51 Reacties

2 jaar geleden

24 uur in 3 dagen. Ik werk maandag, dinsdag en donderdag.

2 jaar geleden

32uur, contractueel nog 40 maar zet al een jaar lang opgebouwd verlof in 😅

2 jaar geleden

Ik heb ouderschapsverlof tegen 70% opgenomen tot mijn kleine 1 jaar is. (Nieuwe wetgeving) ik realiseer me hoe hard de tijd gaat. Ik heb vandaag besloten om te stoppen met werken (in loondienst) ik werkte 24 uur waarvan 4 uur osv dus 20 uur.

2 jaar geleden

Ik ga nu naar 24 uur per week werken. Ik heb tot mijn dochter 1 jaar is geworden, 16 uur per week gewerkt door inzet van ouderschapsverlof en PBL uren.

2 jaar geleden

Ik werk 36 uur in 4,5 dag per week. Iedereen verdeelt het anders, je moet dus vooral doen wat bij jullie past en wat jullie prettig vinden! Er zijn verschillende factoren die bepalend kunnen zijn hierin: hoeveel wil je thuis zijn, welke opvangmogelijkheden hebben jullie, hoeveel werkt je partner, hoe staan jullie er financieel voor en hoe flexibel is je werkgever. In ons geval willen we beiden graag werken en het liefst evenveel (visie van 50/50 verdeling vader en moeder). Financieel gezien kunnen wij extra geld nu goed gebruiken omdat we ene nieuwbouwwoning gekocht hebben. We werken nu dus allebei 36 uur, maar hebben de wens om over een tijd allebei 32 of zelfs 28 uur te gaan werken.

2 jaar geleden

Ik werk 3,5 dag tussen 9 en 17:30 en die halve dag van half 9 tot half 1

2 jaar geleden

Reactie op Irisje123

Ik werk 3,5 dag tussen 9 en 17:30 en die halve dag van half 9 tot half 1
En mijn partner werkt in het onderwijs 4 volle dagen. Dus dochterlief gaat 2,5 dag naar de kinderopvang

2 jaar geleden

Ik werk 23 uur. 3 ochtenden en 1 hele dag. Dit werkt voor ons prettig zodat ik bijna alle middagen thuis ben. We hebben 3 kindjes waarvan 2 al op de basisschool zitten en ze zitten beide op een sport en hebben zwemles en zo kunnen we het mooi combineren. Onze jongste gaat dan de uren dat ik werk naar de opvang.

2 jaar geleden

Ik ben ondernemener en werk dus minimaal 40 uur per week. Mijn partner werkt in parijs van maandag tot donderdag en is dan tot aan zondag thuis. Onze dochter gaat 4 dagen naar de opvang en 1 dag past oma op. Dit past het beste bij ons

2 jaar geleden

2 dagen als leerkracht basisonderwijs, anderstaligen Ik werk nu de maandag en vrijdag maar hoop dat die dagen gaan veranderen. Je bent toch de hele week nog bezig met “ik moet vrijdag nog werken”

2 jaar geleden

Ik werk 2,5 dag, meer op het moment niet te doen omdat de kleine gemiddeld 3-4 keer wakker is s nachts... 😵‍💫 Als ik weer beter slaap ga ik het heroverwegen 😅