35 Reacties
2 jaar geleden
Ik mis denk ik haar avondeten. Dus echt een warme maaltijd met bijvoorbeeld pasta of aardappel met groente. Misschien zou dat kunnen schelen?
2 jaar geleden
Reactie op Jeanine-25
Ik mis denk ik haar avondeten. Dus echt een warme maaltijd met bijvoorbeeld ...
Ja ze is echt net begonnen met stukken eten het was altijd gepureerd (ze weigerde stukken) maar dat kan ik inderdaad wel proberen, een wat grotere maaltijd!
2 jaar geleden
Ik zou idd ook avondeten geven. Dat vult beter als yoghurt. Dat verteerd ook langzamer waardoor ze waarschijnlijk langer vol zit gedurende de nacht.
Verder misschien heeft ze melk nodig heeft om weer in slaap te vallen? Valt ze zelfstandig in slaap? Heeft ze echt honger? Helpt een speentje? Als je haar gewoon even knuffelt en weer weg legt?
Zou in ieder geval kleine flesjes geven telkens afbouwen. Cold turkey wegnemen ging bij ons niet. Of water aanbieden ipv melk maar ons zoontje werd dan boos en ging alleen maar harder huilen.
Door het af te bouwen slaapt ons zoontje nu van 7 tot 7 met soms een keer wakker voor een speen. Heeft ons ook bloed, zweet en tranen gekost dus je bent niet alleen!
2 jaar geleden
Reactie op Mi93
Ik zou idd ook avondeten geven. Dat vult beter als yoghurt. Dat verteerd oo ...
Nee niks helpt je krijgt haar echt pas weer stil met een flesje en dit drinkt ze dan ook echt op. Ik heb ook geprobeerd om col turkey te stoppen maar dat was niet te doen. Hoe heb je het afbouwen aangepakt?
2 jaar geleden
Reactie op Ekeid
Misschien nog nutrilon forte geven? Dat is wat hoger in eiwitten? En van la ...
Maakt het uit welke pap?
2 jaar geleden
Eigenlijk wordt er vanaf 15.00 u smiddags niet meer echt een maaltijd gegeten als ik het zo lees maar wat hapjes tussendoor.
Ik zou ook eigenlijk gewoon haar de maaltijden geven wanneer jij ook zou eten.
Boterham 08.00/08.30
Fruit 10.00
12.00 boterham
15.00 fruit/yogurt/cracker etc
17.00/18.00 warme maaltijd (gepureerd wat je altijd deed met wat grover er tussendoor)
En fles kan je nog even blijven geven. Er wordt gezegd 300ml aan zuivel per dag (melk/yoghurt)
2 jaar geleden
Mijn zoontje eet echt de hele dag door.. ook al denk ik steeds, jeetje dat past er toch niet meer in?!?
Toch wel.. ;) het zal een fase zijn. Ze zijn nu wel veel in beweging natuurlijk dus meer honger kan echt wel..
2 jaar geleden
Ik mis haar avond eten?
Groente, aardappel/pasta + vlees/vis (mag ze zeker al 200/250 gram van hebben).
Hoelang heb je col turkey geprobeerd met fles s nachts? Als ze overdag genoeg voeding binnen krijg hebben ze s nachts echt geen voeding meer nodig. Het is puur gewenning.
Probeer misschien eens;
- Opstaan met boterham en bekertje melk
- 10:00 uur fruit z’n 150 gram + water
- 12:00 uur 2 boterhammen en bekertje melk
- 15:30 uur tussendoortje met water
- 17:30 avondmaal 200/250 gram + yoghurt 100 gram + water
Eventueel nog flesje voor het slapen.
Dit zou voldoende moeten zijn.
2 jaar geleden
Oke echt haar avondeten wat aanpassen dus, ga ik doen!!!
Mogen ze trouwens al kookroom, pesto etc? (First time mom sorry)
2 jaar geleden
Oke echt haar avondeten wat aanpassen dus, ga ik doen!!!
Mogen ze trouwens ...
Je dreumes of peuter mag vrijwel alles eten wat jij ook eet, maar er zijn een paar producten die je beter nog niet kunt geven: Rauwe vis en rauw vlees, of producten met rauwe melk of ei. Kaas gemaakt van rauwe melk en gewone kaas word ook nog afgeraden.
2 jaar geleden
Ik geef savonds 4 eetlepels aardappel/pasta/rijst/couscous en 4 eetlepels groente en 1,5 eetlepel kip/vis/ei. Ze mogen geloof ik wel aardig met de pot mee-eten, ik zou alleen wel opletten met zout :)
2 jaar geleden
Nee niks helpt je krijgt haar echt pas weer stil met een flesje en dit drin ...
Bij ons kwam ons zoontje standaard elke nacht om 4 uur heel erg lang. We gaven heel lang idd ook een flesje eerst 180 toen tijdje 150. Na tijdje 120 van gemaakt. Op gegeven moment 90. En na tijdje 90 water met 2 schepjes. Daarna paar keer water.
We hebben hem telkens als die wakker werd wel uit bed gehaald en getroost en water aangeboden.
Daarna wel huilen maar wiegen en speentje en weer proberen weg te leggen. Bij huilen weer opnieuw net zo lang tot die sliep. We hebben dit wel gedaan toen we beiden vrij waren zodat we elkaar konden afwisselen. We dachten dat het heel heftig zou zijn en maakten ons klaar voor een pittige nacht. Maar uiteindelijk viel het mee en na paar keer erheen troosten, speentje geven en in slaap wiegen en weer terug leggen ging die slapen. Na twee nachten een paar keer erheen troosten was het over en sliep die door tot 6 uur. Waarna en we hem weer probeerde in slaap te krijgen tot 7 uur. Lukte niet altijd hoor.
Nu moeten we hem alleen soms 1 keer een speen geven maar niet eens elke nacht.
Hij wordt nu standaard kwart voor 7 wakker elke ochtend. Vindt het echt knap. Hoe laat die ook naar bed gaat altijd kwart voor 7.
Ons zoontje dronk ook altijd alles wat die aangeboden kreeg maar was het echt niet nodig. Hij houdt erg van melk en eten en drinken.
2 jaar geleden
Reactie op nicci-nicolle
Krijgt ze geen avond eten? Aardappels, groente, vlees etc?
Ik merk dus sinds ze niet meer gepureerd krijgt dat ze haar groente ook veel moeilijker eet, echt bijna niet. Ze probeert dan echt te klimmen uit der stoel dus ik ben een klein beetje zoekende hoe ik dat het beste aan kan bieden zonder te pureren.
En vlees etc wil ik nog wel even mee wachten maar dat is natuurlijk ook een keuze die ieder voor zich maakt!
2 jaar geleden
Reactie op Mi93
Bij ons kwam ons zoontje standaard elke nacht om 4 uur heel erg lang. We ga ...
Oh wauw wat fijn dat het voor jullie heeft gewerkt! Ik ga het ook echt op deze manier proberen in de hoop dat zij ook van der flesjes afkomt haha
2 jaar geleden
Oh wauw wat fijn dat het voor jullie heeft gewerkt! Ik ga het ook echt op d ...
Dat hoop ik ook! Wij zijn niet van het laten huilen dus troosten hem wel altijd ook al moest het drie keer achter elkaar. Wij vinden het belangrijk dat die voelt en weet dat we er altijd voor hem zijn.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Ben geen expert maar dit werkte voor ons en ons zoontje.
Wij hebben hier wel echt een maand over gedaan over het afbouwen hoor. Sommigen bouwen elke 2 nachten de fles weer af wij hebben het langzaam gedaan.