22 Reacties
2 jaar geleden
Je vriend is gewoon een slaap hap alleen heb je daar nu niks aan :(
Wij hebben bijvoorbeeld geen opa’s en oma’s in buurt om mn dochter een nachtje weg te brengen om bij te komen maar ik heb zelf heel veel gehad aan de cursus Liefde van een moeder. Je kan ook beginnen met lezen van haar blogs en podcast. Ze kan er niet voor zorgen dat je kindje gaat doorslapen maar wel om rust te vinden in jezelf. Het heeft mij heel erg geholpen met wat ze verteld en geeft fijne tips voor jou en je kindje💕
2 jaar geleden
Herkenbaar ik heb me dochter laatst bij me moeder laten slapen zodat ik even kon bij tanken misschien is dat een idee
2 jaar geleden
Reactie op Izzy94
Lastig zeg, en lijkt me echt vermoeiend voor jou als er zoveel op jou neerk ...
In het begin voor nachtvoedingen, ze heeft een paar weekjes doorgeslapen maar dat was voor korte duur. Nu wordt ze vaak huilend wakker, zoekend naar ons, haar speen . Als je haar dan eruit haalt om te troosten gaat ze lachen, spelen en proberen uit je armen te wurmen . Vaak geef ik een klein flesje van 120+4 maar dan slaapt ze helaas vaak niet meer.
2 jaar geleden
Reactie op Debbyvrossum
Herkenbaar ik heb me dochter laatst bij me moeder laten slapen zodat ik eve ...
Ja dat doen we 1 x per maand aangezien onze ouders ook fulltime werken en wij niet elke week een slecht slapend kind bij iemand willen droppen.
2 jaar geleden
Reactie op Noelleanne95
In het begin voor nachtvoedingen, ze heeft een paar weekjes doorgeslapen ma ...
Onze zoon heeft dit ook wel eens. Maar bij hem wordt het dus erger als we er naar toe gaan. Dan gaat hij inderdaad spelen en wurmen en een flesje drinkt ie op en dan is ie wakker. (flesje met een kleinere speen )
Maar als we hem laten dan gaat ie kletsen en zichzelf in slaap spelen met z'n knuffels en speentjes (3 speentjes in bed) en dan valt hij na een uur ofzo meestal wel weer in slaap.
2 jaar geleden
Reactie op BBTV
Onze zoon heeft dit ook wel eens. Maar bij hem wordt het dus erger als we e ...
Ze ligt helaas nog bij ons op de kamer dus veel opties om niet te gaan zijn er niet … het galmt ook gigantisch 😅. In Januari eindelijk een groter huis met haar eigen slaapkamer….. maar voor nu is het echt overleven 😞
2 jaar geleden
Reactie op Noelleanne95
En hoe slaapt je dochter overdag?
Veel/weinig?
Is het mogelijk om overdag (op de dagen dat je vrij bent) of in de vroege avond als ze slaapt zelf een uurtje bij te tanken? Dit lost de nachten uiteraard niet op maar ik merk zelf dat nét dat extra halfuurtje of uurtje mij vaak genoeg energie geeft om de dag een beetje door te komen.
2 jaar geleden
Reactie op Izzy94
En hoe slaapt je dochter overdag?
Veel/weinig?
Is het mogelijk om overda ...
Twee dutjes van max 1,5 uur. Dus volgens mij prima. Ja probeer het wel maar het lukt niet altijd om er toch even bij te gaan liggen. Maar het is wel verstandig
2 jaar geleden
Toch echt met je partner sommige (al dan niet alle??) nachten afspreken om om de beurt op te staan. Hier zit natuurlijk een stuk vertrouwen in. Want hier thuis krijg ik ook vaak weerstand of gemopper maar ik leg dan altijd uit dat ik een uur geleden al eruit was en ik hem niet het bed uit zou forceren als dat niet zo was. Maarja, zodra het duidelijk wordt dat een van de twee partners daar misbruik van maakt dan is het geen oplossing meer.
Verder kan ik alleen maar zeggen: doorzetten tot nieuwe huis! Nu met z’n allen op een kamer wanneer ze dus niet makkelijk doorslaapt is zwaar. Heel veel succes!!
2 jaar geleden
Ik kreeg de tip ons huis te reinigen met witte salie, moet je de kleine wel even paar uurtjes ergens onderbrengen. Kleintjes zijn heel gevoelig voor aanwezigheid van hen die niet meer onder ons zijn. Kan zijn dat je kleintje daar last van heeft. Woensdag is mijn kleine naar de opvang terwijl ik nog vakantie heb, dan ga ik het bij mij thuis doen. Baat het niet schaat het ook niet. Google even welke manier voor jou het prettigst is.
2 jaar geleden
Reactie op Noelleanne95
Oh dit uit bed halen en lachen herken ik wel! Ik liet mijn dochter dan soms heel even huilen en dan een speentje er in dat ze net moe werd van huilen dat werkte af en toe wel. Of uit de kamer met haar lopen werkte ook wel dan legde ik haar soms gewoon zonder nog een fles weer terug in bed. Als het niet hielp bood ik haar eerst alleen water aan. Dit echt een aantal keren gedaan. En nu moet ik zeggen dat ze goed slaapt.
2 jaar geleden
Ik heb ook zo een verschrikkelijke slaper, al ruim 10 maanden elke nacht meerdere keren per nacht op. Bij ons is het krijsen en krijsen en krijsen, soms wel een uur lang. Ik doe de nachten ook merendeels alleen, eerst vanwege borstvoeding en nu eigenlijk nog omdat mijn man zijn wekker om 4:30 staat. Sporadisch slaapt hij wat langer door en hoef ik er maar 1x uit. Het is gigantisch zwaar. Ik werk dan 4 dagen en doe een opleiding en heb gister op werk ook aangegeven dat ik het niet meer trek. Ik neem nu tot hij 1 jaar is 1 dag in de week betaald ouderschapsverlof op. Die dagen gaan de Kids wel naar de opvang en deze dagen zijn echt even voor mij om op te laden, zo kan ik een leuke moeder en partner blijven. Misschien is dat voor jou ook een tijdelijke oplossing om even wat bij te komen.
Verder hoop ik dat je dochter in het nieuwe huis met een eigen kamer beter gaat slapen. Bij mijn zus met haar slechte slaper was dit wel het geval. Ze werden continu van elkaar wakker.
2 jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Ik heb ook zo een verschrikkelijke slaper, al ruim 10 maanden elke nacht me ...
Het is echt idd heel heftig om naast zo’n baby nog te werken en laat staan een studie ! Respect voor je mama. Ik werk zelf 32 uur in de zorg en m’n vriend 40 maar kantoor. Ik hoop echt dat het nieuwe huis bij gaat dragen voor het slechte slapen. Moet eerlijk zeggen dat wij beide ook veel draaien enzo in ons slaap.
2 jaar geleden
Reactie op Eems88
Wij hadden ook zo'n slechte slaper. Nu gelukkig niet meer. We hebben eenmal ...
Wat fijn om te horen. Ik wil gewoon wat handvaten hebben
2 jaar geleden
Herkenbaar 🙋🏻♀️ wij hebben een huilbaby van bijna een jaar oud. En ze slaapt nu eindelijk sinds een nacht of 4 de nachten door 🥳
Wij hadden een weekendje weg geboekt vorig weekend in een wildvreemde omgeving en totaal anders voor haar namelijk een glamping tent, en nu lijkt ze te snappen dat het thuis nog niet zo gek is 😅
En overdag eet ze nu ook een stuk beter, namelijk 08.00 uur borstvoeding plus een boterhammetje
10.00 uur 2 stuks fruit en daarna slaapje meestal max 2 uurtjes
12.00 uur 2 boterhammetjes
15.00 uur 2 stuks fruit en daarna slaapje meestal max 2 uurtjes
17.30 uur avondeten met de pot mee
19.30 uur borstvoeding en daarna klaarmaken voor de nacht.
Ook hebben wij altijd een slaapritueel, precies dezelfde volgorde qua verzorging, liedjes zingen en dan naar bed. Dit helpt wel heb ik het idee.
Ook laat ik haar graag actief spelen ontdekken, soms stoeien met papa/mama. Lekker uitputten 😉
Slaapt ze in haar eigen bedje op jullie slaapkamer of tussen jullie in?
2 jaar geleden
Reactie op Mom-To-Be
Herkenbaar 🙋🏻♀️ wij hebben een huilbaby van bijna een jaar oud. En ze sl ...
Dat is ook vrij heftig zeg! Fijn dat ze nu lekker door slaapt. Ze slaapt wel in haar eigen bedje.