11 Reacties
2 jaar geleden
Hee, hier hetzelfde... ze drinkt ze wel, maar vele malen minder ineens. Ze eet dan een boterham er bij zodat ze toch voldoende binnenkrijgt. Echter drinkt mijn dochter wel gewoon water. Ze drinkt uit een normale beker. Eerst uit mijn glas, dat vond ze geweldig en daarna uit haar eigen beker.
Denk omdat ze richting een jaar gaan dat ze uit zichzelf de flesvoedingen gaan afbouwen?
2 jaar geleden
Hier drinkt hij ze uiteindelijk ook wel op hoor maar met heel veel gejammer en stoppen tussendoor. 😞
Hier ook uit mijn glas, met de tandjes ertegen en vaak spelen. Ik blijf het wel steeds aanbieden maar groot waterballet. Maak me gewoon zorgen dat hij niet voldoende vocht zou binnen hebben omdat ik lees dat ze toch nog redelijk wat melkje zouden moeten drinken.
2 jaar geleden
Hier ook😅 Ik heb het idee dat hij vast voedsel en water gewoon veel interessanter vind. Uiteindelijk drinkt hij de fles meestal wel leeg maar soms duurt het even met meerdere pogingen
2 jaar geleden
Misschien grotere speen proberen? Dit was bij ons het probleem.
Ik geef ‘s ochtends haver/granen papje gemaakt met zijn melk omdat hij ‘s ochtends ook niet wil drinken. ‘S avonds ga ik in een rustige kamer zitten en dan drinkt hij het wel beter op. Nog altijd niet zoals hij vroeger de melk dronk
2 jaar geleden
Reactie op ldhondt
Hier drinkt hij ze uiteindelijk ook wel op hoor maar met heel veel gejammer ...
Ik stop met aanbieden als ze gaat jammeren/de fles wegslaan. Ga er geen strijd van maken als ze honger heeft hoor ik der wel weer haha. Vind t niet erg dat ze minder melk wegdrinkt, ze is er tegenover meer vaste voeding gaan eten en drinkt wel gewoon ene dag meer water dan de andere dag maar tot nu toe ruim voldoende plasluiers. Volg haar maar gewoon, ze heeft t altijd goed aangegeven en komt goed aan en groeit goed.. Geboorte 2.5kg en 47cm nu 8kg en 73cm. 🥰😊 niet te druk om maken!
2 jaar geleden
Ons zoontje is veel afgeleid en wil liever spelen, hij neemt ook vaker pauzes. Een prikkelarme omgeving helpt hier heel erg en vooral zodra hij loslaat, hem keer op keer weer aanleggen. Tijdens 1 voeding laat hij soms wel 10-20 x los. Vaak voel ik wel aan of hij nog moet drinken of niet, dus blijf het dan proberen/dwingen. Ik moet hem best vaak ook op een manier vasthouden zodat hij niet kan ontsnappen. Bij mij is het dus stug volhouden en ook zorgen dat hij met z'n handje kan spelen (vaak met mijn haar of borst 😇).
2 jaar geleden
hier ook! ik werd zelfs door de opvang gebeld erover
water wel
hij was vorige week heel beroerd 4x bed onder gekotst snachts dus ik dacht misschien daarom..
nou ik kijk het maar even aan en anders ga ik andere middelen zoeken om hem genoeg melk te laten verorberen zoals bananenmilkshakes ofzo 🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op Liess91
Ik weet niet of je zoontje al uit een 360 graden beker of tuit/ rietjesbeke ...
Hier drinkt hij ook nog niet vlot water. Jammer genoeg! Maar de 360 vind hij leuk maar snapt het nog niet. Een beker met rietje nog niet geprobeerd. Onze speen is wel al vergroot. Ik heb nu ook eens het pyjamapapje van Nestle gehaald om te proberen s avonds. S avonds gaat moeilijker dan s ochtends.
Wij geven de avondfles altijd in een donkere kamer met plafondlichtje.