27 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter drinkt 3 flessen nog, op een dag. ‘s Morgens, ‘s middags en ‘s avonds. Ongeveer 180ml. Ze drinkt ook veel water en eet wel goed, maar de flessen lijkt ze nog graag te willen. Ons maakt het niet uit.

2 jaar geleden

Onze zoon dronk rond die leeftijd ook slecht, daarom halfvolle melk in de ochtend en avond laten staan. Op een gegeven moment veranderd na karnemelk o.i.d. en minder hoeveelheid. Vaak loopt het vanzelf

2 jaar geleden

nog drie van 150 hij wil dat graag 1 jaar en een mnd

2 jaar geleden

Hier nog 3 flessen op een dag: ochtednd 170ml, middag, 230ml en savonds 230ml. Ze gaan lang niet allemaal op. Ze drinkt de gehele dag door uit haar rietjesbeker zo'n 1.5e beker gaat er op (300ml totaal ongeveer) en dan smorgens bij haar ontbijt nog zo'n 50 a 100ml soja melk (kma) uit een normale beker. Verder eet ze goed haar vaste voeding. Ochtendfles ben ik aan het afbouwen. Daar laat ze meestal al zo'n 50ml van staan dus die gaat er binnenkort vanaf. Mocht van de kinderarts haar flessen niet te snel afbouwen omdat ze dysmatuur was bij de geboorte en ze alle calorieen goed kan gebruiken! Ruim voldoende vocht hier dus zelfs als ik 1 of 2 flessen weg zou laten

2 jaar geleden

0..... twee keer een beker melk en verdr water.

2 jaar geleden

2 flessen 180ml + granen in de ochtend en 210ml voor het slapen. Hij eet goed en drinkt over het algemeen ook prima. Dus als hij ze nog graag wilt, waarom niet denk ik dan😄 hij is nu 13 maanden

2 jaar geleden

Hier nog 3 flessen op een dag: ochtednd 170ml, middag, 230ml en savonds 230 ...
ik kreeg van t cons bureau te horen dat de nieren teveel zuivel niet konden verwerken leek me heel raar dat je van de ene op de andere dag van 1 liter naar 300 ml moest gaan.. dit is dan ook weer een totaal ander verhaal weet iemand nou hoe t zit of waar ik verder kan lezen?

2 jaar geleden

Hier 13 maand en krijgt ‘s ochtends en ‘s avonds nog een fles van 250ml. Drinkt doorheen de dag wel niet veel..

2 jaar geleden

Hier geen flessen meer hij drinkt genoeg water of andere dingen en eet gewoon lekker alles mee😊

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

ik kreeg van t cons bureau te horen dat de nieren teveel zuivel niet konden ...
Misschien bedoelen ze dat teveel halfvolle melk niet goed is? Dat is volgens mij zouter. Samenstelling kv is anders.

2 jaar geleden

300 ml zuivel per dag.

2 jaar geleden

Hier nog 1 fles opvolgmelk nr. 2 van 90cc voor het slapen gaan. Dat is meer een ritueel dan dat hij het echt nodig heeft. Uit de munchkin 360gr beker drinkt hij overdag genoeg water, soms halfvolle koemelk. Uit kwark en fruit haalt hij ook vocht.

2 jaar geleden

Bij mij wil hij echt nog 1 of 2 flessen van 210 in de nacht Soms een nachtje niet, vaker wel dan niet. Hij krijgt in de nacht dan nig kunstvoeding. Over dag halfvolle melk en water. Overdag wijgert hij de fles

2 jaar geleden

Sochtends 150ml en savonds 150ml beide nutrilon nummer 1 met 3 kleine schepjes pap erbij voor de avond fles. Tussen de middag met brood krijgt ze een beetje gewone melk uit een tuitbekertje of ander beker. Na 15.00 doe ik een beetje diksap door het water dat drinkt ze goed. Rest van de dag water maar gaat ook niet top. Dus zo lijkt mij het voldoende.

2 jaar geleden

Reactie op DeniseGB

Misschien bedoelen ze dat teveel halfvolle melk niet goed is? Dat is volgen ...
nee t ging echt over kunstvoeding.. maar heb t beetje weggewuifd, eerst zelf onderzoek doen.. vind dat consultatiebureau zo raar soms

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Onze dochter drinkt 3 flessen nog, op een dag. ‘s Morgens, ‘s middags en ‘s ...
Bij ons ook precies zo. Maak me er ook niet druk over. Hij lijkt er echt van te genieten nog.

2 jaar geleden

s' Morgens 250 ml en 's avonds 250 ml groeimelk.

2 jaar geleden

Hier nog steeds 5x 200ml. Ze eet wel wat maar weinig en heeft behoefte aan fles voeding. Ach t komt vanzelf wel

2 jaar geleden

Hier net zo. Krijgt nog 2x per dag kv 180 ml en ze smult er van. Ze drinkt overdag nog niet genoeg water dus we blijven het voorlopig ook nog geven.

2 jaar geleden

Hier ook geen flessen meer, 14 maanden ( gecorrigeerd 12,5 maand ). Alleen voor het slapen 200ml halfvolle melk.