52 Reacties

één jaar geleden

2 kinderen, 4 dagen opvang (alles inclusief): factuur €3000,- netto betalen €600,-.

één jaar geleden

1 kind, 3 dagen opvang, na aftrek betalen we 1000€

één jaar geleden

Reactie op KJS

Onze dochter gaat 3 dagen naar de opvang en dit kost 1500 euro. We hebben e ...
Nee we komen in onze gemeente hiervoor niet in aanmerking alleen tijdelijk voor max 6 maanden. Maar bedankt voor de tip. Niet geschoten is altijd mis.

één jaar geleden

4 dagen opvang, factuur 1870,- na aftrek kinderopvangtoeslag moeten wij nog €1050,- zelf betalen.

één jaar geleden

Hier 2 kids 4 dagen. Rekening is 3800 eur en krijgen 2800 terug. Dus zelf 1000 per maand betaleb

één jaar geleden

Wij betalen voor 2 kinderen, een tweeling, (2x per week) €1.986,72 totaal (993,36 per kind voor 2 dagen per week, 95,32 uur per kind per maand) alles inbegrepen maar excl. optionele warme maaltijd. Dat is €4,14 p.p. per warme maaltijd Toeslag is natuurlijk afhankelijk van je gezamenlijk inkomen. Wij krijgen €1.115 toeslag dus netto betalen wij zo’n €832 excl maaltijd. Incl maaltijden kost het ons ca. €895 per maand. Wat geld betreft ben ik blij als ze naar de basisschool zijn….. 😅🙈

één jaar geleden

Hier 3 dagen per week voor 1 kind voor ca. 1200 euro. Krijgen zo uit het hoofd ca. 675 terug. Dus in totaal ca. 525 per maand. Luiers moeten we meegeven en eten krijgt ze daar (geen avondeten). Straks 2 kinderen dus de rekening zal wel gaan oplopen 🤣.

één jaar geleden

4 dagen per week... eigen bijdrage €1200. Ik verdien gemiddeld maar mijn man zwaar boven gemiddeld.

één jaar geleden

Reactie op Sisisun

1 kind, 3 dagen opvang, na aftrek betalen we 1000€
Boven gemiddeld?

één jaar geleden

2 dagen per week. Rond 150 per maand. België wel

één jaar geleden

Wij verdienen modaal/boven modaal. Betalen voor 88 uur per maand, 1 kindje. Ongeveer 600 en krijgen 475 terug. Dus betalen 125 zelf per maand. Wij moeten zelf luiers en optionele hapjes (dingen die je persee wilt dat die gegeven worden) en als ze dat nog drinken borstvoeding of poedermelk meegeven. In ons geval gaat er dus 2x per week een goed gevuld tasje mee, omdat onze kleine man zijn door mama zelfgemaakte papje graag eet op de opvang (thuis niet, daar vraagt hij er om en ohwee als mama hem vergeten is 😵😭), een banaantje (meneer wil geen ander fruit in stukken) bij de gastouder is het maar net wat er op de schaal ligt, heeft ze zelf banaan komt de zijne weer terug mee 😅. Een koekje voor bij ophalen. We halen hem vaak pas rond 18 uur op en dan heeft meneer al aardig trek, maar duurt avondeten nog even. Een beker optimel, meneer drinkt het graag naast zijn borstvoeding. Gastouder mag het volgens het bureau niet aanbieden, maar als ouder het meegeeft weer wel 🫠. Daarnaast drinkt hij bij de gastouder cafeïne vrije thee, water en borstvoeding, hij eet daar zijn granen/fruit/ yoghurtpapje, een belegde boterham, soms een koekje van daar (vaker niet dan wel want meneer is een kiezekou), banaantje, 1 a 2 knijpzakjes groente en fruit en nog het een en ander. Als ik eind van de dag hoor wat er naar binnen gegaan is denk ik wel eens hoe doet ze dat? Thuis vreet hij echt niet zoveel 🤣. Soms ook wel hoor 😅, ligt eraan wat we die dag gedaan hebben. Hier slaapt hij nog 2 keertjes daar maar 1 keertje want meneer wil overal aan meedoen 🤣🤣🤣