12 Reacties

2 jaar geleden

Och wat naar voor je! Misschien helpt het als je hulp van iemand inroept? Een oppas, een nachtje uit logeren. Even zelf een nachtje weg? Dan kan je een beetje bijkomen en trek je het weer wat beter. Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op Albertine_

Och wat naar voor je! Misschien helpt het als je hulp van iemand inroept? E ...
Ik zie hem heel erg als een “last” omdat hij dus zo anders is tijdens zijn sprongen en dan durf ik niet mensen nog te vragen op hem te passen 🥺

2 jaar geleden

Ik wil niet te snel conclusies trekken maar denk dat je het beste hulp kan gaan zoeken, je moet echt geestelijke aan je rust komen. Loop hier aub niet te lang mee

2 jaar geleden

Wat vervelend! Mama zijn is ook heel zwaar, maar vergeet niet dat jij ook maar één mens bent. Blijft niet rond lopen met dat gevoel, bespreek het is met de huisarts of het consultatiebureau. Durf te vraag in je omgeving of er iemand is die een nachtje het wil overnemen van je. Een ander zou graag voor jouw doen en ziet niet als last. Ik zou al zo voor je willen doen en ik ken je niet eens 😅. Of neem is een nachtnanny. Zodat jij lekker kan slapen. Of zoek oppas overdag en ga zelf slapen. Mijn zoon kwam ook drie keer per nacht voor een voeding, toen wij gestopt zijn met borstvoeding en overging naar de fles zijn we de flesje gaan afbouwen door steeds minder poeder en dan minder poeder en minder water toen en daarna stopt we weer met een flesje dit tot alle nachtvoedingen er af waren. Sinds toen komt hij echt minder vaak snachts. Denk aan jezelf! Weet dat zeker beter wordt!

2 jaar geleden

Wat vervelend. Oververmoeid kan Veel met je doen! Hier slaapt ze ook niet door. Ik geef bv en we slapen samen, geeft me ook wel meer rust, ik slaap meteen verder als ze wil drinken. Ik zou hulp vragen. Kan hij misschien een nachtje/weekendje ergens slapen zodat je wat bij kan komen?

2 jaar geleden

Ik herken dit van de sprongen zelf. Omdat onze dochter dan echt een draak is en in de nacht zo maar dan ook zo vaak wakker is, tussen ons in slaapt soms of gewoon hele nachten aan t feesten is... Ik kan niet goed tegen weinig slaap en daardoor ook prikkelbaar en op t werk is dat dan ook goed te merken. Ook mijn man moet het regelmatig ontgelden waardoor hij dan ook wel is t hazenpad kiest en weg is naast z'n werk en de brandweer. En achteraf begrijp ik m wel. Wij hebben nu afgesproken dat ik tijdens de sprong als ik merk dat t fout gaat dat hij er dan voor zorgt dat ik de nacht door kan slapen en overdag meer tijd voor mezelf heb en dan het beter aan kan. Dat hebben we de laatste sprong voor t eerst gedaan en dat hielp mij heel erg. Wanneer Maud aankomende sprong gaat beginnen kan ik hopelijk wat beter inschatten hoe t gaat zijn, we gaan namelijk als Maud 1 dag 1 is bijna 3 weken op vakantie 🙈 dus dan wordt het wel iets lastiger om de nacht door te kunnen slapen tenzij t in CenterParcs is dan hebben we een 8 persoons huis voor met z'n 3e en de kat haha. Maar ff zelf gaan zwemmen dat mijn man lekker met haar gaat wandelen of naar de kinderboerderij is ook een goeie afleiding haha Vraag hulp hoe moeilijk t ook is van partner/familie/vrienden. Hoe vaak je t advies ook gaat krijgen en denkt ik kan het alleen allemaal wel is vaak dat je jezelf te groot wil houden. Ik ben ook z'n moeder die vind dat ze t allemaal zelf en alleen met partner moet kunnen maar ik ben daar hardleers achter gekomen helaas.

2 jaar geleden

Schakel alsjeblieft hulp in van een slaapcoach. Eventueel via gemeente als het financieel lastig is. Het kan zoveel mooier en fijner zijn!

2 jaar geleden

Ik zie hem heel erg als een “last” omdat hij dus zo anders is tijdens zijn ...
Ook wel herkenbaar hoor.. Hoe slechter ik slaap hoe prikkelbaarder ik word. Het gaat met pieken en dalen. De dalen zijn wel veel heftiger dan ik had voorzien. Ik vind onze baby ook nog niet oppasproof. Tenzij de oppas de halve avond naast haar op het vloerbed wil gaan liggen.. En daarna nog een keer of twee naar boven mag voor uitgebreid troosten :-p. Ze gaat ook nog niet naar de opvang. We durven haar alleen bij oma te laten logeren, want die komt elke week een dag oppassen. Die weet waar ze aan begint 😳. Dat hebben we nu twee keer gedaan. Maaarrr, wij hebben wel elke week een paar uurtjes oppas in haar wakkertijd. Onze oppas komt dan met haar spelen terwijl we gewoon thuis zijn. Zo komen we even toe aan onszelf. Ik vind het heel fijn.

2 jaar geleden

Wanneer je in de buurt van den-bosch woont, mag je me een bericht sturen … zoals de meeste zeggen; zoek aub hulp, het is geen last om iemand anders even te laten oppassen. Hij voelt het ook aan wanneer jij niet lekker in je vel zit

2 jaar geleden

Wat ontzettend vervelend voor je! Ik herken je verhaal enorm. Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn zoontje tot 8 maanden.. sliep slecht, veel huilen. Ik begreep echt niet wat mensen leuk vinden aan het ouderschap… wij hebben hulp gezocht bij een slaapcoach en dat was de oplossing! Mijn zoontje heeft in 2 weken goed leren slapen ( het is een aangeleerde vaardigheid, schijnt, wisten wij niet 🙈) en nu wordt hij 15 september 1 jaar. Het is een heel ander kind sinds hij goed slaapt. Hij is vrolijk, lacht en speelt veel en natuurlijk ook nog weleens huilerig, maar weet nu dat het een fase is die overgaat. Ik adviseer je echt om hulp te zoeken, je hoeft het niet alleen te doen. Gun iedereen een goede slaper! Liefs!

2 jaar geleden

Ja ik herken dit enorm, en nu mijn dochter ouder word merk je echt dat ze een eigen wil krijgen. Alles is heel vermoeiend. Net als slapen in de 11 maanden dat ze is kan ik denk ik op 1 handtellen hoeveel nachten ze echt heeft doorgeslapen. Ik denk dat je er goed aan doet om af echt en toe echt even iets voor jezelf te doen. Ik kan me ook wel voorstellen dat je je kind liever niet naar een ander brengt voor de nacht (althans dat heb ik zelf) Maar voor overdag kan het fijn zijn om iets voor jezelf te doen waar je een beetje energie van krijgt. Ik merk dat mijn dochter door tanden die doorkomen ook slechter slaapt. Voor het slapen een zetpil werkt hier wel erg goed! Dan is ze wel vroeg wakker maar snachts slaapt ze beter.

2 jaar geleden

Misschien kan liefdevaneenmoeder volgen op insta! Wij slapen lekker samen. 🥰 Ik neem mijn gsm en oortjes mee en luister naar een podcast terwijl hij in slaap valt. Veel succes nog. Praat met iemand uit je omgeving. Je moet hier niet mee blijven rondlopen! 😘