35 Reacties
2 jaar geleden
Ik merk dus sinds ze niet meer gepureerd krijgt dat ze haar groente ook vee ...
Ik zou daarin je kindje proberen te volgen. Misschien kun je het prakken zodat het iets minder grof is? En dan kijken hoeveel geprakt nodig is voor haar? Of toch nog pureren en groente wat minder hard is (zoals bloemkool) proberen in kleine stukjes te geven? Ik zou gaan voor wat werkt en vanuit daar langzaam toewerken naar wat je graag wilt.
Kan ze voor haar doen ook genoeg 'zeld doen/helpen' met eten? Lepel vasthouden/ pakken, zelf scheppen of stukjes pakken? Bij mijn zoontje helpt het heel erg als hij het 'zelf' kan doen, anders weigert hij soms echt.
2 jaar geleden
Reactie op Jeanine-25
Ik mis denk ik haar avondeten. Dus echt een warme maaltijd met bijvoorbeeld ...
Trouwens.. mijn zoontje eet wel goed, maar slaapt ook zeker nog niet door hoor
2 jaar geleden
Reactie op Mi93
Bij ons kwam ons zoontje standaard elke nacht om 4 uur heel erg lang. We ga ...
Dit heeft bij ons ook goed gewerkt. Eerst snachts wel een flesje dat afbouwen tot water. En dan gewoon alleen troosten en opnieuw in bed leggen. Ze word soms nog wakker maar niet voor een fles een speentje er in of even wachten tot ze vanzelf weer slaapt. Ik zou het zeker proberen.
En inderdaad het avond eten dan probeer je het gewoon toch iets glad te maken. En langzaam stukjes. Yoghurt er na en een kleinere fles om 19.00.
2 jaar geleden
Ik zou dan gewoon nog even blijven pureren.
Avond eten hebben ze nu echt wel nodig.
En dan af en toe stukjes beginnen te geven.
Hier probeerde ik het een keer en toen wilde ze het ook niet eten.
Weer even gepureerd en een week later ofzo weer geprobeerd.
En toen at ze het zonder problemen.
2 jaar geleden
Je hoeft niet persé vlees te geven, vis of vega kan ook. Daarbij at mijn zoon vers niet, wel potjes! Dus eerst potjes gegaan met af en toe wat proeven en eten van ons. Nu eet hij alles. Ze hebben echt warm eten nodig. Ik probeer altijd naar onszelf te kijken ; kan ik de nacht door komen op een schaaltje yoghurt?( ik snap de combi met vermicelli niet trouwens?? )
2 jaar geleden
Reactie op Zij1989
Je hoeft niet persé vlees te geven, vis of vega kan ook. Daarbij at mijn zo ...
Hahahahaa ja klopt beetje een gekke mix. Ik had een soepje gemaakt en daar zat vermicelli in maar dat wou ze niet dus toen heb ik enkel de vermicelli gemixt met yoghurt. Klinkt gek maar goed het viel blijkbaar wel in de smaak aangezien ze het op heeft.
Het is ook niet zo dat ik haar elke dag een bakje yoghurt geef, ze krijg ook wel warm eten maar dat weigert ze vaak.
2 jaar geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Wat zei het consultatiebureau? ☺️
Dat het normaal is dat sommige baby’s nog voor nachtvoeding komen. Heeft precies hetzelfde aangeraden dat ik lekker geprakt avond eten kan geven zolang ze het maar eet. Flesjes langzamerhand afbouwen in de nacht omdat ze dus op zich genoeg voeding overdag krijgt dus het eigenlijk niet nodig is maar het gewoon gewenning is geworden!!
(En omdat ze nu in een sprong zit geen melk aanbieden als ze in de nacht ineens wakker wordt en moeilijk in slaap komt op een ander tijdstip dan normaal)
2 jaar geleden
Dat het normaal is dat sommige baby’s nog voor nachtvoeding komen. Heeft pr ...
Ik deed met eten bijv. Als ik spagethi of macaroni maak het vlees en de groente en tomatensaus wel glad maken dus als een sausje en dan de pasta wel heel laten. Dat ging opzich best goed. Zo heb je toch langzaam wat stukjes. Rijst vond ze op het begin wat minder maar bijv macaroni is al wat zachter natuurlijk. Misschien kun je dat eens proberen.
2 jaar geleden
Hier wil ze het ook vaak niet in de stoel😅 als ik haar dan op de grond zet, staat ze recht en opent ze ineens haar mond🙈. Hier is het meer protest dat ze wil ontdekken en eten tegelijkertijd en niet wil stilzitten
2 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Hier wil ze het ook vaak niet in de stoel😅 als ik haar dan op de grond zet ...
Mijn moeder (ma van 5 en oma van 2) zegt dat dit onderdeel is van de ontdekkingsfase en het gaat vanzelf weer over. Proberen in de stoel en als het niet gaat dan eruit en af en toe een hapje aanbieden. Hier komt hij het inmiddels zelfs ook halen tijdens het spelen. En zit hij weer steeds langer in zijn stoel