51 Reacties

2 jaar geleden

Ik werk 21 uur op ma, di, do. Eerste werkte ik meer en onregelmatig maar sinds hij 6 maanden is niet meer!

2 jaar geleden

Ik werk 20 uur als verpleegkundige in de thuiszorg. Maandag en donderdag zijn mijn vaste vrije dagen. Als ik het weekend werk dan ben ik door de weeks nog een extra dag vrij. Bevalt me erg goed, vind de balans tussen werk en thuis erg fijn zo. Heb niet het idee dat ik alleen maar aan het werk ben. Heb eerst twee maand 24 uur gewerkt maar door de gebroken diensten had ik het idee elke dag wel met m’n werk bezig te zijn. Dat heb ik nu niet meer dus helemaal tevreden. Hij gaat 1 dag naar mijn moeder (oma dus) 1 dag naar de gastouder (dat is m’n zus) en als we beiden moeten werken op zaterdag naar m’n schoonouders. M’n vriend is op vrijdag altijd vrij dus hij is ma do en vrijdag altijd thuis. Hij werkt 9x4 vinden het beiden erg fijn zo. Hoop dat ik 20 uur kan blijven werken met alle dure boodschappen en het dure gas en elektra. 😥 wat een ellende is dat.

2 jaar geleden

Ik werk 4 dagen, 32 uur. Iedere woensdag en het weekend ben ik vrij. Soms vind ik het best pittig maar anderzijds ook erg lekker om volwassen gesprekken te voeren en je brein te gebruiken. Ik werk op kantoor dus fysiek is het niet zwaar. Enige wat ik wel erg vervelend vind is dat ik m’n dochter op werkdagen heel weinig is… meestal gaan we rond half 8 van huis om naar oma’s te brengen of naar kdv, en rond 6 uur zijn we meestal weer thuis maar dan is het vaak pyjama aan, fles en naar bed. Op die momenten voel ik me erg schuldig dat ik haar niet veel zie, Maarja geld moet ook verdiend worden en we redden het helaas niet op alleen het salaris van mijn man. Indien mijn functie het toelaat en mijn man verdient meer, zou ik wel graag naar 3 dagen willen of kortere dagen zodat ik thuis ben wanneer ze straks uit school komt bijvoorbeeld.

2 jaar geleden

Ik heb een contract van 28 uur die ik zelf mocht indelen. De ene week werk ik dus drie dagen (24 uur) en de andere week vier dagen (32 uur)

2 jaar geleden

Hier 3 dagen. Maandag woensdag en donderdag. Bevalt me goed zo! Wel weer zwanger van de 2e en na m’n verlof ga ik ouderschapsverlof opnemen en tijdelijk 2 dagen werken.

2 jaar geleden

Ik heb een contract van 25,5u. Ik werkte 4 dagen, maar ga terug naar 3 dagen. 4 dagen vind ik echt te veel. Ik werk in de kinderopvang op een babygroep (0-2 jaar)

2 jaar geleden

Ik werk 36 uur in 4 dagen. Op woensdag ben ik vrij en op vrijdag is mijn man bij onze dochter. 3 dagen gaat ze naar kdv Ik vind mijn werk erg leuk :) vandaar de keuze.

2 jaar geleden

Ik week 40-45 uur in 4 dagen plus nog diensten erbij (avond/nacht en weekend). Helaas ook nog 1,5 uur reistijd per dag. Op dinsdag is mijn mama dag. Op maandag papa dag, woensdag oma/opa en 2 dagen kdv met een oppas die ze brengt en haalt van/naar het kdv. Ik ben gestopt met me schuldig voelen dat ik ze doordeweeks en tijdens diensten in het weekend weinig zie. Ik kan niet minder werken met mijn functie en je schiet niks op met dat gevoel.

2 jaar geleden

Momenteel 5 dagen en 40 uur per week..

2 jaar geleden

Ik werk 36 uur in 4 dagen. Ik ben iedere vrijdag vrij. Ik vind mijn werk erg leuk en zou het ook niet goed in minder uren kunnen doen. Maar het zijn wel langere dagen waardoor ik pas laat klaar ben. Als gezin samen eten is daarom soms lastig.

2 jaar geleden

Ik werk 38 uur op 5 dagen, zou ook gek worden thuis anders. 🙈

2 jaar geleden

26 uur per week

2 jaar geleden

Ik werk 32 uur op 4 dagen. Mijn vriend ook. We hebben beiden een andere dag vrij (wo en vr). Dat betekent Mara 3 dagen naar de opvang gaat. Bevalt prima!

2 jaar geleden

Op contract werk ik 36 uur. Ik werkte altijd veel meer, was altijd bereikbaar voor de crisis-/ klachtendienst maar nu ga ik naar 24 uur (vanaf 1 jaar) door gebruik ouderschapsverlof ☺️. Dan kan ik eerder uit de ziektewet omdat ik voorlopig fysiek nog geen 36 uur kan draaien (ondanks m’n kantoorbaan). Voorheen 4x9 en nu 3x8 uur in de week (dinsdag, woensdag en donderdag 😃).

2 jaar geleden

Ik werk 24 uur verdeeld over 2,5 dag (maken lange dagen in de kinderopvang). Ik vind dit prima zo en zou ook echt niet meer willen werken icm onze zoon

2 jaar geleden

zondag v 12-17:30 ma,di,wo van 9-18 dus dat is net geen 30uur in 4 dagen

2 jaar geleden

32 uur (4 dagen) voorheen 38 uur. Ik vind het heerlijk zo!

2 jaar geleden

3 dagen van 9 uur, 27 uur totaal dus ;)

2 jaar geleden

Ik werk 4 dagen (32 uur p/w). Daarnaast heb ik 1.5 tot 2 uur reistijd per dag. Ik zou graag meer vanuit huis willen werken maar daar is de werkgever niet echt voor in..

2 jaar geleden

Ik werk de maandag, woensdag, vrijdag, in totaal 25 uur. Ik vind het echt fijn hoe mn dagen zijn verdeeld. De kleine gaat 2 dagen naar het kdv, andere locatie dan waar mama werkt.. Papa is de woensdag thuis.