17 Reacties

2 jaar geleden

Hier alleen de drie flessen hij drinkt vrijwel tot Bijna niets aan water ik probeer het op allerlei manieren maar hij wil het niet heb ook al de thee vd kleine keuken geprobeerd maar ook dat gaat erg moeizaam hij wil zoiezo niet uit een tuitbeker drinken uit mijn glas gaat nog enigzins

2 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt nog 3 flessen van 200 ml op een dag (gaan meestal wel op), en verder bied ik hem af en toe slokjes water aan. Geen idee hoeveel hij binnen krijgt maar zolang hij genoeg plasluiers heeft maak ik mij geen zorgen😊

2 jaar geleden

Reactie op Denisesanders

Hier alleen de drie flessen hij drinkt vrijwel tot Bijna niets aan water ik ...
Ik heb hetzelfde! Ik geef hem soms dan meer water middels een lepeltje. In de hoop dat hij toch wat binnen krijgt. Ik probeer eerst via een bekertje. Als dat echt echt niet lukt dan lepeltje voor wat “slokjes”

2 jaar geleden

Voor borstvoeding geldt vanaf 6 maanden 100cc per kilogram. Mijn zoontje krijgt borstvoeding op verzoek, maar drinkt nog zo'n 7x per dag. Verder qua water schat ik dat hij op een dag zo'n 20-30 cc drinkt, we geven hem kleine beetjes

2 jaar geleden

Nirvana krijgt niets extras. Alleen borstvoeding maar dus ook tijdens t broodje eten etc. Ik voed op verzoek ook

2 jaar geleden

Mijn dochter is 8 maand en drinkt 3 flessen van 210 op een dag. Overdag geef ik regelmatig een rietjesbeker en daar drinkt ze er bijna 2 van leeg. (Een tuit snapt ze niet)

2 jaar geleden

Hier 2 flessen van 150 en een avondfles van +-210. Daarnaast bieden we water aan tijdens eetmomenten en tussendoor, daar drinkt ze zo'n 80cc van op een dag, soms meer. +-600 dan totaal op een dag. En ze haalt uiteraard nog vocht uit de fruithapjes en het avondeten.

2 jaar geleden

Hier ook 3 flessen (180cc): 7-14-19 uur. Om circa 11 uur geef ik haar water (ongeveer 100mL) net behulp van een tuitbeker en als dat niet lukt, een open beker.

2 jaar geleden

Hier 2 flessen van 240ml s ochtends en s avonds. Verder probeer ik ook water aan te bieden maar gaat moeizaam. Heeft wel goed patatjes en fruit binnen en al tussendoortjes

2 jaar geleden

Wss heeft hij geen honger op de tijdendat je de fles aanbied. Ik zou z'n fles water bij het brood gewoon weghalen daar z'n normale fles bij geven en de warme maaltijd eerder of die fles om 18.30 later. Uurtje tussen 2 maaltijden is wel erg kort

2 jaar geleden

Borstvoeding op verzoek of afgekolfde melk. Dan nog wel 4x per dag 100-130 ml naast bv op verzoek, ongeveer 2x, en water of thee. Als ik thuis ben drinkt hij nog 4-6 x per dag aan de borst.

2 jaar geleden

Hier krijgt ze rond… 8u: 200ml opvolgmelk met 10gr granen. 10u: fruithapje / water 12u: brood / water 14u: 140ml opvolgmelk en een maisstick 16u: warm eten / water 18.30: 170ml opvolgmelk Die laatste fles gaan we binnenkort ook minderen omdat ze de laatste tijd er 20 of 30ml in laat. Zij drinkt overdag heel goed water, niet alleen tijdens eten maar ook tussendoor af en toe een slok.

2 jaar geleden

Hier gaat t zo: 7 uur fles 180 + 6 9 uur 200 gr fruit 12 uur boterham 13 uur fles 180 + 6 16.30 uur 200 gram groentehap met wat water er door heen gemengd. 19.30 uur fles 180 + 6 Water aanbieden heeft hier weinig zin. Vindt ze niks. Dan wordt ze boos en blijft dat ook totdat ze een fles melk krijgt.. 🙄

2 jaar geleden

Ik geef tijdens de fruithap en avondeten water, maar ook steeds tussendoor. Na het spelen, wandelen etc noem maar op en dan drinkt ze ook best wel aardig wat slokjes. Aan flesvoeding krijgt ze tussen de 650 en 750ml binnen op een dag en rest aangevuld met water/siroop/thee. Ze heeft volle luiers dus ze drinkt duidelijk voldoende op een dag

2 jaar geleden

Hier zijn wij sinds vandaag over naar 3 flessen. Het ziet er nu zo uit: 7.00 - 180cc 09.00 fruithap + thee (drinkt ze denk ik maar 20cc) 12.00 papje van 4.5 schepjes met 75ml water en thee (drinkt ze ook 20cc thee) 15.00 fles 120cc 17.00 groentehapje 19.00 fles 180cc (geen idee of ze die op gaat krijgen, wij komen af van 180cc, 150, 150 en 180) Dus gemiddeld denk ik zo'n 650cc per dag.

2 jaar geleden

Reactie op ZvdB

Hier zijn wij sinds vandaag over naar 3 flessen. Het ziet er nu zo uit: 7 ...
Ter aanvulling: die 2e fles bieden we eigenlijk 180cc aan, maar dat dronk ze vandaag niet op. Haha!

2 jaar geleden

Het cb verteld mij dat ze minimaal 400 ml melk (inclusief yoghurt) binnen moeten krijgen op een dag. De rest qua vocht was prima maar niet noodzakelijk