19 Reacties

één jaar geleden

Dit idee kost wel geld, maar je zou kunnen kijken of er in de buurt Peutergym (of Monkey Moves) of Muziek op Schoot wordt gegeven. En dan de baby lekker mee in de draagzak?

één jaar geleden

Ik ga einde van de middag vaak al koken en dan "helpt" mijn zoontje. Op de leertoren wast hij de groente enzo. Ik laat hem ook gewoon veel zelf spelen. Hij heeft een keukentje en het verbaasd me hoeveel bestellingen ik kan plaatsen wat hij voor me moet koken voordat hij het zat is. Anders nog kleien ofzo? Gisteren was ik trouwens met hem buiten in plassen gaan lopen (vond hij schitterend) dus ga proberen met regen toch nu wat vaker naar buiten te gaan

één jaar geleden

Kinetisch zand voor binnen spelen, meehelpen met koken (we geven haar een kiddicutter voor haar verjaardag), stickers plakken of stempelen, hut bouwen met lakens, winkeltje spelen, boeken lezen, muziek maken en dansen, verkleden (de gekke meneer met een hoed en zonnebril bv). Een greep uit de indooractiviteiten thuis met onze dochter van bijna 2. Onze zoon (4mnd) vindt alles gezellig zolang hij erbij kan zijn.

één jaar geleden

Reactie op Mara21

Kinetisch zand voor binnen spelen, meehelpen met koken (we geven haar een k ...
Oh en in de wasbak met wat water kliederen

één jaar geleden

En wij hebben trouwens ook een hele leuke (kinder)bieb in de stad. Daar kan ik de peuter ook lekker laten spelen en ontdekken. Voordeel is dat het niet uitmaakt of ze herrie schoppen omdat het los zit van het volwassenengedeelte. Misschien is bij jullie ook zoiets? Of anders een oudercafe waar meer kinderen en ouders zijn?

één jaar geleden

Ik ben laatst met mijn zoontje moeder oom en Tante in een tuincentrum gaan ontbijten, was geweldig! Speelplek bij t restaurant maar ook vissen, konijnen en cavia's. Met kerst periode is t nog mooier

één jaar geleden

Reactie op KMHA

Ik ben laatst met mijn zoontje moeder oom en Tante in een tuincentrum gaan ...
Ja leuke! Sowieso vallen dierenwinkels hier goed in de smaak 😅. Of als je een autoliefhebber hebt kan je ook naar een auto of een motorzaak gaan.

één jaar geleden

Dank je wel voor jullie reacties, ik heb weer wat ideetjes! Inmiddels naar Brokken en zo geweest, daar hebben ze veel voor kinderen (speeltuin met Vlaamse reuzen). Ook in de plassen stampen was een hit! De bieb ga ik morgen uitproberen. 😊 Ik wil ook nog wat knutsel spullen gaan kopen. Kinetisch zand heb ik niet, kun ga even Googlen!

één jaar geleden

Oh ik vroeg me nog af, welke leertoren hebben jullie? Ik vind hem best duur!

één jaar geleden

Die van mij heeft de Ikea hack gehad tot hij die 3 maanden geleden heeft gesloopt. Hij heeft nu een gewoon Ikea krukje waar hij op kan staan.

één jaar geleden

Hier ook ikeahack. Alleen dan niet gesloopt haha. Die doet het hier supergoed

één jaar geleden

Reactie op Mara21

Hier ook ikeahack. Alleen dan niet gesloopt haha. Die doet het hier supergo ...
Ja de mijne sloopt alles. Is echt bizar. Hij dacht dat t zo'n fitnessapparaat was ofzo...

één jaar geleden

In de omgeving Amsterdam heb je Black Cat Theater, mega leuk voor kindjes!! En er opent binnenkort in de houthavens ook een nieuwe indoor play experience; Playhood 🥳

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

In de omgeving Amsterdam heb je Black Cat Theater, mega leuk voor kindjes!! ...
We waren vandaag nog bij Black Cat Theatre, echt heel leuk inderdaad! Muziekgebouw aan 't IJ heeft ook kindervoorstellingen.

één jaar geleden

Ik spreek zo vaak mogelijk af met vrienden die ook kinderen hebben. Lekker afleiding voor onze dochter en iemand om mee te spelen. Verder ga ik met slecht weer vaak naar: - Tuincentrum - Cafe met speelmogelijkheden - Bibliotheek - Dierentuin (we hebben abonnement en er zijn ook veel binnendingen) - Museum (we hebben museumkaart) - Indoor speeltuin - Wandelen in het bos als het niet te slecht weer is, en dan paddenstoelen zoeken, kastanjes verzamelen etc. Thuis is de laatste tijd in trek: - Kleien - Stempelen - Tekenen, verven - Fort bouwen en daarin boekjes lezen - Met de poppen spelen - Iets bouwen van duplo, blokken etc - Helpen met klusjes zoals de was doen, vaatwasser inruimen etc - Liedjes zingen/dansen Ik ben ook altijd op zoek naar inspiratie.

één jaar geleden

Reactie op Satori

We waren vandaag nog bij Black Cat Theatre, echt heel leuk inderdaad! Muzie ...
Wat toevallig, wij ook vanochtend om 9.30 haha!

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Wat toevallig, wij ook vanochtend om 9.30 haha!
Wij ook! Haha, heel toevallig. Kind (& wij) vond(en) het echt ontzettend leuk.

één jaar geleden

Ik weet niet waar je woont, maar de Intratuin in Zevenhuizen is helemaal in kerstsfeer en er staat een draaimolen in de winkel 😉

één jaar geleden

Reactie op manon52431

Ik weet niet waar je woont, maar de Intratuin in Zevenhuizen is helemaal in ...
Of de driesprong in Zoetermeer is ook altijd wel gezellig in deze tijd