15 Reacties

één jaar geleden

200 ml halfvolle melk 100 ml yoghurt Verder bied ik water/thee of sap aan. Verschilt echt per dag wat ze drinkt. Soms veel, soms niks. Maak me er niet zo druk om. Ze halen vocht uit het voedsel, wat ze heel goed eet. Vooral fruit! 🥝 Ze heeft genoeg plas/💩 luiers.

één jaar geleden

Sochtends zo'n 180ml soja melk (kma) smiddags 230ml fles opvolgmelk en voor het slapen 230ml fles opvolgmelk. Tussendoor drinkt ze zelf uit haar rietjes beker 1 a 2 volle bekers per dag. Ook krijgt ze 2 knijpfruitjes per dag telt ook als vocht

één jaar geleden

Geen idee exact hoeveel ml maar sowieso nog 1-3 flessen poedermelk (afhankelijk van de nacht) a 180ml per stuk en sowieso 150ml yoghurt. Daarnaast nog redelijk wat melk en water. Maar het is een kleine zuipschuit, zijn oudere zus ook.

één jaar geleden

Dank voor de reacties! Ook kindjes die niet of met moeite de 500ml halen?

één jaar geleden

Ons kind drinkt structureel te weinig. Al zoveel geprobeerd: verschillende bekers, verschillend drinken, afleiding tijdens het drinken… helpt allemaal niet. Ze drinkt met moeite 1 beker leeg op een dag. We geveb haar daarom veel fruit/knijpfruit/yoghurt. In de avond krijgt ze een flesje en soms ‘s nachts ook, want: dorst. 😅😅

één jaar geleden

Hier twee rietjesbeker a 300 ml. We gooien een drupje slimpie in (volledige suikervrije limonade) . En nog een flesje van 165 ml voor het slapengaan .

één jaar geleden

Zobiso 2x 150 ml daarnaast de hele dag water of water met diksap aangeboden tussen de middag soms optimel. Maar geen idee hoeveel dat exact is ik ben zelf ook niet iemand die heel veel drinkt. Zolang ze goeie plas luiers heeft vind ik het prima. Ik bied het de hele dag wan.

één jaar geleden

als ik t in een fles geef gaat t sneller op maar denk twee bekers drinken dan nog melk 2 van 150 snachts evt ook nog 120 slappe melk

één jaar geleden

Als hij bij mij is dan drinkt hij een beker verdeeld over de dag denk ik. Soms 1,5. Maar hij krijgt ook nog regelmatig bv, dus het is lastig om te bepalen. Bij de oppas drinkt hij vaak 2 bekers water of koude thee (mijn moeder heeft de neiging om thee te vergeten... En dan drinkt meneer dus de beker leeg als die koud is 😂) en dan savonds en snachts nog bv bij mama Genoeg plasluiers dus het zal wel goed zijn denk ik dan 🤷 Ik doe door het water wel eens wat fruitsap (net zoveel als wij siroop zouden doen) of een beetje groenten nat. Dat werkt vaak wel goed.

één jaar geleden

Minimaal 3 en maximaal 5 flessen wisselend van 150 tot 240 ml opvolgmelk (zeer sterk aangelengd (2 scheppen op 240 ml)). Verder water, vaak 1 a 1,5 rietjesbeker en soms wat lauwe thee of water uit een echte beker. Nogal een zuipschuit 🤣, maar helaas voor ons vooral in de nacht op dit moment. En ze eet ook nog een aardige bak yoghurt als toetje, trouwens.

één jaar geleden

Hier ook een kindje wat weinig drinkt. 's ochtends een fles melk van 200 ml, overdag 1.5 tot 2 drinkbekers met diksap, denk 300 ml. S avonds weigert ze haar fles sinds kort, maar probeer haar vaak met soep, yoghurt, knijpfruit toch meer vocht te laten binnen krijgen.

één jaar geleden

Reactie op September2109

Dank voor de reacties! Ook kindjes die niet of met moeite de 500ml halen?
Mijn kindje redt 500 ml ook niet, alleen het flesje melk in de avond van 180 ml gaat er in een keer in, verder met moeite gedurende de dag 200 ml (warm) water en wat melk. Ze eet goed, huilt met trainen (😂) en heeft wel bij elke luierwissel een natte luier, maar ook nooit doorlekken snachts ofzo. Dus het is aan de lage kant denk ik. Maar ja wat kan ik doen? Ga niet alleen maar ranja geven of melk de hele dag

één jaar geleden

Ochtend 180 of 210 Middag slaapje 120 of 150 Avond fles 180

één jaar geleden

Heel weinig. Slokjes water of thee en als ze bij mij is borstvoeding. Ze zou veel meer moeten drinken maar we krijgen het er niet in. Verschillende bekers, verschillende dranken geprobeerd. Als ze echt dorst heeft drinkt ze wel wat meer. We bieden het altijd aan en ze kan de beker zelf pakken.

één jaar geleden

Reactie op September2109

Dank voor de reacties! Ook kindjes die niet of met moeite de 500ml halen?
Ja, wij zitten denk ik op de grens van 500 ml. ‘s Ochtends 100ml koemelk, ‘s avonds 100 of 150 ml (als hij niet wil avondeten) en overdag maar maximaal 1x zijn rietjesbeker leeg, 270 ml. Ik vind ook dat hij weinig plast, voor zijn ochtendslaapje vaak nog een droge luier. En vaak maar kleine plasjes. Dat was met alleen flesvoeding wel meer. Als ik in zijn rietjesbeker appelsap of vruchtensap aanleg drinkt hij wel 2x zijn beker leeg maar hier wil ik dus niet aan beginnen 😅