen gebruik van omdat we uberhaupt geen vergoeding kunnen krijgen vanwege ziekte.

één jaar geleden

4 dagen van 730 tot 1800. En wij betalen ongeveer rond de 300 euro per maand. En dit is voor 1 kind. En alles krijgen ze bij de opvang. Dus luiers en eten en drinken. Ik hoor soms dat ze dat de ouders dat zelf moeten meegeven.

één jaar geleden

3 dagen, alles is inbegrepen.. de totale factuur is 1400 euro. Volgens mij krijgen we rond de 600 of 700 terug.

één jaar geleden

Onze dochter gaat 3 dagen naar de opvang en dit kost 1500 euro. We hebben een wat duurdere opvang met warm eten en allerlei extra activiteiten zoals muziekles en peuteryoga etc. We krijgen 425 terug. Het hangt af van je inkomen en een tweede en derde kind etc daarvoor krijg je meer terug dan de eerste.

één jaar geleden

Reactie op ibl84

Wat een geld zeg, ik ben me niet bewust van de kosten. We maken er geen geb ...
Ben je bekend met SMI? Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar hier ook geen recht via belastingdienst door chronische ziekte. Maar de gemeente een potje voor dit soort gevallen. Sociaal Medische Indicatie. Wij krijgen dan via de gemeente toeslag. Wie weet nog een tip als jullie in aanmerking komen. En het zouden willen natuurlijk! 😊

één jaar geleden

Reactie op BabyLok

Ben je bekend met SMI? Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar hier ook ge ...
Hier ook een partner met chronische ziekte, 100% afgekeurd (IVA) tot pensioen. SMI mag door iedere gemeente vrij worden ingevuld. De gemeente waar wij wonen is de voorwaarden dat t gaat om een tijdelijke medische situatie van niet langer dan 6 maanden. Als trap na, ‘jullie wisten dat hij ziek was dus eigen verantwoording’ 😊

één jaar geleden

Reactie op Amandy

Hier ook een partner met chronische ziekte, 100% afgekeurd (IVA) tot pensio ...
Ja hier ook wajong, 100% afgekeurd vanaf zn 18e al.. wat belachelijk dat de gemeente bij jullie dat zo doen 😵 en dat er dus per gemeente zoveel verschil in zit.. zo niet eerlijk, (chronisch) zieken zijn te vaak de dupe!

één jaar geleden

Reactie op BabyLok

Ja hier ook wajong, 100% afgekeurd vanaf zn 18e al.. wat belachelijk dat de ...
Jaa heel rot maar heb me erbij neergelegd. Eigenlijk zeggen ze, je bent te slecht om te werken, maar je kan prima op je baby letten 😉

één jaar geleden

Wij moeten iets meer dan 1300 betalen voor 3 dagen en krijgen 375 terug. Echt veel te duur 🙈.