14 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb hetzelfde hier sinds een week, maar ik denk dat het door sprong 8 komt bij ons!
2 jaar geleden
Pff hier precies het zelfde ik weet niet meer hoe ik het moet aanpakken, ik heb alles geprobeerd overdag slaapt ze goed.
Maar avond na laatste fles (rond 19:00) wordt het een drama ze heeft slaap ze geeft aan dat ze slaap heeft maar na dat ze gaat liggen begin ze te huilen ze stopt ook niet met huilen tot dat ik haar pak, daarna gaan we weer na beneden dan blijft ze ongeveer tot half 10 wakker, en daarna begint het weer ze wilt dan slapen maar ze gaat wel eerst huilen, uiteindelijk slaapt ze wel maar op late tijd dan😓
2 jaar geleden
Hier het zelfde! Na de vakantie drama met slapen, heel hard krijsen. Eerst er bij gezeten tot ze sliep maar dat duurde dan steeds even. Op gegeven moment maar gewoon weg gegaan en dan duurde het 10 min voor ze stil was. Nu 2 weken later soms 2 min schreeuwen en daarna slapen. Wij leggen haar in bed met het hele ritueel en gaan dan weg
2 jaar geleden
Vind het thuis niet zo’n probleem. We blijven bij haar en troosten haar. Alleen nu gaat ze noodgedwongen vrijdag bij mijn schoonbroer en zijn vrouw logeren en daar zie ik echt als een berg tegenop. Wil haar helemaal niet ergens achterlaten op moment :-( Maar we hebben een bruiloft, dus kunnen er echt niet onder uit.
2 jaar geleden
Reactie op DeniseGB
Vind het thuis niet zo’n probleem. We blijven bij haar en troosten haar. Al ...
Wij hebben dit ook gehad, onze dochter wordt over 2 weken 1 jaar oud.
We hebben ons vast gehouden aan het ritueel . We hebben een camera en gaan er alleen heen als ze geen speen meer heeft. Ze staat in bed of loopt door het bed heen. Huilde hard. Mijn moederhart brak dan. Maar toch op de overloop gestaan en gewacht. Na 2 avonden doorgezet te hebben ging het al
Veel beter.
Nu kan het wel eens voorkomen maar dan hooguit 5 minuten. En als we er heen gaan pakken we haar op, knuffel kus en leggen we haar weer neer mer haar knuffeltje en dan zeggen we welterusten, muziekje aan en meer niet.
Wij hebben in die week ook een bruiloft gehad en mijn man is uiteindelijk alleen gegaan, toch is je dochter het belangrijkste. Zonde als je er nu al zo tegen op ziet. Je hebt altijd een keuze!
2 jaar geleden
Hier ook een meisje van 11 maanden die 2 weken geleden ineens ook heel moeilijk ging slapen. Wat wij doen en wat geholpen heeft:
Zelfde ritueel aan houden (bij ons is dat badje..flesje.. verhaaltje) en dan in bed. Gaat ze dan huilen..laten we haar 5 minuten huilen..dan gaan we terug.. pakken we haar uit bed, liefdevol troosten tot ze rustig is (wel óp de slaapkamer blijven). Dan weer in bed leggen. En dat blijven herhalen. Heeft welgeteld 2 nachten 3 kwartier geduurd.. en nu gaat het weer zonder moeite en leggen we een lachend meisje in bed.
2 jaar geleden
Hier ook bij ruim 10 maanden ineens (net na sprong 7) maar ineens na 2,5 week was t over
T was weer een fase 😂
2 jaar geleden
Reactie op lucia morena
Hier ook bij ruim 10 maanden ineens (net na sprong 7) maar ineens na 2,5 we ...
Wij kiezen er wel
Voor om haar niet te laten huilen dus als ze huilt dan troost ik haar en dan valt ze in mijn armen weer in slaap. Het maakt me niet uit, al moet ik 2 uur boven zitten tot ze slaapt, of al moet ik 30x op een avond erheen. Wij kiezen ervoor haar niet te laten huilen in haar eentje. Blijkbaar heeft ze behoefte aan contact dus dan geef ik dat haar met alle liefde❤️🫶🏼
Huilen is nou eenmaal het communicatiemiddel dat ze heeft om aan te geven als ze zich niet goed voelt om wat voor reden dan ook. En dan ga ik haar niet eenzaam en alleen laten.
2 jaar geleden
Hier ook sinds woensdag. Sprong 8 is hier begonnen 🤷🏻♀️ en ze wil dan ook t liefste niet slapen want stel je voor ze mist iets!
Vannacht is t echt drama. Ze lag om kwart over 6 al op bed omdat ze echt zo moe was, 3x in de avond krijsend wakker omdat ze t tutje wat voor haar neus ligt niet kon vinden en daarna weer verder slapen. Om kwart voor 2 ging hier de pieper van de brandweer (ik smijt dat ding straks echt t raam uit... 3e nacht op rij) waardoor Maud wakker werd (daarvoor ook al wel meerdere keren geweest) en nu nog steeds slecht in slaap komt. T is n kwartier tot half uur en dan weer wakker. Nu hoorde ik net wel dat haar neusje ook n beetje dicht zit dus ik denk dat ze ook nog is verkouden wordt 😅 arm schaap.
Maargoed door deze shit nachten en veel te weinig slaap voor mij ben ik overdag niet te genieten en ik voel me daardoor ook regelmatig schuldig tegenover Maud ☹️
2 jaar geleden
Ik had dit bij 2e dutje. Krijsen ontroostbaar en niet willen slapen. Nu ik sinds een week ben overgegaan naar 1 dutje gaat het goed (afkloppen).
2 jaar geleden
Ons meisje doet dit tegenwoordig ook. Eigenlijk standaard begint ze te huilen als ik haar op bed leg. Soms huilt ze 5 tot 10 minuten en dan valt ze in slaap. Ik ben ermee gestopt om naar haar toe te gaan zodra ze huilde, want als ik dan bij haar was begon ze heel hard te lachen. Mooi spelletje. Ik laat haar nu dus gewoon een tijd gaan tot ik echt paniek in haar huilen hoor.
2 jaar geleden
Hier eentje die sinds 1,5 week niet wilt slapen meer, zowel overdag als in de nacht. Als ik dan de kamer binnen kom is het lachen geblazen.
Geprobeerd even te laten huilen, of erbij blijven maar niets werkt.. voelt inmiddels eindeloos 😅