6 Reacties

2 jaar geleden

Hoihoi, Mijn dochter van bijna 13 maanden drinkt het volgende: - 8.00u half bekertje soja melk (kma) bij haar ontbijt - daarna fles 170ml opvolgmelk of gedeeltelijk soja melk en aanvullend opvolgmelk -13.30u: fles 230ml opvolgmelk - 19.15u: fles 230ml opvolgmelk Gedurende de hele dag drinkt ze uit haar rietjes beker water of siroop zonder suiker. Ene keer is die bijna helemaal leeg andere keer raakt ze hem nauwelijks aan. Ze zit nog op 3 flessen omdat ik ze niet te snel mag afbouwen van de kinderarts. Ze was dysmatuur bij de geboorte en kan alle calorieeen gebruiken, zeker ook omdat ze heel bewegelijk is haha

2 jaar geleden

Zoontje van 12 maand drinkt het volgende: 7.00 uur bv 8.00 uur water bij het ontbijt Daarna bieden de hele dag zijn 360-beker aan om te drinken of zetten we die in de buurt. Soms tussen de middag nog wat melk en ‘s avonds voor het slapen nog een borstvoeding.

2 jaar geleden

Mijn dochter van 12 maanden drinkt: - smorgens aan de borst (En als ik ben werken 200cc BV in de fles) - smiddags bij de boterham 100cc halfvolle melk uit een normale beker waar ze bij wordt geholpen. Ene keer doe ik met rietje en andere keer zonder rietje - savonds rond 20.00u drinkt ze weer bij mij aan de borst (en als ik ben werken bieden we 200cc Bv in de fles aan, drinkt vaak 150 tot 160 daarvan op) Gedurende de dag heb een rietjes fles met water op de grond staan en drinkt ze zelf uit als ze dorst heeft, soms is die leeg en soms half leeg. En soms vul ik hem ook nog bij. Als we weg gaan neem ik ook die mee of de 360 graden beker en bied ik haar ook actief drinken aan. Ik bied ook niks anders dan water of melk aan en heel soms lauwe thee maar vaak ik dat als we ergens op bezoek zijn dat ze het uit mijn glas drinkt

2 jaar geleden

Onze dochter van bijna 13 maanden drinkt in de ochtend een beker melk, tussendoor water in haar 360 graden beker, water bij haar fruit. Rond 12 uur weer een beker melk bij de lunch. Rest van de dag weer water uit 360 graden beker. Ongeveer 2 bekers melk en 3 bekers water leeg denk ik.

2 jaar geleden

Hier ook een slechte drinker! Water en thee (via tuitbeker, 360 beker of rietbeker) drinkt ze bijna niet. We geven in de ochtend en de avond nog een verdunde fles kunstvoeding zodat ze wel 2x 240ml binnenkrijgt. En overdag nog 1 a 2 flesjes verdunde koemelk. Dit drinkt ze nl als enige wel goed.. Allemaal verdund met water omdat ze anders teveel zuivel binnenkrijgt. Als ontbijt krijgt ze verdunde havermelk met havermout dus dat is ook nog wat vocht. Als ze alles opdrinkt is het rond de 800ml maar vaak wat minder. Ik weet niet hoe erg het is. Ik bedoel, als ze dorst heeft laat ze t wel merken toch ?

2 jaar geleden

Hier ook een slechte drinker. Ik merk dat hij beter drinkt als ik zijn rietjesbeker op de grond laat staan en slappe (rooibos) thee gaat ook weer beter dan water. S ochtends krijgt hij brinta met halfvolle melk en s avonds nog een fles van 150 +3 om iig dat aan vocht binnen te krijgen en verder al allerlei bekers geprobeerd maar drinken is helaas nog niet zo zijn ding. Hij is vrolijk, poept en plast goed dus ik probeer het een beetje los te laten