33 Reacties
2 jaar geleden
Ahh wat zielig.
Veel in de blote billen, ipv billendoekjes met lauw water afspoelen (evt zachte, wasbare billendoekjes) en als je toch een luier aan doet een plukje heilwol tussen de billen en de luier. Dat zorgt voor een luchtlaag en de lanoline in de wol ondersteunt het huidhrrsrel.
Weleda billenbalsem vond ik ook fijn.
2 jaar geleden
Hier nu ook door de tandjes, jammer dat sudocreme niks doet.
Billen droog maken na verschonen en idd veel in de blote billen.
Tip van dat heilwol vind ik een goede, ga ik onthouden!
2 jaar geleden
Qua zalfjes geen tips maar even laten spelen/liggen in blote billen op een hydrofiele doek kan ook helpen zodat het aan de lucht kan drogen. Regelmatig verschonen zodat urine niet kan prikken op de open plekjes.
2 jaar geleden
Hier hielp in de blote billen ook goed. En ik smeer altijd met kokosolie. Mijn dochter had een paar weken geleden zelfs bloedende billetjes en dat verdween door de kokosolie.
2 jaar geleden
Bij onze dochter is inotyol ook echt een wondermiddel! Op een paar uur zie je echt al een wereld van verschil.
Andere zalfjes zoals bepanthen en sudocrème hebben bij haar nooit wat uitgedaan.
2 jaar geleden
Ik ben groot fan van zinkzalf. Gebruik zelf die van Neutral. Werkt binnen een dag. Niet alles is dan weg natuurlijk, maar je ziet verschil per luierwissel
2 jaar geleden
Billetjes spoelen met lauw water tijdens verschonen, insmeren met zinkzalf, Bepanthen of sudocrème en lekker met blote billetjes laten drogen. Probeer maizena te vermijden, daar kunnen juist schimmeltjes van ontstaan.
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Is die fijn ja? Het leek me zo dik en niet lekker smeren 🤔
Klopt, daarom raad ik de pot aan en niet de tube! Bij de pot mengt de olie beter. Misschien niet het aller fijnste spul maar hier de enige wat werkt.