29 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben van mening dat je juist gehandeld hebt. Of t nou huidhonger is of honger. Je kindje heeft je nodig op zo’n moment.

2 jaar geleden

Niet laten huilen hoor! En gewoon je gevoel volgen. Denk dat een kindje veel meer heeft aan jou manier van handelen dan van stress in slaap vallen en verdrietig zijn.

2 jaar geleden

Neejoh! Goed gehandeld. Je kindje huilt met een reden. Fijn dat jij er bent om hem gerust te stellen

2 jaar geleden

Ik vind dat je zeker juist gehandeld hebt. Het gecontroleerd laten huilen is een zeer achterhaalde methode die helaas nog regelmatig geadviseerd wordt door zelfs het CB. Er zijn zat onderzoeken die laten zien dat deze methode schadelijk is voor een kindje. Hij huilt niet zomaar, hij roept om je hulp met welke reden dan ook. Laat je hem huilen, dan leert hij gewoon dat hij niet op mama of papa hoeft te rekenen. Uiteindelijk zullen ook deze kindjes stil worden ja, maar van binnen hoopt de stress zich in het lijfje op en het kindje geeft het als het ware op dat iemand hem komt helpen. Waarom zou ik huilen als er toch niemand komt? Ik ben alleen en kan op niemand rekenen.

2 jaar geleden

Nee hoor juist gehandeld naar mijn mening! Mijn kindjes krijgen ook gewoon een knuffeltje en worden getroost als ze huilen tot ze weer rustig zijn en gewoon rustig in slaap vallen! En als mijn man dat niet zou doen zou ik hem meteen aanspreken dat ik dat nooit meer wil hebben!

2 jaar geleden

Niet in slaap laten huilen, vind ik ook zielig. Zou wel proberen er met je vriend nog eens over te praten, zodat jullie meer op 1 lijn komen. Nu kan het voor hem ook voelen dat hij het niet goed doet en daardoor krijgt hij natuurlijk frustratie. Waardoor de opmerking van het sinistere lachen (wat natuurlijk niet zo is, baby's kunnen niet manipuleren). Als je samen op 1 lijn komt zal jet voor jullie alle3 makkelijker zijn ♡ Misschien een wetenschappelijk artikel of iets laten lezen aan je vriend dat gaat over het niet laten huilen? Waardoor gaat hij overstag denk je?

2 jaar geleden

Het gaat erom dat jullie er samen op een manier uitkomen die voor jullie beiden fijn is. Ik wil zelf altijd de controle hebben over veel rondom mijn zoontje maar soms is de aanpak van mijn vriend ook even een eye-opener dat we in iets ' vast ' zitten wat ik zo nodig wil. Dus praat erover met hem. Jouw manier is prima maar kan me voorstellen dat je vriend het even lastig vond. Wel vind ik het dubbel om er vanuit te gaan dat je kindjes met hechtingsstoornissen krijgt als je ze laat huilen. Ik werk in de gehandicaptenzorg/ggz en dan hadden er heel veel meer mensen problemen moeten hebben met di🤔e generatie ' huilen is goed voor de longen / je moet ze niet zo verwennen ' boven ons 😁

2 jaar geleden

Reactie op wave

Niet in slaap laten huilen, vind ik ook zielig. Zou wel proberen er met je ...
Ik moet toegeven dat lachje van Ben als je hem oppakt doet je echt anders denken 😅. Maar inderdaad een baby huilt omdat er iets is. En dan kan hij er nog zo lief boven blijven hangen en bij blijven zitten, het huilen stopt er op dat moment niet mee, dus is er iets anders aan de hand. Ben huilt anders nooit. Snap best dat het voor hem frustrerend is, hij mist alleen hoe mijn nachten er soms uit zien en moppert dan dat die kleine weer eens tussenin ligt. Hèhè ik kies voor veiligheid ipv andere opties. Als ik in slaap dreig te vallen voordat ik die kleine veilig neer kan leggen dan gaat die mee in het grote bed. Mijn nachtrust is heilig. En nu dus flink naar de klote want voel me er echt even emotioneel door. Niet zozeer door mijn vriend zijn keuze, die doet het met de beste bedoelingen. Maar door dat ons mannetje zich liever niet door papa laat wegleggen. Logisch want mama pakt hem steeds terug op tot het goed is.

2 jaar geleden

Eindstand van de avond. Baby ligt heerlijk te dromen na nog even een knuffel en slokje bij mama, papa ligt te snurken en mama ligt met buikpijn in der bed omdat papa der afwijst vanwege haar keuze 😒. Want die kleine moet maar leren dat ie gewoon moet gaan slapen 😱. Papa moet maar gewoon leren hoe dat hij die kleine moet helpen om te gaan slapen. Ik ga mijn best doen ook te gaan slapen. Kleine man wordt nog zo'n 3 keer verwacht vannacht

2 jaar geleden

Je doet het goed mama! Ik herken je situatie en deze spanning tussen jou en je vriend is heel vervelend maar je doet het juiste voor jouw zoon en jezelf. Ik doe al zes maanden in mijn eentje alle nachten, liever zo dan laten huilen. Ze huilen met een reden en hebben ons nodig. Geen oordeel naar de ouders die wel laten huilen, elke situatie en baby is anders.

2 jaar geleden

Nou volgens mij geef je je antwoord zelf al?

2 jaar geleden

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, en baby’s kunnen volgens mij echt NIET gemeen lachen. ❤️

2 jaar geleden

Reactie op r190879

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, en baby’s kunnen volgens mij echt N ...
Dat hij gemeen kan lachen is denk ik eerder een interpretatie dan werkelijkheid. Maar zelfs de cb arts zei het gisteren 😅. Want idd heb niet het gevoel dat meneer het express doet. Dat lachje heeft ie al vanaf zijn geboorte 🥰. Vooral als hij aan de borst mocht of geweest was 😍.

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Je doet het goed mama! Ik herken je situatie en deze spanning tussen jou en ...
Die nachten zijn al bijna 29 weken van mij idd. Mijn vriend heeft het 1 week geprobeerd maar Ben accepteerd niemand anders snachtsm overdag kan ik hem overal achterlaten, maar snachts.

2 jaar geleden

Ik zou op een andere manier hebben ingegrepen. Je bent beide ouder dus het is belangrijk dat je op 1 lijn zit. Je kunt hem uitleggen. Hoe hij het anders had moeten aanpakken maar niet de taak 'afpakken' dat is ook niet goed voor het zelfvertrouwen van jouw man als vader.

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Eindstand van de avond. Baby ligt heerlijk te dromen na nog even een knuffe ...
Ik denk toch dat je met je man wat vaker hierover in gesprek moet gaan. Het hem echt moet proberen te begrijpen, en jij ook zijn kant moet proberen te begrijpen. Beide een beetje water bijde wijn doen. En misschien heel af en toe toch iets afwachtender zijn met het oppakken van de baby? Dat je samen met je man op zoek gaat naar een manier die voor jullie beide werkt?

2 jaar geleden

Ik denk toch dat je met je man wat vaker hierover in gesprek moet gaan. Het ...
Heel eerlijk, dit zou ik absoluut niet doen. Laten huilen is voor mij een enorme no go. Inderdaad wel het gesprek erover aangaan en toelichten waarom het zo belangrijk is om er voor je kindje te zijn. Hieronder heeft iemand dat ook al mooi uitgelegd, dat je kindje door laten huilen alleen maar leert dat je er niet voor hem bent. Daarnaast maakt het voor je nachten helemaal niks uit of je kindje zelfstandig in slaapt valt of met hulp. Gemiddeld genomen worden ze allemaal evenveel wakker of slapen ze wel of niet door. Met heel veel dingen kun je inderdaad wat water bij de wijn doen en erkennen dat je allebei op een andere manier met je kindje omgaat. Maar hierbij zou voor mijn echt een harde grens liggen.

2 jaar geleden

Ik zou op een andere manier hebben ingegrepen. Je bent beide ouder dus het ...
ja dat denk ik ook zo houd je ook iets in stand (dat jij altijd de nachten doet bijvoorbeeld) hij heeft ook 'recht' op zijn manier en om die te ontwikkelen.. het is ook 100% zijn kind je kunt later uitleggen hoe jij dingen ziet

2 jaar geleden

Je kan toch niet verwachten, dat als hij 5 dagen weg is geweest, Ben zich gewoon even naar bed laat brengen 🤷 Het huilen van de baby is voor vrouwen net zo stressvol als voor de baby en het enige wat werkt is de baby oppakken en samen tot rust komen. Ik heb nog steeds geen avonddienst volledig gedraaid omdat Flint zich niet door iemand anders in bed laat leggen savonds. Dit geeft enorm veel stress en ellende, nou dan maar geen avonddiensten 🤷 En dit https://liefdevaneenmoeder.nl/hoe-kan-de-vader-ons-kindje-in-bed-gaan-leggen/

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Eindstand van de avond. Baby ligt heerlijk te dromen na nog even een knuffe ...
Lekker. Dat hoeft mijn man niet meer te proberen want dan pak ik mijn zoontje op en ga ik wel ergens anders slapen. Goedmaken voor je gaat slapen is hier het devies. En als 1 van de 2 zich er nog *** over voelt dan wordt er dus niet geslapen.