4 Reacties
2 jaar geleden
Absoluut geen zorgen maken!
Elk kindje is anders! Mijn zoontje is bijna 7 maanden en brabbelt wel en rolt om maar kan bijv nog niet goed zelfstandig zitten terwijl mijn dochter met 6 maanden al zelfstandig zat!
Bij volgende check cb gewoon even vragen stellen dan vertellen hun je dat je je echt geen zorgen hoeft te maken! Als ze straks 1 jaar zijn doen ze allemaal hetzelfde maar tot die tijd allemaal op hun eigen tempo!
2 jaar geleden
Onze zoon brabbelt ook nog niet. Hij rolt ook nog niet. We zijn nu op een punt dat hij niet gelijk begint te huilen als hij op z'n buik ligt en z'n hoofd een beetje omhoog doet, maar tijgeren dat snap hij nog niet. Hij kan wel al aardig goed zitten, maar nog niet helemaal zelfstandig. Hij kon vanaf z'n geboorte al z'n hoofd zelf omhoog houden, zelfs de kraamzorg stond er van te kijken. Hij is morgen 6 maanden en 2 dagen na de uitgerekende datum geboren.
Zo zie je maar dat het echt bij elk kindje anders is. Sommige lopen al bij hun eerste verjaardag en andere pas later. Ik zelf heb bijvoorbeeld het kruipen helemaal overgeslagen. Maak je geen zorgen.
2 jaar geleden
Hoe gaat het nu met je zoontje? Is hij al druk bezig met (oefenen met) rollen en brabbelen?
Onze zoon is de afgelopen maand druk bezig geweest met het oefenen met rollen en geluiden ontdekken. Op een gegeven moment kon hij wel heel goed van z'n buik naar z'n rug rollen. Maar verder niets concreets. Sinds dit weekend is hij opeens helemaal aan het rollen en brabbelen. Zomaar opeens doet hij het allemaal!