16 Reacties
2 jaar geleden
Hé wat heftig zeg ❤️. Ik herken het deels. Onze zoon zijn nachten zijn nog heel wisselend. De ene keer komt tie 1x voor een voeding tussen 19;00 en 07;00, de andere keer slaapt tie door(zelden) en soms zijn we de hele nacht in de weer. Als hij slechte nachten heb zit ik ook geregeld huilend op de bank of bed. Bij mij is dit vooral slaap tekort en had ik voor de zwangerschap aan ook al 😅. Ik vraag dan mijn man om wat over te nemen wat ik erg lastig vind want dan moet ik hem er speciaal voor wakker maken maar ik doe het tegenwoordig wel🤭.
Onze zoon laten we wel zelf in slaap vallen al duurt dit soms wat langer. Jengelen mag van ons huilen niet dus als hij overstuur raakt gaan we wel heen troosten hem tot hij helemaal rustig is en dan gaan we weer weg. Soms lukt het hem een keer niet en dan hou ik hem in mijn armen tot hij slaapt.
Wij hebben een “huilbaby” gehad de eerste paar maanden door een opbouw van te veel stress hormoon door een operatie. Als tip van het zh kregen we om hem vast te pakken in 1 houding en hem zo ook te blijven vast pakken. Dan ergens gaan zitten en hem alleen stevig vast houden. Hierdoor hebben ze wel de geborgenheid van je maar vallen ze niet door het wiegen in slaap (anders kunnen ze na korte tijd wakker worden en denken hè zo viel ik niet in slaap😂). En hun zeiden inderdaad als die weer rustig is opnieuw in bed en weer proberen. Een mislukking is niet erg als je het de volgende ronde maar weer probeert. Misschien heb je er nog wat aan..
Verder wil je dus met dit hele verhaal laten weten dat je zeker niet de enige bent en dat het af en toe ook allemaal hartstikke pittig is met die kleintjes ❤️
2 jaar geleden
Zo herkenbaar je verhaal. Hier ook sinds sprong 4 zijn er meer nachten dat ik er zeker 8 keer uit mag dan nachten dat ik er 4 of minder keer uit mag. Probleem hier is zodra ik hem oppak valt hij al in mijn armen terug inslaap. Meneer laat zich alleen niet in bed troosten of terugleggen. Wat voor ons werkt is na 30 min proberen tussen ons in leggen. Langer dan 30 min lukt mij nog niet omdat ik dan in de voedingsstoel in slaap val. Mijn partner wil wel helpen, maar de kleine wil snachts alleen mama 😮💨. Mogelijk doordat papa de eerste 4/5 maanden er snachts niet uit wilde/kon door chronische oververmoeidheid. Met dank aan Ben gaan we tegenwoordig eerder naar bed, wat enorm helpt.
Mocht iemand de gouden tip hebben hoor ik die ook graag. Want dit breekt ook ons op.
2 jaar geleden
Kan me goed voorstellen dat het je op breekt! Onze kleine man wordt ook nog 2 keer in de nacht wakker. Wij hebben nu een keer of twee mijn moeder de nacht over laten nemen, om even goed bij te slapen. Dan sliep ik ook gewoon bij mijn moeder op het logeerbed, want ik kon hem toch niet helemaal alleen laten. 😂
Is er niemand in je omgeving die het misschien even, al is het voor een nachtje, de verzorging over kan pakken? Na een nachtje fatsoenlijk slapen voel je jezelf stukken beter!
Heel veel sterkte! ❤️
2 jaar geleden
Reactie op Colin96
Kan me goed voorstellen dat het je op breekt! Onze kleine man wordt ook nog ...
Ja ik merk aan mezelf gewoon dat ik de kracht niet heb op met mijn zoontje te spelen etc. Me lichaam lijkt wel gewoon op en ik sta ook echt elke ochtend op met barstende hoofdpijn, net zoals vandaag helaas.
Mijn moeder woont iets verder weg van mij en ik weet dat zij het met liefde zou doen maar ik voel zo schuldig dan. Zij werkt namelijk wel gewoon (avond pas) en ik ga er echt minimaal 5 keer uit. Maar misschien dat ik het toch echt een keer moet vragen inderdaad..
2 jaar geleden
Reactie op mommyx1509
Ja ik merk aan mezelf gewoon dat ik de kracht niet heb op met mijn zoontje ...
Daar moet je jezelf echt niet schuldig om voelen, al snap ik je echt heel goed! De eerste keer voelde ik dat ook, naast een soort van schaamte. Mijn moeder heeft toen aangegeven dat als ze het niet kon, ze het ook echt niet zou doen en dat ze het juist heerlijk vond om hem een nachtje te hebben! Dat zal bij jouw moeder ook vast zo zijn, aangezien je aangeeft dat ze het met alle liefde zou doen. Je kan altijd aangeven dat je ook blijft slapen wellicht, zodat als zij even de kracht niet heeft, je er alsnog uit kan. 😁
Je doet het super mama! Soms heb je gewoon wat hulp nodig en voel je niet slecht om daar om te vragen! ❤️
2 jaar geleden
Reactie op Colin96
Daar moet je jezelf echt niet schuldig om voelen, al snap ik je echt heel g ...
Super lief dankjewel! 🥺❤️
2 jaar geleden
Reactie op MickyML
Wat ontzettend pittig!! Zou het helpen om samen te gaan slapen? Dat heeft h ...
Toevallig was het vannacht om 05:00 weer alleen maar huilen dus toen heb ik hem inderdaad maar bij me genomen, maar ik ben dan zo bang dat hij daar heel erg aan gaat wennen en helemaal niet meer in zijn eigen bedje wilt.
2 jaar geleden
Reactie op mommyx1509
Toevallig was het vannacht om 05:00 weer alleen maar huilen dus toen heb ik ...
Ik denk dat dat wel meevalt. Op dit moment heeft hij blijkbaar die nabijheid nodig om in slaap te kunnen vallen en blijven. En zoals alles met baby’s is dat denk ik ook een fase. Mijn zoontje slaapt de ene nacht bijna alles in zijn eigen bedje en vannacht heb ik hem vanaf 1 uur al bij me gehad.
Ik denk dat het vooral belangrijk is om te doen wat ervoor zorgt dat jij en je zoontje de meeste slaap kunnen krijgen en dat jij ook weer een beetje bij kunt komen.
Hij zal vanzelf aangeven wanneer hij er weer klaar voor is om in zijn eigen bedje te liggen.
Wist je trouwens dat zelfstandigheid voorkomt uit eerst heel veel nabijheid gehad te hebben? Kindjes hoeven niet te leren om zelfstandig te zijn maar dit groeit vanzelf vanuit de veilige omgeving van mama ❤️.
2 jaar geleden
O lieve mama ik weet precies hoe je je voelt en leef enorm met je mee. Het wordt beter, echt waar. Ook al voelt het nu niet zo. Leg de lat niet te hoog voor jezelf en weet dat je niet alleen bent 💖
2 jaar geleden
Reactie op EllaBabyNr1
O lieve mama ik weet precies hoe je je voelt en leef enorm met je mee. Het ...
Ik hoop het want het is af en toe echt slopend 😢❤️
2 jaar geleden
Reactie op MickyML
Ik denk dat dat wel meevalt. Op dit moment heeft hij blijkbaar die nabijhei ...
Dat wist ik helemaal niet wauw 😍
2 jaar geleden
Hoihoi! Wat vervelend zeg, ik kan me voorstellen dat je je verdrietig voelt, vooral omdat je zo moe bent.
Hoe slaapt je zoontje overdag? Mijn zoontje, ook 7,5 maand.. slaapt snachts goed, mits hij overdag aan voldoende slaap komt, nu nog zo’n 3 uur.. als hij overdag slechte dutjes doet, zijn bij ons de nachten automatisch slecht, vaak wakker worden en vooral in de ochtend erg vroeg wakker..
Misschien dat je daar nog iets mee kan? :)
2 jaar geleden
Wat een nare situatie. Je geeft al aan dat je het alleen doet. Onwijs knap! Misschien kan je eens informeren naar een "nanny". Dat is een mw die met je mee kijkt naar hoe de dingen gaan op een dag en zij kan je misschien ondersteunen en samen met jou kijken naar verbetering/verandering. Bij ons kan je zo iemand vanuit de gemeente toegewezen krijgen. Het consultatiebureau weet er misschien meer van. Ze hebben vaak ook sterk ouderschap waardoor je wat vaker iemand met je mee kijkt vanuit het consultatiebureau. En als je deze hulp krijgt betekend niet dat je iets fout doet! Je kiest het beste voor je kindje! Met of zonder hulp. Sterkte 😘
2 jaar geleden
Vriendin van mij heeft dit ook gehad. die heeft een telefonisch consult gehad met slaaptipsvoorbabys en nu komt hun dochter nog maar 1x IPV 8 a 9 Keer per nacht!
Wij volgen ook n beetje hun schema's met dutjes overdag voor n betere nachtrust 🥰