11 Reacties

één jaar geleden

Ohh dood eng! Je hoort het niet veel maar mijn broertje heeft dit dus ook gehad toen die klein was

één jaar geleden

Mijn dochter houdt ook weleens dr adem in als ze heel hard huilt, maar niet zo heftig. Jeetje wat moet je geschrokken zijn.. Misschien helpt het als je in zijn gezichtje blaast op t moment dat hij zijn adem inhoudt?

één jaar geleden

Dat doet mijn dochter ook en ik vind het ook heel erg eng. Ik weet ook niet wat ik dan moet doen. Mijn zusje deed dit vroeger ook en is hierdoor meerdere keren flauw gevallen. Mijn moeder plensde dan water in haar gezicht (op advies destijds van de huisarts). Weet niet of dat nu nog geadviseerd wordt maar effectief was het wel.

één jaar geleden

Ik heb het toevallig tijdens kinder ehbo besproken. Je kan ze tijdens het huilen afleiden of kort laten schrikken (in de hand klappen of blazen) zodat ze even ophouden met huilen en ademhalen. In principe is er niks aan de hand en een of enkele keren voor bij kinderen onder de 6 jaar. Zorg dat de ademweg vrij is, leg je kindje op zijn zij (niet aan het hoofd draaien), niet schudden, zorg dat je kind veilig ligt. Sommige kinderen kunnen schokken en zichzelf pijn doen. Eventueel het hoofd of armen/benen vasthouden. Het is wel geadviseerd om de huisarts op de hoogte te stellen. Ook om te bespreken hoe lang het mag duren voor ze weer bijkomen. Als ze het bewustzijn verliezen hebben wij wel de opdracht om 112 te bellen.

één jaar geleden

Kinderarts zei keer in z'n gezichtje blazen. Was tijdens een prikje. Hier helpt dat sindsdien.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Ik heb het toevallig tijdens kinder ehbo besproken. Je kan ze tijdens het ...
Voor zover ik heb meegekregen met ehbo heb ik altijd gehoord om niet vast te houden als een kind gaat schokken. Enkel een kussentje onder het hoofd misschien maar niet vasthouden

één jaar geleden

Mijn dochter houdt ook weleens dr adem in als ze heel hard huilt, maar niet ...
Ja het blazen werkt vaak niet.. we blazen dan meerdere keren maar tevergeefs.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Ik heb het toevallig tijdens kinder ehbo besproken. Je kan ze tijdens het ...
Heb toevallig de huisarts gebeld vanmorgen. Omdat ik het ook heb gehad is het voor hem duidelijk dat dit hetzelfde is. Zo lang hij geen koorts heeft bij het wegvallen en binnen een halve minuut bij is hoef je je geen zorgen te maken dat het bijv een koortsstuip is. Zal vanzelf over moeten gaan zei hij

één jaar geleden

Wij hebben het ook 1 keer gehad met ons kind bij hard huilen, helemaal slap. Was vreselijk naar!! Tot die tijd helpt het om in het gezicht te blazen. Dat is nu ook wel eens nodig bij bijvoorbeeld huilen na hard vallen oid. Toen die keer werkte dat niet meer en zakte ze weg. Doodeng!

één jaar geleden

Gezicht blazen inderdaad, natte doek of water in gezicht

één jaar geleden

Voor zover ik heb meegekregen met ehbo heb ik altijd gehoord om niet vast t ...
Hmm klopt. Het staat er inderdaad niet duidelijk. Is alleen om letsel te voorkomen. Soms kan je ze niet veilig neerleggen en heb je geen andere keuze.