32 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Winterroosje

Al iets gehoord?
En hoe gaat het bij jullie?

2 jaar geleden

Herkenbaar. Snap dat je je zorgen maakt. Hier ook. In het ziekenhuis meten ze het hoofdje altijd 3x dus ik vraag dat ook aan het CB. Mijn kindje is beweeglijk en het is niet een super betrouwbare meting omdat wanneer een beetje scheef zit het resultaat al weer anders is. Daarnaast, geef je borstvoeding? De curve bij CB is gebaseerd op KV & BV kindjes. Bij BV is er rond 4 maanden een dip te zien in de groei (wat heel normaal is). Bekijk de curve van WHO maar als je BV geeft en hou je daar aan vast. Ook handig om te weten. Babies groeien ene moment in de lengte en ander moment in de breedte. Dus kan zijn dat over 2 weken compleet ander verhaal is.

2 jaar geleden

Geen borstvoeding hier een ook al bijna 6 maanden hetzelfde verhaal. Geen extra stijging of daling in de lijn te zien. Mevrouw groeit gewoon keurig iedere keer te traag 😊 Donderdag weer een afspraak.

2 jaar geleden

Heeft ze niet een lichte afplatting? Mijn zoontje zijn hoofd is in verhouding ook minder snel gegroeid maar die heeft ook een afplatting ontwikkeld. Volgens de baby fysio trekt dit weg met een jaar of 2. Wellicht is dit ook zo met de omtrek van jouw kindje. Dat het gewoon wat meer tijd nodig heeftm

2 jaar geleden

Gisteren weer geweest. Heel leuke jeugdarts. We mogen niet helemaal stoppen met metingen rond haar hoofdje, maar ze wil ons niet voor extra controles zien. Omdat Lotus haar hoofd gewoon groeit, al is het dan wat trager dan gemiddeld en haar schedelnaden voelen ook nog goed. Ze was heel enthousiast over haar ontwikkeling, dus dat komt blijkbaar ook helemaal goed. Ze heeft gewoon een piepklein hoofdje, van nog steeds geen 40cm. Zijn jullie zorgen al wat minder?

2 jaar geleden

Heeft ze niet een lichte afplatting? Mijn zoontje zijn hoofd is in verhoudi ...
Wij zijn voor de geboorte al naar de gynaecoloog gestuurd om de groei van het hoofd in de gaten te houden. Ik vermoed daarom geen afplatting. Wel fijn dat er een baby-fysio bestaat die dat soort dingen herkent en die weet hoe dat verder zal verlopen.

2 jaar geleden

Reactie op Winterroosje

Gisteren weer geweest. Heel leuke jeugdarts. We mogen niet helemaal stoppen ...
Fijn dat jullie zo een goede ervaring hebben! Ik kan mij voorstellen dat dat enorm oplucht! Ik probeer het controleren een beetje los te laten omdat ik niet het idee heb dat het mij wat oplevert. We moeten over een maand weer, ik heb wel het idee dat haar hoofdje gewoon groeit!

2 jaar geleden

Reactie op ninadebaat

Fijn dat jullie zo een goede ervaring hebben! Ik kan mij voorstellen dat da ...
Ach, met zo'n klein koppie zijn ze vast extra lang super snoezig 🤩 Controle loslaten is inderdaad verstandig, maar ook super lastig. Afwachten maar weer volgende maand...

2 jaar geleden

Bij jullie nog nieuws? Wij zijn vandaag geweest en gelukkig was haar hoofdje weer meegegroeid in de lijn! Was toch wel een hele geruststelling. Nu helaas wel last van de waterpokken… 😳 maar dat gaat weer over gelukkig!

2 jaar geleden

Hoi, hier was haar hoofdje ook gegroeid. Gelukkig! Sterkte daar. Hopelijk valt het mee.

2 jaar geleden

Reactie op ninadebaat

Bij jullie nog nieuws? Wij zijn vandaag geweest en gelukkig was haar hoofdj ...
Wat goed om te horen dat bij jullie dames de hoofdjes groeien! Ontwikkeling lijkt ook goed te gaan? Wij hebben haar hoofdje nog niet laten meten. We hebben met 11 maanden weer een afspraak staan en moeten tussendoor een keer op het inloopspreekuur komen om te meten. Onze oudste had ook waterpokken op deze leeftijd, ze was ruim 6 maanden toen. Ik was daar wel blij mee. Ze krijgen het toch en ik had het gevoel dat ze er veel minder bewust van was.

2 jaar geleden

Hallo allemaal, Wij hebben een zoontje van 17 maanden bij wie ook vanaf dag 1 een te klein hoofd is gemeten (op de groeicurve rond de -2,5). Met 15 maanden zijn we voor het laatst op controle geweest in het ziekenhuis, op dat moment heeft de kinderarts ervoor gekozen om een gen onderzoek in te zetten. Deze keuze heeft hij gemaakt, omdat onze zoon toen nog niet kroop, praatte, ging staan of liep en hij hiermee een ontwikkel achterstand zou hebben. Nu in de afgelopen twee maanden kruipt onze zoon, gaat hij staan en zet zijn eerste stapjes langs gelukkig. De uitslag van het onderzoek zal pas rond februari bekend zijn. Ik heb de zenuwen een flinke tijd naast me neer kunnen leggen maar merk dat dit de laatste tijd weer toeneemt. Ik zie goede vooruitgang wat betreft de ontwikkeling en de groei van het hoofd (die we maandelijks zelf meten of op het cb laten meten) blijft ook in z’n “eigen lijn” en toch ga ik steeds meer aan mezelf twijfelen. Ik merk ook dat ik er moeilijk met andere over kan praten, want niemand in mijn omgeving heeft een soort gelijk iets gehad en het antwoord dat je altijd krijgt is maak je niet zo druk het ene kind is sneller dan het andere kind. Hoe gaat het met al jullie kindjes?